magnhild Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Jepp, da har jeg begynt letingen for fullt. Det er ikke lett dette her! Men hva synes dere om denne. Mannen min skal ha bunad, så det mp jeg jo også tenke på... Klem Magnhild
Tusenfryd Skrevet 30. januar 2004 #2 Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes den var for "stæsji" til å matche en bunad. Vet ikke hva slags bunad han har, men det bør være noe enklere, synes jeg. (som etter samme problemstilling giftet meg i brudedrakt)
magnhild Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2004 Her er bunaden han skal bruke. Er egentlig enig i at den var litt for stæsji... Men synes den er så fiiin... Noen som har noen tips til hvilke kjoler jeg kan bruke? 8)
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 Syns ikke den var for stæsji til å brukes sammen med en bunad. Bunad er et galla-antrekk, man kan ikke pynte seg "mer". Derfor syns jeg du kan bruke nær sagt alle brudekjoler hvis du er så heldig å få mannen din til å bruke bunad.
magnhild Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2004 Derfor syns jeg du kan bruke nær sagt alle brudekjoler hvis du er så heldig å få mannen din til å bruke bunad. Joda jeg er heldig som får mannen min i bunad. Dvs; jeg får han ikke utav den... Men jeg synes ikke jeg kan ha en så stæsji kjole egentlig. Lurte på å gå for en annen farge enn hvit/ivory... Kanskje rød eller sjokolade... HVem vet. Må se meg litt rundt. Jeg skal dessuten ha to kjoler, siden festen skal gå over to dager... Orker ikke tanken på å ta på meg samme kjolen på lørdagen som jeg festet i på fredagen... :-?
skogeki Skrevet 30. januar 2004 #6 Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes kjolen var lekker, og ikke minst herrebunaden. Den var veldig flott! Du er heldig som har en mann med bunad! *drømme, drømme*
Lullu Skrevet 30. januar 2004 #7 Skrevet 30. januar 2004 Jeg syntes kjolen var rålekker jeg! Tror den passer fint til bunaden. Jeg har planer om å kjøpe bunad i morgengave til min mann, men det koster flesk... Han ønsker seg jo det, og har ingen aning om at jeg er inne på denne tanken. Vi får se..... Menn i bunad er rå-lekkert!! Digg, digg! 8)
jea Skrevet 30. januar 2004 #8 Skrevet 30. januar 2004 Venninda mi hadde denne i bryllupet sitt.og kjolen er rå lekker..Kjempe flott kjole er det :D
Måne Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes faktisk kjolen passet fint til bunaden jeg,da.... Så ut til at det matchet litt med det svarte broderiet!
magnhild Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2004 Nordlandsbunad?? Jepp! Ønsker bunad til sønnen vår også. Han vil være 1,5 år når vi gifter oss... Klem Magnhild
Gjest Seleena Skrevet 31. januar 2004 #12 Skrevet 31. januar 2004 Eg trudde mannen din hadde Bergensbunad, derfor rynka eg panna då eg leste du skulle ha brudekjole til, men den der bunaden går jo til alle slags brudekjolar. Men eg ville nok valgt ein kjole utan stesj. Ser for meg noko i prinsesse Mârtha's stil. Såg du hennar kjole?
Gjest Madam Felle Skrevet 31. januar 2004 #13 Skrevet 31. januar 2004 Jeg synes det blir feil med vanlig brudekjole til en bunad, men det er min mening. Synes det hadde vært mye finere med en bunad selv om partneren skulle ha bunad. Men smaken er som baken, den er delt, og du må ta det du ønsker selv.
Holly Hobbie Skrevet 31. januar 2004 #14 Skrevet 31. januar 2004 Jeg synes den Sincerit-kjolen med de svarte broderiene var midt i blinken til en bunad! Eller hva med en med noen røde detaljer?
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2004 #15 Skrevet 31. januar 2004 Mannen min skal ha bunad, så det mp jeg jo også tenke på... Gå for bunad du også, da vel? Det finnes ikke kjoler som matcher bunad uansett. Han kommer til å overstråle deg så det holder. Så pass flotte (og sjeldne) er nemlig menn i bunad.
magnhild Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #16 Skrevet 31. januar 2004 Gå for bunad du også, da vel? Det finnes ikke kjoler som matcher bunad uansett. Han kommer til å overstråle deg så det holder. Så pass flotte (og sjeldne) er nemlig menn i bunad. Hihi, men nå er det sånn at i vårt bryllup så vil det faktisk være ganske mange gutter i bunad... Det er vanlig i venneflokken og familien vår med mannsbunad. Og jeg føler meg ikke særlig pyntet i bunad faktisk. Jeg har jo selv Bergensbunad og den er ikke noe særlig pyntet... :-? Og nordlandsbunaden liker jeg heller ikke siden jeg ikke har tilknutning til den utenom at mannen har sin mor derfra... Så jeg går nok for en kjole, og jeg er ganske sikker på at jeg blir fin og ikke vil bli overstrålt av mannen... :blunke:
Gjest Tex Skrevet 31. januar 2004 #17 Skrevet 31. januar 2004 Ingen, absolutt ingen kan overstråle en lykkelig kvinne på hennes bryllupsdag :blunke:
Pip Skrevet 31. januar 2004 #19 Skrevet 31. januar 2004 Eg har sett i brur som hadde denne kjolen, og mannen hadde bunad (Ganske enkel bunad det òg). Eg synst det var kjempefint og elegant. Men det er kanskje ikkje din stil...? Synst i alle fall du skal velje noko 'reint' - ikkje for mykje dill. Trur forøvrig ikkje du vil bli 'overstrålt' - det er vel mennene som har ein tendens til å bli det, så kanskje bunaden hans kan 'jamne ut' det litt - og det er jo i tilfelle berre bra!
Lullu Skrevet 31. januar 2004 #20 Skrevet 31. januar 2004 Likte begge, men syntes du skal gå for den første
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå