AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Er det noen som har gått dit og fått behandling mot søvnproblemer, og kan fortelle om sine erfaringer, og hvilke resultater det ga? Jeg har brukt lyslampe i halvannen uke nå, foreløpig uten resultat - men det skal vel kanskje mer tid til enn det. Også er det jo fryktelig dyrt å gå privat - men dersom det virker, er det jo verdt alle pengene. Systemet baserer seg på ikke-medikamentell behandling for søvnløshet. Jeg er ei jente på 30 som har slitt med søvnproblemer i ett år nå. Utrolig slitsomt. Har brukt Seroquel (kalles også Quetaipin) i ett år nå, men det virker som om effekten minsker når man har brukt dem en stund (de funket fint i begynnelsen). Nå håper jeg at søvnsenteret kan hjelpe. Hvis du har erfaring med dette, eller andre erfaringer / tips om søvnløshet, vil jeg gjerne høre fra deg
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Dytter litt på denne jeg, håper noen kan hjelpe
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Hei! Jeg har vært på Bergen søvnsenter, og fikk der et opplegg med melatonin og lyslampe. Jeg prøvde det i noen uker men opplevde faktisk å bli verre, og mistet litt motivasjonen til å fortsette. Jeg har blitt anbefalt å prøve igjen, men å gjøre det over lang tid (flere mnd), men jeg har ennå ikke hatt overskudd til å prøve. Jeg har forresten døgnrytmeforstyrrelse.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Hei! Jeg har vært på Bergen søvnsenter, og fikk der et opplegg med melatonin og lyslampe. Jeg prøvde det i noen uker men opplevde faktisk å bli verre, og mistet litt motivasjonen til å fortsette. Jeg har blitt anbefalt å prøve igjen, men å gjøre det over lang tid (flere mnd), men jeg har ennå ikke hatt overskudd til å prøve. Jeg har forresten døgnrytmeforstyrrelse. Hei og takk for svar! Uffda, ikke bra at du opplevde å bli verre.. ekstra kjipt er det jo siden man betaler i dyre dommer for å gå der.. Og i tillegg er det jo dyrt å leie lyslampe også da. Døgnrytmeforstyrrelse, hvordan sover du da? Jeg har kronisk insomni / innsovingsvansker, tror jeg. tar meg 1- 2 timer minst, før jeg sovner om natta. Det høres kanskje ikke så ille ut, men jeg blir utrolig sliten av det.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Hvilke søvnkllinikker finnes i Bergen? Er det kun Bergen søvnsenter eller finnes det andre også? Anonymous poster hash: 266a4...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Henger meg på denne. Hatt insomnia med hyppige oppvåkninger i flere år, tar meg 4 timer å få sove og havner aldri i REM søvn. Bekymret over at søvnsenteret bruker melatonin, dette kan jeg overhodet ikke ta. Trodde de benyttet seg av avslappingsteknikker/meditasjon? Anonymous poster hash: ecf96...18b
Miss Lucky Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Henger meg på denne. Hatt insomnia med hyppige oppvåkninger i flere år, tar meg 4 timer å få sove og havner aldri i REM søvn. Bekymret over at søvnsenteret bruker melatonin, dette kan jeg overhodet ikke ta. Trodde de benyttet seg av avslappingsteknikker/meditasjon? Anonymous poster hash: ecf96...18b Sikker på du ikke blander nå? Og mener du kun får REM søvn
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Sikker på du ikke blander nå? Og mener du kun får REM søvn Er ikke REM søvn den dype søvnen? Anonymous poster hash: ecf96...18b
Miss Lucky Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Er ikke REM søvn den dype søvnen? Anonymous poster hash: ecf96...18b Nope. REM er den fasen rett før man normalt faller i dypere søvn og når man går fra dyp søvn til våken tilstand. Jeg er stortsett der hele natten, faller aldri/sjeldent i skikkelig dyp søvn, og det var vel det du også mente? Bruker noen av dere disse mobilappene som registrerer søvnmønsteret? Hadde vært "gøy" å se andre sine grafer
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Nope. REM er den fasen rett før man normalt faller i dypere søvn og når man går fra dyp søvn til våken tilstand. Jeg er stortsett der hele natten, faller aldri/sjeldent i skikkelig dyp søvn, og det var vel det du også mente? Bruker noen av dere disse mobilappene som registrerer søvnmønsteret? Hadde vært "gøy" å se andre sine grafer Ah, ja det var det jeg mente Anonymous poster hash: ecf96...18b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Tar opp denne tråden fra 2012 jeg. Noen som kan fortelle om deres erfaringer med søvnsenter? Anonymkode: f0819...3d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå