AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Jeg innleverte bacheloren min i går. Jeg er fornøyd, det er ikke det. Har gledet meg, sett frem til å bli ferdig.. jobbet kjempehardt... sittet inne hele dagen, skrevet natt og dag, og bare eksistert for den oppgaven.. og nå er den levert... og jeg klarer ikke glede meg over det.. kroppen er så utslitt.. og jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til...tiltaksløs. jeg er hel tom innvendig. ingen lyst til noen ting.. kroppen og psyken er helt ute av balanse... siste uken har jeg grenet hver dag omtrent, og vært glad, sur, om en annen... vært en skikkelig følelsemessig berg og dal bane... Noen som også har hatt det sånn? Jeg burde jo være dødsglad....
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Høres ut som helt normale følelser etter en stor innlevering/eksamen :-) 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Høres ut som helt normale følelser etter en stor innlevering/eksamen :-) Takk.. Begynner jo å lure på om noe er galt med meg... :-(
Tullepia Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Helt normalt. Etter en slik innsats er man utladet mentalt og fysisk. Dette vil snart bli bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Hadde samme følelsen selv etter andre året videregående, etter å ha begynt skolen på nytt. ville ingenting. Stengte alle ute, inkludert kjæresten. Ble spilleavhengig, Satt oppe om nettene. Helt tiltaksløs hele sommeren. Begynte i lære etter det. Gikk i dass etter et halvt år. Gikk et helt år i dyp depresjon etter det. Kom meg når jeg begynte på skolen igjen. Kjæresten gjorde det slutt etter lang tid nå nylig, nå når alle tingene begynte å bli bedre. Nå sitter jeg her og vil ikke møte opp til eksamenene mine. Vil bare dø. Orker ikke spise eller sove omtrent. Hver kveld jeg legger meg, håper jeg at jeg ikke skal våkne neste morgen. Jeg har evnene til å nå langt og få en god jobb, men jeg har ikke lyst lenger. Har ikke lyst til noen ting lenger. Jeg bryr meg ikke om god jobb og god lønn, og muligheten til å reise, og kjøpe ting jeg har lyst på. Jeg vil mye heller ha lite penger, leve et rolig liv, og være sammen med den jeg elsker. Han sier han trenger tid akkurat nå, men en ting er helt sikkert. En ny mann er uaktuelt uansett hva som skjer.
konichiwa_88 Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Hei TS! Jeg er i akkurat samme situasjon, har nettopp levert bachelor-oppgave, og har opplevd det på samme måte som du beskriver. (Emosjonelt vrak den siste tiden før innleveringen, og føler meg helt tom nå i ettertid.) Som nevnt ovenfor her, så er nok dette en veldig vanlig reaksjon! Jeg har også opplevd det før, hvis jeg har jobbet lenge fram mot en eksamen eller oppgave, så ender det ofte med å bli tidenes antiklimaks. For det første er du jo sikkert helt utslitt, og for det andre så mister man litt mål og mening når man plutselig ikke skal jobbe med oppgaven lenger. Det tar litt tid før man faktisk forstår at man er ferdig, og greier å sette pris på det! Gi det noen dager eller en uke, så skal du se at det blir bedre når du får hentet deg inn igjen. I mellomtiden kan du jo finne på noe med venner, eller bruke tid på en aktivitet du liker! Og forresten: GRATULERER med å ha levert bachelor! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Post-bachelorsyndromet! Det går nok bra, TS. Noen dager med nok søvn, en tur ut i en park med en engangsgrill, venner og kanskje noen halvlitere, så tipper jeg du er superhæppi for å ha levert og være ferdig! 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 For ikke å snakke om post-master.. Men det går nok over for etter hvert! Gratulerer med innlevert bachelor 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Har hatt det sånn etter omtrent alle store eksamener på studiet(svært lange og tunge eksamensperioder) og for ikke å snakke om masteren! For meg er det best å bare hvile litt på sofan med tv noen dager, møte litt venner, spise god mat. Gå litt ut å nyte sola. Tar noen dager for meg å fordøye det hele hvertfall! Helt normalt når man har vært så psykisk nede og er så sliten!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Tusen takk, det er skikkelig godt å se at flere har hatt det sånn!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det verste er at jeg i ettertid ser at jeg har 4-5 skrivefeil.... :-( Gjort er gjort.. må bare kommer over detta her... å begynne å leve igjen!! Takk for masse gode ord her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå