Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting ang. facebook...

Når man går inn på en profil, så kommmer det opp 8 stykker av vennene til denne personen. Ofte er det de samme som kommer opp.

Er det tilfeldig hvem som kommer opp, eller er det slik at det de som kommer opp har man kommunisert med den siste tida (via "likes" eller kommentarer)?

Er bare nyskjerrig, har lenge lurt på det :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også er supernysgjerrig på dette! Men hvis jeg går inn på min egen profil kommer det opp 8 andre, enn hvis andre personer går inn på min profil. Jeg tror nok de man ser selv kan være folk man kommuniserer mye med/er innom din profil, kommuniserer med deg. Men tror de man ser når man går inn på andre siden profiler er random.

Min teori :gjeiper: Skulle ønske FB kunne komme med en avklaring på dette!

Skrevet

Den nøyaktive formelen på hvem som dukker opp holder FB hemmelig. Men det er jo ingen tvil om at hvertfall de fleste av de har noe med å gjøre hvem du kommuniserer med

Gjest WendyClear
Skrevet

All aktivitet mellom deg og vennen tas med i beregningen. Om personen har vært inne på profilen din, om dere har deltatt på samme events, liker de samme sidene osv. Det er vist ikke bare kommentarer og den typen direkte kontakt som avgjør rekkefølgen. Rekkefølgen er hvertfall ikke tilfeldig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får opp de samme vennene når jeg ser på min egen profil, bestandig, men jeg har aldri kontakt med disse personene whatsoever.

AnonymBruker
Skrevet

Facebook er ut.

• Liker 1
Skrevet

Som oftest er de som kommer opp folk jeg har en del kontakt med, eller som jeg vet er en del inne på min profil. Samme når jeg besøker venners profiler. Om dette stemmer, eller om det er tilfeldig, vet jeg ikke...

AnonymBruker
Skrevet

De som kommer opp hos meg nå i kveld er ikke folk jeg har særlig kontakt med... ikke er jeg innom profilen deres heller. Men de kan så klart være innom min da.

Jeg har likt en status til en av de i løpet av de siste to ukene eller så. Og jeg har kommentert et av bildene til en annen. Resten har jeg ikke verken kommentert, likt eller vært innom på leeeenge.

Skrevet

Jeg aner ikke hva som avgjør hvem som kommer opp der, men jeg er i alle fall ganske sikker på at det ikke er tilfeldig. De som viser oftest på profilen min er stort sett folk jeg har mye kontakt med eller som jeg vet eller mistenker at er mye inne på profilen min. I tillegg merker jeg også at folk jeg plutselig har møtt for første gang på lenge ofte dukker opp på "people you may know" rett etterpå. Tror heller ikke det er tilfeldig..

Samme me linkedin..på de mailene de sender ut med forslag til folk man kjenner er merklig nok nesten alle kjentfolk, mistenker at det er de samme folkene som har vært innom profilen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...