Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør så sinnsykt over hele meg for tida, har tørr ekkel hud og grusomt tørr hodebunn.

Kroppen smører jeg med deilige kremer, og det hjelper jo litt... Men hodebunnen? Kan ikke akkurat kline den inn med krem heller....

Noen som har en god shampo og balsam å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

For det første: Hva bruker du av stylingprodukter? For eksempel hårspray inneholder store mengder alkohol som tørker ut huden ytterligere. Det samme gjelder skum og gele. Egentlig har jeg ikke så mange produkttips til deg, men Kerastase har en shampoo som er spesielt for sensitiv hodebunn, noe med Dermo-Calm.

På kroppen er det viktig at du ikke dusjer for lenge i glovarmt vann (fristende er det, ja!). Dessuten bør du bruke så milde dusjsåper som mulig. Selv liker jeg Sanex veldig godt. Den lukter friskt, og tørker ikke ut huden. Jeg bruker Dove Silk Cream Oil Shower for tida, men den blir ikke kjøpt om igjen, til tross for at den føles bra. Jeg har en mistanke om at den gjør vondt verre...

Gode bodylotioner er:

Vichy Lipidiose 2 fra apoteket (ingen over, ingen ved siden! Lukter til og med godt, og gir ikke apotekfølelse)

L'Oreal Nutrilift bodylotion i hvit flaske

Bodybutter fra Body Shop (etter smak og behag; honning lukter nydelig, om sommeren liker jeg Druekjerne og Oliven).

Og bruk gjerne en kroppspeeling 2-3 ganger i uka; selv liker jeg peelinghanskene til Body Shop.

Hilsen fra Nederland :)

Skrevet

Jeg bruker absolutt ingenting av styling produkter, slenger bare i en hårstrikk (ikke så spennende akkurat men forbasket praktisk...)

Jeg klør og klør i hodet og blir snart sprø.....

Skrevet

Du har nok tørr hodebunn. Bør skaffe deg en shampo som er skånsom mot hodebunnen slik at den får bli bedre. Snakk med en frisør f.eks om hvilken shampo du kan bruke. Wella SP vet jeg har en shampo som min far bruker hver vinter, det er da han får problemer med tørr hodebunn.

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Ja! Vet om en i allefall.

En som er fra KMS ( mot flass, tørr hodebunn etc ) - den hjelper mot en del hodebunnsproblemer.

Se utvalg Her

Balsam er jo mest for hårets skyld (?) og ikke hodebunnen, så der tror jeg du står ganske fritt. Kan jo evt høre med frisør om noe anbefales ?

Jeg har tørr, kløende og irritert hodebunn, men jeg har angivelig psoriasis-f-skap, så jeg må bruke sterkere saker :o

Mht dusjprodukter, så kan jeg anbefale dusjoljen fra Nivea. Behandler huden greit, synes jeg. Klødde atskillig mindre etter at jeg begynte med den. Bruker en bodylotion - som jeg ikke husker navnet på nå :oops:

Men om du er interessert så kan jeg skrive det siden.

Den er i en stor boks, og er med aloe vera. Eneste jeg kan bruke...

Jeg unngår å dusje like før jeg legger meg, og lar huden "avkjøle" før natten.

Kan også være vinteren som setter sitt preg på hår og hud, og mange får sterkere irritasjoner da. Bruke for det meste bomullsplagg og lite syntetisk kan også hjelpe.

Sånn til sist :

Har du vært hos lege og sjekket at du ikke har atopisk eksem / psoriasis ?

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

huff, kjente at jeg begynte å klø når jeg leste innlegget ditt, tex. klø..klø...klø.. Hodebunnen er det verste stedet, for som du sa, kan jo ikke kline den inn med bodylotion heller. Hvis du ikke har flass bør du unngå alle typer flasshampoer. De er alt for sterke og vil bare gjøre kløingen verre. Jeg bruker moisture maniac fra tigi bedhead og er godt fornøyd med den! Skyll nøye og ikke vask håret hver dag. Jeg vasker håret mitt bare et par ganger i uka. Det var litt ekkelt i begynnelsen, men nå er det ok. Akkurat som om hodebunnen har stabilisert seg mer når den fikk ro :D

Skrevet

Biotherm shampoo og balsam må du bare prøve :lol:

Skrevet

Mot tørr hodebunn er det bare fungoral shampo som virker.

Ellers kan du jo prøve olivenoljetirkset. Gni hodebunnen godt inn med olivenolje og la det virke sålenge som mulig. Og vask med en mild shamp9o.

Skrevet

Body butter med "hemp" fra Body shop er bare helt utrolig.

Jeg har håndkrem i samme merke og er frelst.

Pleier å klø over hele kroppen av tørr hud til vanlig, og hendene er så tørre at de føles såre. Disse produktene hjelper masse!

Jeg har selv psoriasis i hodebunnen og klør noe grønnjævlig i perioder.

Bruker en frisørshampo som heter Bio+. Jeg har fått den anbefalt av ei venninde med tørr hodebunn (ikke psoriasis).

Den finnes i flere styrker fra mild shampo for daglig vask til kur.

Ellers tror jeg apoteket har spesialshampo for tørr hodebunn.

Skrevet

kanskje du har fått noen venner fra barnehagen?

Skrevet
kanskje du har fått noen venner fra barnehagen?

He he he nei jeg har nok ikke det...

Blir sånn hver eneste vinter, hår og negler dør, huden sprekker, livet er grusomt..... :evil:

Skrevet

I perioder der jeg klør bruker jeg alltid Kerastase Dermo-Calm produktene. Det finnes en for tørt hår og en for normalt til fett hår. Den siste synes jeg gjør håret mitt kjempeelektrisk, så jeg bruker den for tørt hår. Av disse produktene skal man bruke både shampo og balsam, fordi begge deler virker inn på hodebunnen. De hjelper alltid meg og jeg har seboreisk eksem i tillegg.

Fungoral er mot sopp og vil nok ikke hjelpe dersom hodebunnen bare er tørr.

Skrevet

He he he nei jeg har nok ikke det...

Blir sånn hver eneste vinter, hår og negler dør, huden sprekker, livet er grusomt..... :evil:

Da kan ikke jeg hjelpe - er en :evil: med den lille kammen..

Skrevet

Kerastace dermo-calm for tørt hår har vært bra for meg. Jeg brukte ikke balsamen søm hører med, men ciment-anti-usure.

Skrevet
Ellers kan du jo prøve olivenoljetirkset. Gni hodebunnen godt inn med olivenolje og la det virke sålenge som mulig. Og vask med en mild shamp9o.

Jeg bruker soyaolje, ettersom det stort sett er det vi har, men det funker like bra. Gnir inn hele hodebunnen med olje, pakker inn hodet i et håndkle, og går med det så lenge jeg gidder. Det er forresten lurt å ta i shampo før du har vann i håret, da er det lettere å få ut oljen.

Skrevet

Har samme problemet selv.

Og det som funker for meg er å massere hodebunnen med en grov børste før jeg vasker det.

Shampoen og balsamen jeg bruker heter Trevor Sorbie for sensetiv hodebunn. Funker helt supert... :D

Gule flasker.

Skrevet

Siden jeg kjenner Starie og vet at hun er utdannet hudpleier har jeg dristet meg til å følge hennes råd og kjøpt Derma-calm.

Da jeg vasket håret med den i går morges ble håret alldeles nyyydelig blankt og flott, luktet himmelsk og jeg klødde ikke i det hele tatt. I dag derimot klør det som bare det igjen, men jeg tipper jo at jeg bør bruke den litt mer enn en gang før man ser skikkelige resultater.........

Så jeg skal komme med tilbakemld når det har gått en stund.

Skrevet

Slenger innom med en liten oppdatering.....

Nå har jeg vasket håret noen ganger med min nye shampo, og resultatet er overraskende bra. Jeg klør nesten ingenting, hodebunnen er merkbart mye bedre og ikke minst ser bedre ut..... Håret er blankt og fint og lett å stelle. Og guri så godt det lukter........ :briller:

Thanks Starie, min venn!!

Kommer du innom på sveler en dag eller??

Skrevet

Mangler man ikke noen vitaminer eller mineraler, spesielt om vinteren?? C eller D vitaminer?

Bare lurer......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...