AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Han har vært ute en halvannen times tid og allerede drept sin første fugl, lå fornøyd med den døde spurven utenfor døra her. Første gang han er ute på egenhånd, bare vært ute i sele noen få ganger. Kastrert og litt over året. Jakter på det som er av vepser og humler og kommer helt sikkert til å gå på en smell. Er flere hunder i nabolaget, men bare en som går løs. Plutselig en dag finner jeg han øverst i et tre, i beste fall. Er også en bilvei som går forbi huset, selv om den ikke er særlig trafikkert. På en måte en trist dag, viser seg at han egentlig driter i meg. Var ute sammen med han, men han viste veldig liten interesse av å holde seg i nærheten. Men skal prøve å holde vinduet åpent, og han har allerede vist at han klarer å finne veien inn. bare av nysgjerrighet, han var ute igjen med en gang. Begynner å sprelle og vil ned med en gang hvis jeg løfter han opp, det har ikke pleid å være noe problem før.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Det er vel ganske normalt for voksne katter å ikke like å bli herjet for mye med. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Å herre. Jeg har aldri herjet med han, men alltid sluppet han ned hvis han viser det minste tegn til å ville bli sluppet ned. Man han har pleid å male og kose seg.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Å herre. Jeg har aldri herjet med han, men alltid sluppet han ned hvis han viser det minste tegn til å ville bli sluppet ned. Man han har pleid å male og kose seg. Han er vel bare i ekstase over å få være ute. Han er en katt, katter har instinkter. Han følger bare disse. Etter hvert går det sikkert over. Vi har en katt som gjerne vil være ute både dag og natt når det er sommer og fint vær. Når det begynner å bli kaldt er den oftere inne, og da er den like kosete som før. 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Har du hatt henne i sele så lenge hvorfor slippe henne ut rett etter at fugleungene har klekket? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Han er torss alt en katt. Tenk så spennende det er for ham å få lov til å gjøre det instinktene vil at han skal. Det at han tar med seg døde dyr til deg er bra. Du må for guds skyld ikke kjefte! Han vil vise deg det han fanger, dette er positivt for deg som eier. Men selvsagt, ikke like gøy med halvdøde mus på trappa annenhver dag. Jeg ser den. 6
FruN Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Kattene våre er veldig skeptiske til oss ute, med mindre de vil inn, eller er i et skikkelig døsehumør. Inne kan de til tider ikke få nok av oss. Katten din justerer seg nok ettersom han har fått vært ute litt 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Han er torss alt en katt. Tenk så spennende det er for ham å få lov til å gjøre det instinktene vil at han skal. Det at han tar med seg døde dyr til deg er bra. Du må for guds skyld ikke kjefte! Han vil vise deg det han fanger, dette er positivt for deg som eier. Men selvsagt, ikke like gøy med halvdøde mus på trappa annenhver dag. Jeg ser den. Jeg kjeftet ikke på han, men tok den fra han og kastet den i søppelkassa. Kan ikke la være å slippe han ut bare fordi det er noen utsatte fugleunger der ute. Det er naturens gang, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Jeg kjeftet ikke på han, men tok den fra han og kastet den i søppelkassa. Kan ikke la være å slippe han ut bare fordi det er noen utsatte fugleunger der ute. Det er naturens gang, dessverre. Jeg har ikke sagt du skal holde ham inne. Synes vel heller synd på den stakkars katten som ikke fikk være ute alene før han ble ett år. Det er på overtid. Husk å rose ham når han har med seg dyr til deg. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor har du holdt han inne i et helt år?? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor har du holdt han inne i et helt år?? Hvorfor kritiserer du under AB? Du må gjerne bruke AB i egne tråder, men å bruke AB når du kritiserer er tåpelig og fortjener ingen svar.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor kritiserer du under AB? Du må gjerne bruke AB i egne tråder, men å bruke AB når du kritiserer er tåpelig og fortjener ingen svar. Oh, the irony ... 11
ninuska_ Skrevet 17. mai 2012 #15 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Han bryr seg om deg. Jeg var redd min pus ikke brydde seg om meg nå som han har begynt å gå ute - han hørte ikke på meg og jeg var som luft. Jeg trodde han aldri kom til å komme inn igjen. Hvertfall når jeg, som deg, løftet han opp og han sprelte og klorte meg, som aldri har skjedd før. Jeg var fortvilet! Når han hadde vært ute en stund uten meg begge gangene nå, så har det kommet en mjauende, kallende pus løpende i høy fart mot meg når jeg kom hjem fra universitetet. Og gjett hvem som malte og ville kose. Tid er ordet - det har jeg lært. Og det må være på deres betingelser Endret 17. mai 2012 av ninuska_ 2
Gjest Indra Skrevet 17. mai 2012 #16 Skrevet 17. mai 2012 Er du moderator siden du har oversikt over hvilke som skriver med AB her tråden? Selv er jeg AB nummer 13, 10 og 6. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #17 Skrevet 17. mai 2012 Er du moderator siden du har oversikt over hvilke som skriver med AB her tråden? Selv er jeg AB nummer 13, 10 og 6. Du får tommel for å innrømme at det var du som trodde at det var så veldig ironisk. Ser du ikke forskjell på å kritisere noen for å holde en katt inne, og å kritisere noen for å bruke AB, ja da...
Gjest Indra Skrevet 17. mai 2012 #18 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Jeg synes det er latterlig å gå til angrep på AB-ere. Noen er så vant til persondebatt at om de ikke får et nick å kaste seg over må de altså gnåle om at en bruker er anonym, dette er like usaklig som annet av persondebatt. Selvfølgelig var det ironisk at en AB kritiserte en annen for å kritisere som AB. Det ser du også. Endret 17. mai 2012 av Indra 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #19 Skrevet 17. mai 2012 Voldsomt så hårsåre enkelte er.. fyker i taket bare på grunn av et spørsmål om hvorfor katten har vært inne i et år? Har dere mensen hele gjengen her eller? Dette blir for dumt altså.. Men nå er vi kanskje flere som lurer på dette, så da tillater jeg meg å spørre pent om det finnes en årsak til at denne lille pusekatten har oppholdt seg innendørs i dette tidsrommet? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #20 Skrevet 17. mai 2012 Katten din er et levende dyr, det du er ute etter får du på Toys R Us. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå