Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ny telefon, hvor jeg har sånn "slå på WIFI" knapp. Når jeg slår den på, så kobler den seg på mitt trådløse nettverk hjemme. Men hva skjer hvis den er på når jeg ikke er hjemme? Bruker den mobilen sitt nettverk?

Har begrenset med mobildata, og er redd for å komme over grensa. Så nå slår jeg av WIFI når jeg ikke er hjemme da jeg spiller et spill som krever nett (Draw Something) og jeg får varsel når noen nye tegner til meg.. men er det nødvendg? :klo:

Er ikke så flink med dette her :sjenert:

Gjest Tekola
Skrevet

WiFi er et ord som brukes om trådløse forbindelser til hjemmenettverket ditt. Med mindre du har skrudd av datatrafikk når du går hjemmefra vil det da gå på datanettverket så fort du kommer ut av rekkevidden til ditt trådløse nettverk. Om det svarer på det du lurte på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er datatrafikk? hvordan skrur jeg av det?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva er datatrafikk? hvordan skrur jeg av det?

Jeg vil tro du har et alternativ for roaming, det er i alle fall det datatrafikk heter på min mobil.

Wifi er alle trådløse nettverk, så om du er på cafe og har wifi påslått, så kan du bruke deres tråløse nettverk (hvis de har nettverk tilgjengelig for kunder da). Da slipper du altså å bruke roaming.

AnonymBruker
Skrevet

wifi bare lar deg koble til et nettverk, og det koster ingenting å koble seg til nettverk.

Gjest Tekola
Skrevet

Datatrafikk er når du bruker mobildatanettverket. Skru av 3G og roamningmulighetene. Det er litt enklere for oss å si det nøyaktig om du sier hva slags telefon du har :)

AnonymBruker
Skrevet

samsung galaxy s2 har jeg.

AnonymBruker
Skrevet

samsung galaxy s2 har jeg.

Om du holder inne "av-knappen" i noen sekunder får du opp noen valg alternativer. Der kan du skru av og på "datatrafikk"

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Roaming er datatrafikk i utlandet, det vil si at du surfer på mobilt bredbånd som din leverandør leier av en leverandør når du er i et annet land.

Endret av Violetta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...