Gå til innhold

Lektorlønn

NatashaRomanoff

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg blir lektor til høsten etter å ha levert masteroppgaven min i september. Jeg har fått fast stilling som lektor ved en barneskole.

Mine fag er engelsk og historie, men jeg skal undervise i alle fag som denne 7.endeklassen har.

Jeg spurte på intervjuet åssen lønna var, for dette er min første jobb og jeg er dermed usikker. Hun sa jeg startet på adjunktlønn frem til jeg leverte masteren. Da fikk jeg lektorlønn.

Men så har jeg en venninde som er adjunkt med opprykk innenfor Kunst og håndverk. Hun jobber som vikar innimellom på barneskole ved siden av studier, der hun har forskjellige klasser og forskjellige fag. Hun får bare adjunkt med opprykk-lønn på de fagene som hun har utdannelse i, og de andre fagene får hun bare vanlig lærerlønn.

Blir det sånn for meg også? At jeg bare får lektorlønn for Engelsken og sammfunsfag? Fordi for meg virket det på rektor som om jeg får lektorlønn generelt, siden jeg har 100% stilling som både klassestyrer og kontaktlærer for en hel 7.endeklasse.

Greit å vite sånn i forhold til hvor mye jeg har råd til i leie på leilighet, og jeg tør ikke ringe og spørre rektor igjen

Takk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal ha lektorlønn for alt.

Kan jeg spørre hvorfor du som lektor har valgt å jobbe i en 7. klasse?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så jeg får minstelønna som årslønn? Ca 400 000 uansett hvilke fag jeg underviser i? Letta!! Jeg skal ha alle fagene til en syvendeklasse, ser du:)

Jeg har valgt å jobbe i 7.endetrinnet som lektor fordi jeg er nyutdannet. Jeg vil lære meg å bli lærer før jeg setter meg inn i det arbeidet som er karaktersetting på ungdomsskole og vgs. Det ligger så utrolig mye administrativt bak lærerrollen, så jeg har tatt et årsvikariat, 100% stilling med kontaktlæreransvar for å få erfaring i det administrative bak det hele :)

Jeg kjenner et par nyutdannede lektorer som har blitt kastet rett inn i full stilling som på vgs, og de er begge utbrente. Overveldet over hvor mye arbeid det faktisk er. Dette er et forsøk fra min side om å få en litt mykere start, og helgardere meg litt fra det å bli utbrent :) Min lærerkarriere blir lang, og jeg føler dette er en ålreit for min del!

Jeg blir også kontaktlærer som sagt, får jeg kontaktlærertillegg? Selv om det bare er en syvendeklasse på hele skolen? Altså, det er ingen parallellklasser, så jeg blir automatisk både klassestyrer og kontaktlærer, det er derfor jeg lurer. Høres sikkert helt teit ut disse spørsmålene, men jeg har null erfaring så jeg har virkelig ikke peiling!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei så jeg får minstelønna som årslønn? Ca 400 000 uansett hvilke fag jeg underviser i? Letta!! Jeg skal ha alle fagene til en syvendeklasse, ser du:)

Dette skjønner jeg ikke. Man kan ikke undervise i fag man ikke har, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er 402 700 utenfor Oslo. I Oslo er lektorlønna ca. 375 200.

Dette skjønner jeg ikke. Man kan ikke undervise i fag man ikke har, vel?

Det kan man absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer! :) At den er lavere i Oslo (noe jeg synes er fryktelig rart)

Men da er det ca 370 000 jeg skal ha i grunnlønn, uansett?

Og kontaktlærertillegget, hvor stort er det? Jeg har 25 elever tror jeg :)

Prøver å finne ut av månedsinntekt i forhold til leiekostnader og slikt;)Ikke lett å bli kastet ut av den trygge studenttilværelsen ut i det virkelige liv, altså! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godtgjøring til kontaktlærere

Følgende avtale gjelder for godtgjøring av kontaktlærere:

Avtale mellom Oslo kommune og Utdanningsforbundet om godtgjøring til kontaktlærertjeneste

1. Godtgjøring for kontaktlærertjeneste er kr 5000 pluss kr 575 pr. elev man er kontaktlærer for, dog slik at ved færre enn 6 elever gis det kr 8000 i godtgjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss er det 1000 kr per mnd i kontaktlærergodtgjøring. Jeg unngår så godt det lar seg være å bli kontaktlærer. 1000 kr i mnd er ingenting i forhold til hvor mye jobb det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet hvorfor lektorlønnen er lavere i Oslo enn resten av landet? Det var jeg ikke klar over, og er nå veldig glad for at jeg fikk jobb i et annet fylke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...