Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har planer om å bruke helgen til å lage ferdige middager som kan fryses også varmes hurtig opp på travle ukedager (alternativ til frossen pizza og dets like).. Er det noen som har noen gode tips mht dette? Hvilke mat egner seg? oppskrifter etc? :D
Gjest Pjusk Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har planer om å bruke helgen til å lage ferdige middager som kan fryses også varmes hurtig opp på travle ukedager (alternativ til frossen pizza og dets like).. :D Ringer deg søndag kveld og sjekker situasjonen..... Du kan få litt av et fantastisk godt medisterkakekrydder som jeg har. Jeg har bare brukt det i kjøttkaker/karbonader, men det er veldig godt, altså..... Stek opp masse kjøttkaker/karbonader er altså mitt tips. Og kanskje noen medisterpuddinger?
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 30. januar 2004 #5 Skrevet 30. januar 2004 Lasagne, fiskegrateng, paier......
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2004 #6 Skrevet 30. januar 2004 Ringer deg søndag kveld og sjekker situasjonen..... Du kan få litt av et fantastisk godt medisterkakekrydder som jeg har. Jeg har bare brukt det i kjøttkaker/karbonader, men det er veldig godt, altså..... Stek opp masse kjøttkaker/karbonader er altså mitt tips. Og kanskje noen medisterpuddinger? Phø, tenker du heller kan komme og hjelpe meg med å trille ut 1000 medisterkakermedkjempegodtmedisterkakekrydder istedenfor å hovere over telefon Og: Tusen takk for tips! Men: skal jeg fryse suppen? I rengjorte melkekartonger da eller?
Gjest care Skrevet 30. januar 2004 #7 Skrevet 30. januar 2004 Fryse suppen i bokser. Men melkekartonger går nok greit. Det husker jeg forresten min bestemor gjorde.
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2004 #8 Skrevet 30. januar 2004 Fryse suppen i bokser. Men melkekartonger går nok greit. Det husker jeg forresten min bestemor gjorde. AHA! (Stoler på bestemødre)! :D Men hvordan lager man denne kjøttsuppa da? (hva skal jeg bruke som kraft? ps må være overkommelig, ikke noe med at jeg skal koke et helt okseskrog i 14 dager )
Gjest Pjusk Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 (hva skal jeg bruke som kraft? ps må være overkommelig' date=' ikke noe med at jeg skal koke et helt okseskrog i 14 dager )[/quote'] Tror du må hanke tak i Leo. Hun koker visst suppekraft som bare det.. Eller min mor.... Jeg har aldri gjort det!!!!
Gjest care Skrevet 30. januar 2004 #10 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har i mange år nå tenkt å lage kjøttsuppe. Det er så nydelig. Så derfor setter jeg meg ned for å vente på oppskrift. Går ann å komme med forslag, selv om man ikke kan lage dem, gjør det ikke? :oops:
liv Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 tidligere har jeg bare brukt buljong til kraft - sitter her og venter på svar jeg og...
Gjest Étoile Skrevet 30. januar 2004 #12 Skrevet 30. januar 2004 Superenkel lapskaus kan du lage av 1 pose frossen lapskausblanding, vann+buljong, et par røkte kjøttpølser og krydder, f.ex salt pepper og timian. Jeg pleier å tilsette litt ekstra potet og gulrot også.
liv Skrevet 30. januar 2004 #13 Skrevet 30. januar 2004 Superenkel lapskaus kan du lage av 1 pose frossen lapskausblanding' date=' vann+buljong, et par røkte kjøttpølser og krydder, f.ex salt pepper og timian. Jeg pleier å tilsette litt ekstra potet og gulrot også.[/quote'] Mmmm
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2004 #14 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har i mange år nå tenkt å lage kjøttsuppe. Det er så nydelig. Så derfor setter jeg meg ned for å vente på oppskrift. Går ann å komme med forslag, selv om man ikke kan lage dem, gjør det ikke? :oops: Absolutt :D (noe jeg lager innimellom er flg: Buljongterninger (hvilke som helst type jeg har) diverse rotgrønnsaker (persillerot, purrerot, purre, kålrot, potet, gulrot) også lager jeg en blanding av kjøttdeig m masse godt krydder (sterkt!!). Så former jeg små boller av kjøttdeigen som jeg putter i suppa. DET er godt det )
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2004 #16 Skrevet 30. januar 2004 care: MÅ det være H-melk kartong, eller tror du Lettmelk eller Juice også fungerer?
floyel Skrevet 30. januar 2004 #17 Skrevet 30. januar 2004 Det aller meste av indisk mat egner seg meget godt til frysing. Finn oppskrift på et par av yndlingsrettene dine, lag opp og frys ned. Chicken korma og chicken kabuli er to av mine yndlingsretter. Samt kikerter i ingefærsaus. Baker du en stor ladning nan-brød i samme slengen, kan du fryse dem ned og tine dem lett i varm ovn like før maten skal serveres. mvh Fløyel
Gjest Étoile Skrevet 30. januar 2004 #18 Skrevet 30. januar 2004 Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den... Men det er faktisk godt! Jeg er egentlig motstander av frosne grønnsaksblandinger, men det funker bra når man bare er en person og vil slippe å handle inn en hel kålrot, en hel sellerirot etc. Kjøttbollesuppa til Embla høres forresten yummy ut!
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 30. januar 2004 #19 Skrevet 30. januar 2004 Fløyel - du ahr ikke oppskrift disse rettene? Høres bare knallgodt ut!!!!!
Gjest care Skrevet 30. januar 2004 #20 Skrevet 30. januar 2004 care: MÅ det være H-melk kartong, eller tror du Lettmelk eller Juice også fungerer? Du må jo ha en slik laktoseredusert melkekartong....dumma skjønner du ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå