Gå til innhold

Hva har dere i vogna nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Til nå har vi hatt dunposten i vogna. Har selvfølgelig ikke hatt den igjen når det har vært varmt da...

Nå har jeg lagt den til vask og ble veldig usikker på hva vi bør ha i vogna og hvor mye junior bør ha på seg!? Hva har dere? Hørte ei venninne brukte fleecepost, men det har jeg ikke hørt om engang... Er det noe man trenger?

Junior er 1 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Til nå har vi hatt dunposten i vogna. Har selvfølgelig ikke hatt den igjen når det har vært varmt da...

Nå har jeg lagt den til vask og ble veldig usikker på hva vi bør ha i vogna og hvor mye junior bør ha på seg!? Hva har dere? Hørte ei venninne brukte fleecepost, men det har jeg ikke hørt om engang... Er det noe man trenger?

Junior er 1 år!

Hvordan vasker du dunposen?

Skrevet

Jeg har en fleecepose oppi, og alt ettersom hvor varmt det er, så varierer jeg mellom å ha ulldress, en litt tynnere ulldress eller bare inneklær plus lue. Til sommeren kjøper jeg en tynnere sommerpose.

Skrevet

Vi bruker bare dyne og ev. et tynt pledd over, og ofte stormtrekk/fotpose (den som hører til vogna) over det igjen, slik at dyna holder seg på plass. Ser ikke vitsen med fleecepose.

Skrevet

Jeg har vindtett vårpose oppi, siden vi ikke har fotpose til vogna vår (Bugaboo cameleon) og det blåser veldig mye her. Jenta vår pleier å ha på seg strømpebukse, bukse, body og en vårjakke av ett eller annet slag, evt. en slik tynn ulldress fra Janus oppå strømpis og body. Ja, og så lue da. Nå har vi gått over til vanlig bomullslue. Men det er litt kaldere her enn hos deg, rundt 7-8 grader.

Skrevet

Vi bruker bare dyne og ev. et tynt pledd over, og ofte stormtrekk/fotpose (den som hører til vogna) over det igjen, slik at dyna holder seg på plass. Ser ikke vitsen med fleecepose.

Jeg foretrekker å ha han i pose, men må det også, ellers blir selene i vogna alt for store. Blir liggende over hode hans. Merkelig av Emmaljunga å lage selene på det viset.

Skrevet

Merkelig av Emmaljunga å lage selene på det viset.

Ja, de er teite de selene. Vi bruker bare de tre som er rundt livet/mellom beina.

Skrevet

Jeg har en fleecepose oppi, og alt ettersom hvor varmt det er, så varierer jeg mellom å ha ulldress, en litt tynnere ulldress eller bare inneklær plus lue. Til sommeren kjøper jeg en tynnere sommerpose.

Takk for svar! Hva slags fleecepose har du da (link??)?

Og hva slags sommerpose skal du ha?

TS

Skrevet

Hvordan vasker du dunposen?

Hehe, mamma som skal gjøre det siden vi ikke har tørketrommel... Men hun vasker den på ganske finvask, og tørker den langsomt i tørketrommelen med sånne vasketennisballer!

Skrevet

Jenta vår har fortsatt ullposen sin (nøstebarn). Legger henne ut i bar bomullsbody og strømpebukse.

Skrevet (endret)

Ja, de er teite de selene. Vi bruker bare de tre som er rundt livet/mellom beina.

Ja det går jo så klart an.. :jepp: I alle fall fram til de begynner å prøve å gå ut av vogna selv.. :)

Takk for svar! Hva slags fleecepose har du da (link??)?

Og hva slags sommerpose skal du ha?

TS

Den er faktisk fra Europris! Kostet bare 199, men jeg er kjempefornøyd med den. Hvis du søker på "vognpose fra Europris" eller noe sånt, så finner du flere som er fornøyd. Fant dessverre ikke link..

Den er svart, har hull til fempunktseler, glidelås, flis på innsiden, et slags vidtett stoff på utsiden. Men den er for varm for selve sommeren.

Til sommeren vurderer jeg denne:

http://www.going.no/art-8.asp?id=60&iPageID=3

Edit: Til femten grader trenger du ikke flispose, da kan du bare kjøpe den sommerposen, også kler du på en ulldress eller lignende. :) Her har vi enda ofte bare fem grader og slikt, så derfor jeg enda bruker flisposen.

Endret av Teriyaki
Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har denne posen i vogna hjemme :) I barnehagen har vi . Liker best den første, den er ikke så varm. Men barnehageposen passer fint der ettersom det er litt kaldt der sover i bhg :)

Skrevet

Vi har hjemmelaget saueskinnspose, og siden ull regulerer varmen godt, kan vi bruke den lenge, selv om det er varmt i været. Legger ham bare med body, strømpebukse, lue og votter. Han er forresten bare 2 mnd enda.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes spørsmålet ditt var interessant. Det er så mange foreldre som kler på barna altfor mye nå! Vi bor i Oslo og her begynner det å bli varmt ute, men ser at foreldrene fremdeles lar ungene sitte med dresser oppi dunposer! Selv går de med tynne vårjakker. Tenker de ikke på at barna svetter oppi der?? Hoff, tenker på hvor fælt det er å være overopphetet. Ser også folk inne på kjøpesentrene hvor ungene ligger oppi dunposer med lue på og glidlåsen igjen. Noen har tilogmed tepper over åpningen til vogna. Får lyst til å redde de stakkars barna, men skjønner jo at jeg ikke kan blande meg oppi hva andre foreldre gjør med sine ege barn. Har bar blitt så veldig bevisst på dette siden jeg selv fikk barn, og skjønner ikke hvordan andre ikke tebker over dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...