AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Det er visst en forskjell på fett og fukt finner jeg ut av, og på min kronisk tørre hud (som mangler fettstoffer aller mest) har jeg prøvd en del fuktserum til fuktfattig hud, men føler de ikke gjør noe særlig. Jeg trenger noe rikere, gjerne med 'fett' eller er det lipider det heter? Ellers ser jeg det finnes et Dermalogica kit som inneholder Skin smoothing cream, Skin hydrating booster og Multi active toner... Kunne det være verdt et forsøk? Eller er det penger ut av vinduet? Er ikke særlig plaget med kviser, men huden er knusk tørr og sensitiv i den forstand at den fort blir rød og irritert. Forslag mottas gjerne. Det hadde vært fabelaktig å finne noe 'konsentrert' som gjorde at jeg ikke trengte å smøre meg i trynet annenhver time fordi jeg er helt uttørket
Honesty Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Fuktserum brukes aldri alene, men under en krem, og for tørr hud må kremen inneholde fett. Skin Hydrating Booster er grei nok, men ikke det store, og jeg synes ikke Skin Smoothing Cream gir nok fuktighet til skikkelig tørr hud. Jeg liker selv fuktserum fra andre merker; Nuxe Crème Fraîche har et nydelig fuktserum som er litt tykt, og som har fin effekt under en rik fuktighetskrem. Dersom du vil ha en krem fra Dermalogica, kan du teste Intensive Moisture Balance, evt. Super Rich Repair, som er veldig rik, men til gjengjeld litt seigere i konsistens. Begge disse ville jeg brukt fuktserum under. Min hellige gral i fuktserumverdenen er faktisk Guerlain Super Aqua serum, men dersom du vil ha et salongmerke, kan du teste ut Hydrating Serum fra PCA skin.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Hvis huden din trenger mest fett fremfor fukt synes jeg kanskje en olje er å anbefale? Jeg bruker en ansiktsolje fra Estelle&Thild, og synes den er supergod - gir min knusktørre hud nok næring. Bruker den for sensitiv hud (den er uten parfyme), og elsker hvordan den bare roer ned huden min med en eneste gang. Bruker den under den vanlige ansiktskremen. Estelle&Thild er et økologisk merke som selges på Kicks, faktisk. Ellers bruker jeg typiske hudpleiemerker (matis, decleor, dermalogica osv.), men liker at jeg har funnet et produkt jeg synes er såpass bra som ikke er fra et slikt merke - det gjør det litt mer sløsevennlig også ;-)
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Hvis huden din trenger mest fett fremfor fukt synes jeg kanskje en olje er å anbefale? Jeg bruker en ansiktsolje fra Estelle&Thild, og synes den er supergod - gir min knusktørre hud nok næring. Bruker den for sensitiv hud (den er uten parfyme), og elsker hvordan den bare roer ned huden min med en eneste gang. Bruker den under den vanlige ansiktskremen. Estelle&Thild er et økologisk merke som selges på Kicks, faktisk. Ellers bruker jeg typiske hudpleiemerker (matis, decleor, dermalogica osv.), men liker at jeg har funnet et produkt jeg synes er såpass bra som ikke er fra et slikt merke - det gjør det litt mer sløsevennlig også ;-) Har Estelle&Thild en egen ansiktsolje eller er det den samme som babyoljen man kan få kjøpt på Apotek? Takk for tips ihvertfall. Har brukt Natusan Baby olje litt for å holde fukten inne etter dusj, men jeg leste et sted at den virket imot sin hensikt pga ingrediensene.. Ikke lett å vite alt
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Har Estelle&Thild en egen ansiktsolje eller er det den samme som babyoljen man kan få kjøpt på Apotek? Takk for tips ihvertfall. Har brukt Natusan Baby olje litt for å holde fukten inne etter dusj, men jeg leste et sted at den virket imot sin hensikt pga ingrediensene.. Ikke lett å vite alt De har en egen ansiktsolje (flere, faktisk, men det er den for sensitiv hud jeg bruker) Det er denne: http://www.estellethild.se/?p=11&l=1&prod=31 . Tror den kostet rundt 250 på Kicks. Kan tenke meg at Natusan Baby Olje sikkert er stappet med mineralolje og silikoner som gjør at huden kjennes myk og god ut, men ikke gir særlig næring (nå vet jeg ikke så mye om den da, snakker mer om slike typer produkter på generelt grunnlag). 1
2shy Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Hvis du mangler fettstoffer, ta en god omega 3 olje regelmessig! Smører huden innenfra. Jojobaolje er også bra å smøre på huden, helt naturlig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Signerer 2shy. I tillegg anbefaler jeg olje og balm fra Decleor (Rose d`Orient).
2shy Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Jeg må også tilføye at det kan være lurt å bruke et filter i dusjen, et filter som eliminerer klor (som er svært uttørrende på hud, og som i stor grad finnes i vannet selv om vi ikke nødvendigvis lukter det). http://www.chanson.no/produkter/vannfilter?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7&category_id=2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Takker for svar Jeg har bl.a gått til anskaffelse av Udos Choice olje som skal tas daglig, så jeg holder på å smøre meg litt innvendig også, har ikke merket noe enda men det skader jo ikke Skal kikke litt nærmere på det med dusjfilter også, alt hjelper nok.
2shy Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Takker for svar Jeg har bl.a gått til anskaffelse av Udos Choice olje som skal tas daglig, så jeg holder på å smøre meg litt innvendig også, har ikke merket noe enda men det skader jo ikke Skal kikke litt nærmere på det med dusjfilter også, alt hjelper nok. Ta rikelige doser, 2 ss om kvelden og morgen som det står på pakka, og heller halvere dosen ved neste flaske. Tar litt tid for å få effekt. Du slår jo samtidig et slag for helsa di når du tar omega Men jeg holder samtidig en knapp på dette dusjfilteret, det har virkelig hatt en stor effekt for min del. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå