Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Har noen av dere hatt så store problemer i forholdet at dere har vurdert å gå til familierådgivning? Og i så fall - har det harr positiv eller negativ effekt?

Karen.

Videoannonse
Annonse
Gjest glamourgirl
Skrevet

Ja, gå før problemene er for store. FOr oss var det for sent, men dama var veldig, veldig flink! Fikk henne gjennom familierådgivningstjenesten, eller noe sånt....

Skrevet

Jepp har gått og det hjalp veldig!!! :wink:

Gjest helena48
Skrevet

Heisann.

Vil bare si til deg at nå etter mange års ekteskap med mye krangel og diskusjoner har vi endelig tatt til fornuft og hatt vår første samtaletime på et Familievernkontor.

Og jeg vil anbefale det for dere også.

Det er godt å få satt tingene på sin rette hylle og få "luftet ut" og sagt sin mening om problemene i samlivet.

Lykke til.

Hilsen Helena48.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min erfaring: Hvis man ønsker å gjøre noe med situasjonen er det veldig bra. Og man starter en prosess som regle bunner ut i noe...kan være positivt men også det som gjør at forholdet strander. Og vær forberedt..det kan være veldig slitsomt...psykisk..mye tanker og følelser som blir satt i sving.

Skrevet

Har vært på familierådgivning en gang, men det var for å få meklingsattest i forbindelse med separasjon og samværsavtale for barn... :roll: Kanskje ikke helt det det var spørsmål om her... *Dina tusler stille ut av tråden igjen...*

Skrevet

Hei!

Samboeren min og jeg gikk til rådgivning på et offentlig familiekontor i et par måneder for et par år siden. Det var absolutt positivt. Fikk en kjempeflink rådgiver som var flink til å dra ting ut av oss som kanskje ikke var så lett å si. Fikk ut ting i det åpne og jeg følte meg alltid lettere da jeg gikk derfra. Det kunne bli litt merkelig noen ganger at vi satt på et lite kontor på hver vår pinnestol og snakket om våre innerste følelser. Men det ga oss begge en positiv visshet om hvor langt vi var villige til å gå for å redde forholdet vårt. Jeg er ikke flau over dette, heller stolt!

Og råder deg absolutt til å gå til dette skrittet hvis du føler at en utenforstående kan være til hjelp!

Lykke til!

LilleMille

Gjest Mayamor
Skrevet

Far til eldste gutten min og jeg søkte om å få komme til.

Det gjorde vi:

7 mnd etter vi gikk fra hverandre... :lol:

Mayamor

Skrevet

Vi har akkurat startet... Mer enn det er vanskelig å uttale seg om foreløbig...

Det jeg kan si at det er lang ventetid og lenge mellom hver time der vi går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...