Gå til innhold

Pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At pedofil blir brukt som skjellsord, og at så alt for mange har utrolig sære fordommer, er veldig trist. Det gjør det nok vanskelig for pedofile å snakke om sine problemer, og søke hjelp også.

Sant. Hva er enklest for en pedofil i dagens fordømmende, moralistiske samfunn?

a) Stå frem og få hjelp

b) Forgripe seg på noen unger i skjul

Sånn burde det ikke være.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok vesentlig mange flere som blir voldtatt av hetrofile en pedofile. Da tenker jeg ikke på antall mennesker men %andel av heterofile kontra pedofile som utfører ett overgrep. Jeg føler med de pedofile da det må være grusomt å føle noe du veit er "feil". Men sympatien strekker seg kun til personen evt. begår ett overgrep. Da bør vedkommende sperrest inne. Lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siste bemerkning - alle som lurer på noe angående pedofili burde gå inn på det som ble nevnt tidligere i tråden.

Spør en pedofil, på diskusjon.no.

Interessant lesing, takk til den som nevnte det. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli kvitt en legning altså? Gode nyheter for alle homofile

Nei, du kan lære deg hvordan du skal fortrenge den om det så betyr slutten for din egen tilfredstillelse. Det er ikke behov for det hva gjelder homofile, for de trekkes mot mennesker som har mulighet til å ta egne valg og tenke ut konsekvensen av den. Det skjer ikke dersom pedofile får leve ut legningen, og dermed bør ikke mennesker som besitter slike følelser få utløp for dem i andre tilfeller en dersom de oppsøker kyndig hjelp til å håndtere tankene sine.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Å, herregu... Er dette ENDA en "Pedofili er en legning og det er så synd på pedofile som ikke får lov ha sex med barn, som egentlig vil det selv fordi de har sex med andre barn også for det vet jeg så det er heelt sant og derfor er det ok at jeg blir kåt på dem for barn ER seksuelle vesener sådetså !!, korspåahalsen, kan dere ikke begynne å like og akseptere meg og legningen min!!!"-tråd...

Ja, ok så har du angst. Gå til terapi. NEI; DET ER IKKE OK Å FANTASERE OM BARN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Siste bemerkning - alle som lurer på noe angående pedofili burde gå inn på det som ble nevnt tidligere i tråden.

Spør en pedofil, på diskusjon.no.

Interessant lesing, takk til den som nevnte det. :)

TS

Nei, de burde ikke gå inn der og lese den kvasi-svada-propagandaen til forsvar for pedoer av og med pedoer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Det jeg egentlig lurer på det med pedofile. :

Ville det vært lettere for dem med hjelpemidler som dokker, tegnefilmer o.l. for å kunne leve ut sin sexualitet uten at andre tar skade av det?

For jeg tror ikke det gir dem tilfredsstillesle å ha sex med en voksen selv om det er også sex.

Jeg vet av en pedofil som hadde kone.. Hun så virkelig ut som en gutt.. kort hår, ingen sminke, ikke mye til bryster heller..

Mon tro om det er en sammenheng der?.. :sjenert:

Ville det ikke vært lettere for en heroinmisbruker å leve ut avhengigheten sin med å se folk bruke heroin på TV og i blader... :sarkasme:

Er det ikke lettere for en voldtektsmann å leve ut trangen sin ved å se på voldtekt i blader og på bilder? :sarkasme:

Er det ikke lettere for en røyker å slutte å røke med å se folk som røyker på TV og tegneserier? :sarkasme:

Er det ikke bedre for damer som eeelsker sjokolade men vil være tynne å bare se bilder i bøker og magasiner, og på DVD? :sarkasme:

Unnskyld, men skal man KUTTE UT NOE, så kan man ikke drive å fyre opp under det med å jevnlig eksponere seg for fristelsen.

Det å påstå en pedofil kan leve avholdene om vedkommende bare får et blad å runke til, er så ufattelig naivt og innsiktsløst at jeg ikke har ord for det.

Det blir som å påstå at det vil være best om alle tenåringer lot være å lære om kjønnsykdommer, graviditet, prevensjon, ta p-piller eller bruke kondom, og bare baserte seg på avholdenhet og å se sex på film og i blader. Da fikk de jo utløp for sin seksuelle frustrasjon der, og kom aldri til å bli kåte på en annen ungdom... :eeeh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

sammenligner du å være homofil med å være pedofil ??? :kjefte:

Tja. Vi hører jo mange historier om homofile menn, som utfører pedofile handlinger på små gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei Notetur Nomen.

Ikke at du har noe som helst med det å gjøre, men jeg er en vanlig, heterofil jente i 20-årene.

Og nei - det er ikke en menneskerett å bli tilfredsstilt seksuelt. Er det noen som har påstått det?

Har du noen gang tenkt over hva slike fordommer fører til? Om man er pedofil, men ikke noen gang har utført pedofile handlinger, og har verken ønske eller planer om å utføre det i fremtiden, utgjør man ikke en trussel for samfunnet. Det er svært få som forgriper seg på barn, det er langt flere (prosent, ikke kun antall) heterofile som voldtar andre.

Om dette mennesket ønsker å snakke om sine følelser med noen, men ikke tør grunnet samfunnets fordommer, kan det føre til flere overgrep enn om de faktisk hadde turt å søke hjelp.

Så man kan si at indirekte fører slike som deg til flere overgrep, og ikke jeg.

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og AB over her - helt riktig. Det kan være svært mange forskjellige grunner til at noen forgriper seg på et barn, mennesket er ikke nødvendigvis pedofil.

Og Notetur Omen igjen, du har nok veldig godt av å faktisk lese den tråden på diskusjon.no, selv om du ikke har lyst. :)

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Å, herregu... Er dette ENDA en "Pedofili er en legning og det er så synd på pedofile som ikke får lov ha sex med barn, som egentlig vil det selv fordi de har sex med andre barn også for det vet jeg så det er heelt sant og derfor er det ok at jeg blir kåt på dem for barn ER seksuelle vesener sådetså !!, korspåahalsen, kan dere ikke begynne å like og akseptere meg og legningen min!!!"-tråd...

Ja, ok så har du angst. Gå til terapi. NEI; DET ER IKKE OK Å FANTASERE OM BARN!!

Ingen her har sagt det er synd på pedofile fordi de ikke får ha sex med barn. Det er heller ingen som har sagt at det er ok å bli kåt på barn. Har du i det hele tatt lest tråden?

Å være "pedofil" er ikke ensbetydende med å være overgriper.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man er ikke nødvendigvis en overgriper om man er pedofil, og man er ikke nødvendigvis pedofil om man forgriper seg på barn. Jeg synes det er viktig å skille disse to tingene.

Jeg synes folk skal få tenne på akkurat det de vil, så lenge de ikke tvinger noen til å gjøre noe de ikke vil/gjør noe ulovlig. Overgrep er like ille uansett hva slags legning man har, og det er slettes ikke bare pedofile som begår overgrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er klar over at noen pedofile ikke lever ut legningen sin i handling. De vet at de ikke kan og skal det fordi det skader barn.

Jeg synes det er flott at disse menneskene kommer på banen og kan forklare oss andre litt. Det må da være utrolig vanskelig å erkjenne at man tenner på barn når man samtidig vet at dette er noe man ikke kan utøve og at samfunnet fordømmer en sterkt. Man må ta sine forhåndsregler uansett hvor man er i livet.

Jeg anser det som mye verre når en person har trått over disse grensene en gang. En gang blir fort til flere. Jeg ville aldri ha følt meg trygg rundt en sånn person. Heller ikke dersom personen selv var veldig bevisst på at dette er noe som ikke skal utøves. Jeg ville alltid være redd for at den grensen en gang blir trått over og mine barn skal ikke være i en situasjon hvor dette kan være mulig og at jeg vet det.

Må bare avslutte med at jeg selv har blitt utsatt for overgrep, men jeg fordømmer ikke alle.

Har vært noen tråder av en veldig oppegående mann her inne som har forklart litt om hvordan det var å leve som pedofil og ikke som utøvende pedofil. Det gir bildet nyanser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Jeg synes det er leit at seksuelle overgrep mot barn og pedofile handlinger er synonymt med pedofile mennesker. Det er nok veldig vanskelig å være pedofil. Du kan ikke si det til noen, for da blir du nok anmeldt, stemplet og baksnakket som en overgriper. Det burde vært bedre hjelpeapparater rundt dette. Jeg tror at det er veldig mange pedofile som begår selvmord. Det må være ufattelig vanskelige å leve med at man er tiltrukket av barn, barn som er uskyldige og som skal beskyttes av voksne, ikke utnyttes til egen nytelse. Det er forferdelig for meg å tenke på dette. Det at det finnes voksne som begår slike handlinger. Men slik er verden, og da bør verden forsøke å forebygge dette. Og hjelpe, selv om det ikke finnes valid, empirisk forskning på at terapi hjelper, så er det nok godt å kunne snakke med noen som ikke roper overgriper etter deg. Vi bør være åpne på det måten at vi snakker om det, at vi snakker om det som det problemet det faktisk er, og ikke bare skriker og truer med drap på mennesker som ikke har gjort noe galt, annet enn å føle noe som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et valg. De fleste blir sikkert helt forferdet når de finner ut hva de "er". Det finnes mange pedofile som ikke er overgripere, og jeg blir sjokkert over hvor mange som ikke har skjønt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke et valg. De fleste blir sikkert helt forferdet når de finner ut hva de "er". Det finnes mange pedofile som ikke er overgripere, og jeg blir sjokkert over hvor mange som ikke har skjønt det...

Jeg har en følelse av at mange, spesielt damer, ikke vil skjønne det. Jeg ser jo hva slags holdninger mange her har om dette. Jeg vet ikke kjønnet på dem alle, men vi er jo et kvinneforum. Jeg har lest den tråden på diskusjon for ei stund siden og reaksjonene og måten folk diskuterer på der er jo helt anderledes og mer voksent enn her. Og enda så kaller mange det et fjortisforum :gjeiper:

Tror jeg har sett folk der som reagerer der og, men det skjer på en helt annen måte enn her. På KG så bannes og ropes det omtrent og mange klarer ikke en gang å diskutere voksent eller holde seg seriøst når de diskuterer pedofie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tenk heller på de som er utsatt for overgrep og slutt å forsvar disse folka hele tiden. Hvorfor er dette i det hele tatt noe å diskutere hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk heller på de som er utsatt for overgrep og slutt å forsvar disse folka hele tiden. Hvorfor er dette i det hele tatt noe å diskutere hele tiden?

Det er ingen som forsvarer overgripere her, men uskyldige pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...