Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på intervju i morgen, for en bedrift med negativt årsresultat. Riktignok er tallene jeg har funnet hos 1881 fra 2006-2010, men det viser et større tap, hvor i 2010 er det på nesten -1 600 000 kr. I tillegg har de en økende gjeld, som i 2010 er nesten 3 400 000 kr. Er dette noe jeg bør ta opp på et intervju, bare si at jeg har sjekket litt rundt (tallene ligger jo tilgjengelig for alle på 1881.no), og lurer på denne trenden, hva det kan skyldes? Eller bør jeg la være å nevne det? Det kan jo selvfølgelig være ringvirkninger etter finanskrisen. Dette blir min første ordentlige jobb etter fem års studier (om jeg får jobben, tror jeg er godt inne mtp. å få den), så jeg vil bare passe på at jeg ikke havner i en dårlig posisjon/jobb. Stillingen er et vikariat, og er i en konsulentbransje dersom det har noe si :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, når det kommer til punktet der de spør om du har noen spørsmål så synes jeg du kan ta det opp.

Det er jo bare positivt at du viser at du har sjekket dem ut, det viser jo at du er opptatt av kvalitetssikring.

Jeg tenker at om det ser på spørsmålet ditt som negativt så er det fordi det faktisk går dritt med firmaet og at de ikke liker at folk vet om det - ergo det er ikke en arbeidsplass du vil jobbe på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det opp på en ikke-negativ måte. Det viser jo bare at du har satt deg inn i bedriftens posisjon og at du er interessert i hvordan det går med den. Selv om du får et svar du ikke liker om det nevnes at det egentlig ikke går så bra, så ville jeg nok tatt den uansett siden det er din første relevante jobb. Så lenge du ikke påtar deg noe leder/budsjettansvar så er bedriftens økonomi likevel ikke ditt personlig, og en relevant jobb på cv'en er bedre enn å ikke ha det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...