Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått helt dilla på denne serien. Er halvveis gjennom bok 4, Steppevandringen (eller noe sånt). Neste bok nå, som jeg har bestilt heter Klippefolket... (et eller annet), men på permen til den jeg leser nå, står det at det er utgitt 6 bøker i serien. Den siste finner jeg ikke i norsk utgave, hverken i bokhandelen eller på biblioteket. Så det fantes en engelsk utgave (utgitt 2002), glemte navnet, men den finnes ikke oversatt til norsk,etter hva jeg har forstått. Noen som kan hjelpe meg?

Leser som en gal, så det er ikke lenge til jeg trenger den....

Dere kloke og dyktige damer her på KG , hjelp en lesehest som begynner å bli desperat!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Var hekta jeg også...

Det har bare kommet ut fem bøker, også på engelsk. Den femte heter "Shelters of stone"

Se her:

http://ecfans.com/AuelFAQ.htm#book6

Ergo - bok nr. 6 kommer ikke ut på en stund!

Så du har goood tid på deg til å lese alle bøkene om igjen maange ganger! :wink:

Skrevet

Nedtur.......... Tusen takk for hjelpen iallefall!! :D

Passe teit å skrive på permen at det er 6 bøker når det faktisk kun er 5.

Knurr..... Også jeg som gledet meg sånn.....

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har lest den siste, men den var på engelsk, ja. Språket var ikke så vanskelig (det kan være stor forskjell) så hvis engelsken din er ok, så tror jeg det går greit å lese den.

Skrevet

Den siste - nr 5 - heter "Shelters of Stone" på engelsk og "Klippehulens folk" på norsk. Den nyeste har altså blitt oversatt GreenSky, (kom i 2002)og vi venter på nr. 6 både på engelsk og norsk...

Skrevet

Jeg tror at grunnen til at det noen steder står oppgitt at der er kommet 6 bøker er at en av bøkene opprinnelig er to, men i oversettelsen er de slått sammen til en. Altså, på fransk foreligger der 6 bøker, på engelsk (og norsk) forligger det bare fem...

• 3 uker senere...
Skrevet

Håper for guds skyld det kommer ei bok nr 6 ja!

:enig_animasjon:

Noen som har sett filmen? (Hulebjørnens klan?) Den er skikkelig ille, men det er vel fordi jeg leste boka først... :idesmil:

• 6 år senere...
Skrevet

: Utgis i USA den 29. mars 2011 (The Land of Painted Caves, 2011)

:jepp:

• Liker 1
Skrevet

Wow.....

Jeg ser tråden er fra 2004. og fortsatt går jeg jevnlig og maser etter den. Rart de i bokhandelen ikke er mer oppdatert.

Fy flate. Dette gleder jeg meg til...

Mulig jeg må lese gjennom den siste, ( :sjenert: eller alle sammen) igjen bare for kosens skyld...

Tusen tusen takk, liliana_sun, for at du sa ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...