Wednesday Skrevet 18. mai 2012 #41 Del Skrevet 18. mai 2012 Har du bodd under en stein de siste 20 årene eller?? Til og med Freud som levde for ganske lenge siden kunne se at seksualitet er medfødt. "til og med Freud"??haha skal vi blande Freud inn i dette ?? større SKRULLING enn han skal man lete lenge etter! Han sa også at alle smågutter er forelsket i moren sin... HAHA. Grensen mellom geni og galskap er HÅRfin! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #42 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Du hadde med andre ord også utstøtt din egen sønn dersom han var pedofil? Finner det merkelig at du legger folk for hat ut fra legning de ikke kan noe for at de er født med. Lurer på om du hadde tatt livet ditt dersom du selv var pedofil? Hadde min sønn var pedofil hadde jeg nok ikke klart å prate med ham, nei. Jeg kan ikke noe for det jeg føler, dessverre. Jeg tror nok jeg hadde tatt livet mitt hvis jeg var pedofil.(Og nei jeg mener ikke at pedofile skal gjøre det samme). Jeg vet at jeg høres skarp ut nå og det beklager jeg. Men dette er nå min mening. Endret 18. mai 2012 av Sailor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 18. mai 2012 #43 Del Skrevet 18. mai 2012 "til og med Freud"??haha skal vi blande Freud inn i dette ?? større SKRULLING enn han skal man lete lenge etter! Han sa også at alle smågutter er forelsket i moren sin... HAHA. Grensen mellom geni og galskap er HÅRfin! Han er likevel av stor betydning for psykologien som fag, selv om noe av det han mente blir ansett som utdatert. Uansett har hans teorier vært grunnlag for videre tenkning og forskning innenfor moderne psykologi. Ødipuskomplekset er forresten ikke direkte feil, selv om forelskelse kanskje er å ta litt hardt i. Men dersom du tror at medfødt pedofili betyr at babyer tenner på sædceller, så lurer jeg litt på hvem som er skrullingen i denne sammenhengen. De fleste forstår at selv om noe er medfødt, så er det ikke ferdigutviklet så raskt man kommer ut av livmoren. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Skrevet 18. mai 2012 #44 Del Skrevet 18. mai 2012 Han er likevel av stor betydning for psykologien som fag, selv om noe av det han mente blir ansett som utdatert. Uansett har hans teorier vært grunnlag for videre tenkning og forskning innenfor moderne psykologi. Ødipuskomplekset er forresten ikke direkte feil, selv om forelskelse kanskje er å ta litt hardt i. Men dersom du tror at medfødt pedofili betyr at babyer tenner på sædceller, så lurer jeg litt på hvem som er skrullingen i denne sammenhengen. De fleste forstår at selv om noe er medfødt, så er det ikke ferdigutviklet så raskt man kommer ut av livmoren. hjelpe meg, det er jo nettopp det jeg sier. klart babyer IKKE tenner på sædceller, fordi det er ingenting som heter "medfødt pedofili". Babyer "tenner" ikke på noe som helst. det var mine siste ord i denne dødfødte diskusjonen. Makan til nincompoops. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #45 Del Skrevet 18. mai 2012 Det jeg derimot synes er rart, er at selv om jeg tenner på menn gjør ikke det at jeg forgriper meg på en mann som ikke ønsker det Tenk om det hadde vært ulovlig å ligge med menn da. Kanskje du hadde holdt deg, men en del av norges 2.5millioner kvinner hadde begått overgrep. Slik er det med pedofile også. De er ikke automatisk overgripere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #46 Del Skrevet 18. mai 2012 hjelpe meg, det er jo nettopp det jeg sier. klart babyer IKKE tenner på sædceller, fordi det er ingenting som heter "medfødt pedofili". Babyer "tenner" ikke på noe som helst. Så fordi babyer ikke tenner på noe så kan ikke legning være medfødt? Bra logikk, ass. Lover dårlig for alle som blir født skalla 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #47 Del Skrevet 18. mai 2012 Hadde min sønn var pedofil hadde jeg nok ikke klart å prate med ham, nei. Hva om han var homofil, da? Jeg trodde man sluttet å se på legninger som sykdommer for 50 år siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lashara Skrevet 18. mai 2012 #48 Del Skrevet 18. mai 2012 Det er så utrolig latterlig å se folk påstå at en legning ikke er medfødt. Jeg syntes en lærer jeg hadde poengterte det så fint når han ga oss alle et ark med spørsmål/oppgaver, et av dem var "når oppdaget du at du var heterofil?". For meg er det verdens største selvfølgelighet at jeg liker gutter, og har gjort det så lenge jeg kan huske. Jeg våknet ikke bare en dag som verken 5-åring eller 15-åring og tenkte at "jeg vil heller like gutter enn jenter". Det bare ER sånn. Så lenge pedofili regnes som en legning, ser jeg ingen grunn for at det skal være annerledes for dem. Jeg tror ikke det er lettere for en pedofil å la være å tenne på barn enn det er for meg å la være å tenne på menn. Det jeg derimot synes er rart, er at selv om jeg tenner på menn gjør ikke det at jeg forgriper meg på en mann som ikke ønsker det, det hadde jeg heller ikke gjort dersom det betydde at jeg aldri kom til å kunne ha sex resten av mitt liv.. så jeg tror at de pedofile som misbruker barn, også må mangle noe av det som gjør at man klarer å tenke konsekvens av handlingen sin. meget bra innlegg takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #49 Del Skrevet 18. mai 2012 Dere som jabber om at pedofili er en legning kan dere vise til noe vitenskapelig dokumentasjon på dette? Det er ingen hemmelighet at de som forgriper seg på barn ofte har vært utsatt for overgrep i barndommen selv, ergo må man sette spørmsålstegn på om pedofili er medfødt eller ei. Mest sannsynlig er det ikke medfødt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #50 Del Skrevet 18. mai 2012 Dere som jabber om at pedofili er en legning kan dere vise til noe vitenskapelig dokumentasjon på dette? Jøss. Har du noen gang hørt om en pedofil hetero? Nå er det vel ikke bare pedofile som forgriper seg på barn heller. Det kan også være desperate og/eller koko-folk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #51 Del Skrevet 18. mai 2012 Hva om han var homofil, da? Jeg trodde man sluttet å se på legninger som sykdommer for 50 år siden. Jeg har ingenting imot homofile/bifile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #52 Del Skrevet 18. mai 2012 kråkefjas og ett par andre har vunnet denne diskusjonen for lengt mot ett fåtall av dere trangsynte og dømmende folk her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 18. mai 2012 #53 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg har ingenting imot homofile/bifile Du er med andre ord en hykler? Denne tråden handler om pedofile som IKKE utfører pedofile handlinger, men som likevel er pedofil, noe som de ikke kan gjøre noe fra eller til med (utenom å ta livet sitt). Er det overgripere du har noe imot generelt, eller er det spesielt pedofile du hater? Husk at ikke alle som forgriper seg på barn er pedofile. Noen er bare nutjobs. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #54 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg har ingenting imot homofile/bifile Men hvorfor skiller du da ved pedofile? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 18. mai 2012 #55 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Så fordi babyer ikke tenner på noe så kan ikke legning være medfødt? Bra logikk, ass. Lover dårlig for alle som blir født skalla Hår som et sosialt-konstruks! Presset og forventningene alle spedbarn blir møtt med om at de må utvikle hår, subtile blikk mot deres skallede hode, og kommentarer som "for en pen jente, du kommer nok til å få langt vakkert hår", gjør at hår spontant oppstår på hode. ... Også kjent som den sosiologiske tankemåte. Endret 18. mai 2012 av Yellow Taxi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #56 Del Skrevet 18. mai 2012 Men hvorfor skiller du da ved pedofile? Fordi jeg mener det er feil å se på 7-8 år gamle barn på en seksuell måte? Eller babyer eller 12-åringer når man er voksen. Jeg ser på pedofili som en sykdom og ikke en legning. Dette er nå som sagt min mening og vi kan diskutere i all evighet, men jeg kommer nok ikke til å forandre meningen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 18. mai 2012 #57 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg ser på pedofili som en sykdom og ikke en legning. Dette er nå som sagt min mening og vi kan diskutere i all evighet, men jeg kommer nok ikke til å forandre meningen min. Det gjør det vel ikke så veldig mye bedre at du vil kutte kontakt med sønnen din pga sykdom 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #58 Del Skrevet 18. mai 2012 Du er med andre ord en hykler? Denne tråden handler om pedofile som IKKE utfører pedofile handlinger, men som likevel er pedofil, noe som de ikke kan gjøre noe fra eller til med (utenom å ta livet sitt). Er det overgripere du har noe imot generelt, eller er det spesielt pedofile du hater? Husk at ikke alle som forgriper seg på barn er pedofile. Noen er bare nutjobs. Kall meg hykler så mye du vil, men jeg mener fortsatt det jeg har skrevet tidligere. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 18. mai 2012 #59 Del Skrevet 18. mai 2012 Det gjør det vel ikke så veldig mye bedre at du vil kutte kontakt med sønnen din pga sykdom Sånn er det bare God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #60 Del Skrevet 18. mai 2012 Nå er dette med om legning er medfødt eller ikke, eller begge deler, et omdiskutert tema vitenskapelig, så et sitat som det der beviser ikke noe. Uansett ... En annen ting som det later til at de som trekker inn homofil legning glemmer er at heterofili er også en legning. Heterofile som påstår at homofile kan kureres og tror at de har valgt det selv, burde stille de samme spørsmålene om sin egen legning. Pedofili er derimot et vanskelig tema fordi eneste måten å leve ut den legningen er mishandling av barn. Noe som er fullstendig forkastelig. Jeg tror pedofile mennesker har det fryktelig vondt. Så en viss sympati bør man vel kunne ha, men mishandling av barn er og blir en grov kriminell handling som vi aldri aldri må akseptere eller skyve under teppe slik den katolske kirken gjør. Veldig fint svar, spesielt nederste avsnitt. En ting som aldri slutter å forbløffe meg, er hvor mange som ser på pedofile (uavhengig om de har gjort noen form for pedofil handling eller ikke) som mennesker man bare burde skyte/henge/la råtne på en øde øy, etc. Mennesker kan tenne på de merkeligste ting. Det finnes mennesker som kun tenner på biler og fly, og dermed har sex med det. Menneskjehjernen er ikke alltid lett å forstå. Men det svært mange glemmer (eller ikke vet?), er hvordan det er å være pedofil for de aller fleste. Uten å kunne si at alle er like, er det ikke unormalt å; bli forelsket i et barn, ikke nødvendigvis ha lyst/planer om å utnytte det barnet. Om en pedofil begår overgrep på et barn, da er det mennesket en voldtektsmann. Om en pedofil dreper et barn, da er det mennesket en morder. De representerer ikke alle pedofile, da svært få begår overgrep. De aller fleste vet at det er veldig galt, og vil derfor ikke utgjøre en trussel mot samfunnet. At pedofil blir brukt som skjellsord, og at så alt for mange har utrolig sære fordommer, er veldig trist. Det gjør det nok vanskelig for pedofile å snakke om sine problemer, og søke hjelp også. Jeg kan bare tenke meg hvordan det er å være en pedofil, uten mulighet til å leve ut legningen min, uten å bryte loven. Ha dårlig samvittighet for hva man tenner på. Bli forelsket uten at følelsen blir gjengjeldt. Vite at halve verden synes du er et monster, selv om du ikke har gjort noe galt. Har i hvertfall fått skrevet litt av det jeg ville si, så takk for meg. TS 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå