Gjest Kaxxy Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Hei! I dag oppdaget jeg at nylig har katten min fått et pelsfritt område over øyet. Det er ikke som et sår, det er bare ikke pels der lengre. Hva kan ha skjedd? Hun er også tynn i pelsen mellom øyene og ørene på hver side, men det over øyet må ha skjedd nettopp. Har prøvd å få et bilde Endret 17. mai 2012 av Kaxxy
Capricorn Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Har du gitt katten middel mot flått? Endret 17. mai 2012 av Capricorn
Gjest Kaxxy Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Har du gitt katten middel mot flott? Der kom bildet fram! Nei, det har jeg ikke, hun er ute bare en time om dagen (i hagen), har aldri hørt om flått her.. Men kan det være det?? :O
Capricorn Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Der kom bildet fram! Nei, det har jeg ikke, hun er ute bare en time om dagen (i hagen), har aldri hørt om flått her.. Men kan det være det?? :O Min mistet pelsen på samme sted da jeg ga han Frontline flåttmiddel. Siden du ikke har gitt han det så må det jo være noe annet.
Gjest Kaxxy Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Min mistet pelsen på samme sted da jeg ga han Frontline flåttmiddel. Siden du ikke har gitt han det så må det jo være noe annet. :/
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Siden min første elskede en gang hadde ringorm så tenker jeg selvsagt ringorm hver eneste gang jeg hører om en katt som mister pelsen 'flekkvis' i ansiktet. Ringorm er veldig smittsomt, så det skal ikke stor kontakt til mellom to rivaliserende katter dersom den ene har ringorm, og er ikke en orm tross navnet, det er en soppinfeksjon.
Gjest Kaxxy Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Siden min første elskede en gang hadde ringorm så tenker jeg selvsagt ringorm hver eneste gang jeg hører om en katt som mister pelsen 'flekkvis' i ansiktet. Ringorm er veldig smittsomt, så det skal ikke stor kontakt til mellom to rivaliserende katter dersom den ene har ringorm, og er ikke en orm tross navnet, det er en soppinfeksjon. Har lest om det på nettet nå, det høres veldig sannsynlig ut at det er det! Hadde ikke kommet til å tenkt på det selv, takk :D
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Vetrinæren din/deres vil hjelpe med å fastslå om det er ringrom, - eller noe annet løs her nå Noen eldre vetrinærer møter desverre fremdeles et tilfelle av ringorm med, - rett ut sagt; full panikk. Man skulle tro det var et tilfelle av svartedauen de hadde fått inn, og det eneste ordet man hører er 'avlivning, - fort !' Dette er bare sprøyt ! Sludder og pølsevev fra ende til annen ! Om du bare har en eneste vetrinær tilgjengelig, og hvis vedkommende er av nevnte type, så be vedkommende ringe Vetrinærhøgskolen i Oslo for å bli oppdatert. Alternativt skriver du ut og tar med denne utmerkede artikkelen hentet fra Norsk Huskattforening (kjære, kjære Bodil ) Med andre ord er det ingen grunn til hverken hysteri eller panikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå