AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg trenger reiseforsikring, hvor kan jeg få den billigst? Og når jeg har bank i DNB, kan jeg f.eks få meg reiseforsikring i sparebank 1?
Mamma1 Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Skal du ha forsikring bare for en tur, eller helårs?
Gjest barista Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Dersom du skal bare ha for en tur, tilbyr DnB reiseforsikring når du betaler over 50 % av alle reiseutgifter med mastercard. Det er forøvrig alltid anbefalt å bruke mastercard på reiser. Men ja: Du kan ha kundeforhold i DnB og samtidig ha reiseforsikring i Sparebank1. Jeg har: Bank i DnB og Nordea. Forsikringer i Tryg, og Sparebank1.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 tenkte helårs, det er vel greit å ha? sånn hvis jeg blir ranet i norge eller skader meg på isen? eller har jeg misforstått? Jeg har ikke mastercard så reisen vil ikke bli betalt med det.
Gjest barista Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Er du student? Reiseforsikring er alltid ok å ha. Tror det koster rundt en tusenlapp i måneden. Prøv å finne ut om du har noen fordeler, f.eks. gjennom jobb, er du organisert, medlemskap osv..? F.eks. så er jeg medlem av handel og kontor, LO. Her har jeg innboforsikring. Noen forbund har inkl. reise og andre forsikringer. Også kan du da få rimeligere forsikring i Sparebank1, fordi du er LO medlem.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 TUSEN i mnd? Jeg har utbetalt 6000 i mnd jeg! Trodde ikke det var så dyrt Det har jeg ikke råd til, rett og slett.. er ikke student nei. "jobber" via nav, er utplassert altså. har ikke mulighet (helse) til å jobbe noe særlig..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Er du fagorganisert? Gode reiseforsikringer gjennom organisasjon. 1000 kr/måneden hørtes fryktelig dyrt ut. Jeg tror at jeg betalte opp mot 100 kr/året da jeg betalte reiseforsikring selv (nå har jeg gjennom gratis gjennom jobb)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Fra Europeiske: Pristilbud Type forsikring:Helår Dekningsområde:Verden Gjelder for:Enkeltperson Gyldig fra:20.05.2012 Gyldig til:19.05.2013 Pris:kr 1 410,00
Sunshine Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Europeiske går for å være den beste forsikringen. Jeg er svært fornøyd med dem da jeg har hatt ett forsikringsoppgjør tidligere og alt gikk smertefritt.
Mamma1 Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Hadde problemer med Europeiske senest i dag. Aldri mer sier jeg. Datteren min har vært i utlandet, hadde pc i egnet sekk og hadde den med inn på flyet. Ved ankomst var skjermen sprukket. Får kr 0!!
Glitnir Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Hadde problemer med Europeiske senest i dag. Aldri mer sier jeg. Datteren min har vært i utlandet, hadde pc i egnet sekk og hadde den med inn på flyet. Ved ankomst var skjermen sprukket. Får kr 0!! Som den andre over her har jeg også vært godt fornøyd med Europeiske. Hva var Europeiskes begrunnelse i din datters tilfelle?
Sunshine Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Når man klarer å sprekke skjermen inne på flyet burde hun heller hatt en såkalt idiotforsikring. Alle vet at pc'er tåler lite og en "egnet" sekk betyr ikke at den har beskyttelse mot harde trykk og slag. 1
Mamma1 Skrevet 21. mai 2012 #15 Skrevet 21. mai 2012 Jo, med egnet sekk så mener jeg en sekk som er laget for bærbar pc, med polstring osv. De dekker ikke uhell. Kun tyveri, herverk osv. Ikke uhell som du ikke vet hvordan skjedde.
Sunshine Skrevet 21. mai 2012 #16 Skrevet 21. mai 2012 Jeg vet godt hva en pc sekk er, men den beskytter ikke pc'en mot alt som er likevel. Jeg vet ikke hvor mange maskiner vi har sendt til rep fordi noen har trodd at de kunne slenge sekken fra seg med pc'en i. Skal man ha en toalbeskyttelse må man ha en metallkoffert med polstring inni. 1
Mamma1 Skrevet 21. mai 2012 #17 Skrevet 21. mai 2012 Ja, det er greit nok. Men datteren min sier at hun ikke har slengt den fra seg e.l. Jeg mener reiseforsikringen burde dekke slike uhell. Derfor skal jeg aldri ha europeiske igjen. Jeg er veldig fornøyd med tryg sin, i hvert fall viss det er det samme som vesta. Ble frastjålet veske i Ungarn for.noen år siden, med penger, kamera o.l. Ringte vesta med det samme, og dagen etter var oppgjøret på min konto.
Anehan Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er også veldig godt fornøyd med vår reiseforsikring. Vi har i Tryg Vesta. Sto på gata med mobilen i handa, så kom det noen løpende og fikk dytte i meg slik at mobilen datt (iPhone) ble knust på begge sider, ringte Tryg, fikk dekket ny tlf og oppgjøret var på konto morgenen etter
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vil ha den billigst mulig, den trenger ikke være superbra med klumse-forsikring ogsånt. Jeg vil ha forsikring så hvis jeg blir syk, skader meg eller blir ranet så får jeg erstatning. Og jeg vil ha en som ikke ruinerer en stakkars student...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå