Gjest glamourgirl Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, og hvordan jeg skal formulere meg, men jeg prøver. Er vel ute etter om folk har opplevd lignende ting, eller om dere har råd eller tanker. Jeg er ikke så glad i å tolke andres oppførsel, men nå er jeg usikker... Jeg har de siste to årene hatt en bestekompis. Han var til stor støtte for meg etter et tøft samlivsbrudd. VI delte leiglighet mens jeg kom meg på bena igjen, vi har masse felles interesser, og er veldig glad i hverandre. Det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss, og så langt jeg vet er det ikke noe tiltrekning mellom oss heller, utenom helt på det vennskaplige plan. Vi har fleipa om at vi er det perfekte ektepar, han lager mat, jeg vasker, og har en deal om å gifte oss hvis ingen andre vil ha oss.... Første "gnisnig" kom da jeg flytta inn i egen leilighet, da var han sur og grinete. Trodde det var fordi han synes det var kjedelig å bære møbler... Han hjalp meg nemlig med det. Men så var alt som før, middager, filmkvelder, osv. SÅ traff jeg en mann som jeg ble veldig forelska i. Da jeg fortalte det til kompisen min, ble han veldig rar og skeptisk og sa bare...Åh neeeei! Også snakka vi ikke mer om det. Da jeg ble kjæreste med mannen jeg hadde truffet, sendte jeg sms til kompis, og fortalte det. Sånn at han var en av de første som fikk vite det. Etter det har jeg ikke hørt noe, jeg har invitert ham på kino, på middag på video, på fest osv. Vi er ikke "ringe-kompiser" jeg er ikke så glad i å snakke i tlf, så når han ikke svarer prater vi ikke. Det går av og til tid mellom hver gang vi ser hverandre, men sender den ene et livstegn, svarer den andre alltid innen en dag eller to. Nå har jeg ikke hørt noe pådrøye tre måneder, og jeg lurer veldig på hva som har skjedd. Er rett og slett lei meg, og savner ham! Klem Glammy
Gjest care Skrevet 30. januar 2004 #2 Skrevet 30. januar 2004 Høres ut som han er forelsket i deg. Gutten prøver sikkert å få avstand til deg. Hmm, det er slik jeg tolker det :blunke:
Cola Girl Skrevet 30. januar 2004 #3 Skrevet 30. januar 2004 På meg virker det som han egentlig hadde et håp om at det skulle bli dere to... og siden du nå har funnet deg "en annen" så er han skuffet og lei seg. Jeg hadde en kamerat som utad var bestevenn med en jente a la slik du beskriver, men han gikk egentlig bare og ventet på at hun skulle få øynene opp for at de var det perfekte par. Sånn ble det ikke og de mistet den fine kontakten de hadde. Synd selvfølgelig, men det er utrolig vanskelig å ha et vennskap hvor man ikke ønsker det samme...
~Moon~ Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 Ja, enig med Care her.. Av oppførselen hans når du forteller du får ny kjæreste, så er han enten sjalu på at han da får mindre oppmerksomhet av deg, eller han er forelska. Tipper det siste. Foreslår at du ringer han jeg, selv om du ikke liker å snakke i telefonen, siden du ikke har hørt fra han på 3 mnd og dere skal være "bestevenner". Spør rett ut hvorfor han ikke svarer og hvorfor han ikke gir lyd fra seg.
Suzy Skrevet 30. januar 2004 #5 Skrevet 30. januar 2004 Har du sett "Min Beste Venns Bryllup" jenta mi???
Gjest GreenSky Skrevet 30. januar 2004 #6 Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes det blir veldig vanskelig å svare på ut i fra det du skriver, og siden jeg ikke kjenner fyren. Du kjenner han jo best, og du vet hvordan han tenker. Hva tror du selv? Det er jo tydelig at du har dine mistanker? Det jeg tenker her, etter å ha lest hva du skrev, er tre muligheter. 1: Han er forelsket i deg, men er redd for å ødelegge vennskapet ved å fortelle om følelsene sine. Da han fikk vite at du hadde fått type, reagerte han med å stenge deg ute - fordi han ønsker litt avstand for å tenke over følelsene sine, sortere ting og fordi han ble sjalu. 2: Han er redd for å miste deg som venn. Han føler at den nye typen tar over mye av din tid, og at typen kanskje er en "konkurrent". 3: Han vet at du har fått type nå, og at du er mye opptatt. Han har vært mye opptatt selv, og har derfor vært litt fjern i det siste. .... Eller kanskje en blandig av alle "teoriene"? Det kan jo også være noe helt annet. Jeg foreslåt at du ringer han (ikke send melding, men ring), eller stikker innom på et "overaskelse" besøk. Så kan du jo si at det er lenge siden sist, hva har han gjort på i det siste, osv. Prøv å fiske litt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #7 Skrevet 30. januar 2004 Heisann :D Det kan være som de andre sier her inne at han er forelsket i deg, eller så kan det være og jeg mener ikke å være stygg nå, så kan det jo være at han føler seg brukt. Det jeg mener med det er at du flyttet inn med ham etter bruddet, dere koste dere etc, også får du ny kjæreste, så kan det være at han føler seg utenfor og at du nå prioritere noen andre. Det er jo helt naturlig at man gjør det når man treffer noen nye, og jeg sier ikke at det er riktig hvordan han reagerer men det er jo en mulig forklaring
Gjest glamourgirl Skrevet 30. januar 2004 #8 Skrevet 30. januar 2004 Ok, da skal jeg tolke litt selv. Jeg tror egentlig ikke han er forelska i meg. Jeg tror han a) er redd for å miste meg som venn, eller B) at han er redd jeg skal bli såra igjen. Jeg føler Greeney er inne på en del der. Alex, nei, jeg har ikke brukt ham. Vi ble kjent da jeg flyttet inn i samme kollektiv som han. Jeg har vært like mye til støtte for ham som motsatt, han har hatt sine ting (dette er bare til opplysning, jeg ble ikke fornærma eller sur ) Men at han er redd for å bli utenfor, og at jeg ikke skal ha tid til ham, den kjøper jeg. Min eks gav meg ikke lov til å ha guttevenner... Må vel ta en prat, men kjempevanskelig. Typisk meg, og typisk kvinnfolk hvis det ikke er noe som helst. Det er en av tingene han liker ved meg, at jeg er ei jente som er guttekompisaktig, en gutt hadde aldri spurt om sånt.... sukk...
Joey Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 Vi menn er enkle skapninger, han er forelsket og sjalu. Hans lykke var stor den gangen du bröt med din ex og flyttet sammen med ham. Når han sa at dere var et bra ektepar, så var ikke det bare fleip: han syntes faktisk dere var et bra par. Han kunne sikkert pakket det inn bedre og mer romantisk, men det ligger ofte utenfor vår kapasitet. Når du nå har funnet en annen - (som er hans syn på saken: du har ikke funnet en NY, du har funnet en ANNEN. Din ex var den gamle, han var den nye og nå kommer det en annen.) - så blir han sjalu. Vi beklager at vi ikke er smartere - vi jobber med saken!
Bettan* Skrevet 30. januar 2004 #10 Skrevet 30. januar 2004 Jeg er ikke like overbevist som de andre om at han har vært forelsket i deg. Det er jo lett å tolke det slik når han nå plutselig har blitt "borte". Jeg syns GreenSky hadde gode tanker i sine alternativer nr. 2 og nr. 3. Dere har vært bestevenner lenge, han kan nå føle at "en annen har tatt over denne oppmerksomheten" og han kan føle at han ikke lenger kan oppføre seg som før overfor deg, at det ikke er riktig over for kjæresten din, at han kan bli sjalusi osv. Gutter er etter min mening flinkere til å ta hensyn overfor den andres "partner" på dette området enn oss jenter. De trekker seg heller unna og tar "tapet" selv når endringer skjer, mens vi jenter vil ha det som "før" og blir sure om ting endrer seg, at vi ikke er i sentrum lenger. Jeg tror rett og slett at kameraten din føler at det ikke er "plass" til han på samme måte i livet ditt lenger som før, og han har vel på en måte rett? Dere kan ha et godt vennskap fortsatt, men det må jo nødvendigvis bli endringer i forhold til hvordan dere har omgåtts tidligere når du har en kjæreste. Jeg syns du skal ta videre kontakt med han, fortell at du ikke ønsker å miste vennskapet deres, og hør hva han sier. Kanskje har han vært forelsket og nå ikke ønsker kontakt fordi han føler sjalusi, eller kanskje han bare venter på at du skal gi noen signaler på hvordan du ønsker hans vennskap videre, og at det vil være så nære "nesten som før" som det er mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 Vanskelig situasjon det der Jeg mente heller ikke at du har brukt ham, men at han følte seg brukt. Det er en stor forkjell. Vi jenter kan jo fort bli sånn hvis en av venninnene våre får kjærester og man selv er singel. Man føler seg tilsidesatt etc,,,. Selv om man gjør akkurat det samme selv når man selv får kjæreste. Gode venner er utrolig viktig å ha, synes du kanskje får pratem ed han og finne ut hva egentlig problemet er så slipper du å gruble mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå