Gå til innhold

Bilen døde idag, hva skal jeg gjøre ??


Pludre

Anbefalte innlegg

Hei

En av mine beste venninner fortalte meg idag, at bilen deres hadde dødd da mannen hennes var på veg til jobb :roll:

Dette er en Volvo stv.88 modell, og mannen hennes sa at han hadde opplevd noe fusking i det siste, ja, han hadde hørt noen undelige lyder i det siste, og hver gang han giret hørte det ut som om motoren slet.

Og idag stoppa altså bilen :cry:

Noen som har ideer om hva dette kan være ?

Selv tenker jeg på registerreima eller fordeleren ?

Men jeg vet det er folk her inne som har peiling på bil, derfor skriver jeg her inne.

Venter spent på svar

Hilsen Pludre som trenger bilredning :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Registerreima tviler jeg på om det er, for det skal visst bråke noe veldig om den ryker.

Det kan være vann i bensina.

Det kan være rusk i fordeleren.

Det kan være dårlig batteri.

Og masse annet som jeg ikke kan noe om. Et verksted er riktig sted for en syk bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kjøpe kondensfjerner å helle på tanken? Biler stopper av kondens i bensinen, så det kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter som det var problemer med giringa så ligger vel problemet i den retning.. gitkasse eller noe i mototen som har med giring å gjøre..

(uvitende lille liv prøver bare å gi litt råd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Er dette en innsprøytningsmotor eller en forgassermotor? Og hvordan "sliter under giring"?

Trenger ikke være noe hokus pokus, men det kan fort bli alvorlig om den ikke har hatt godt vedlikehold. Kan disse motorene, B230(A-E) ut og inn, så fortell fortell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Nå har venninna mi fått den i gang igjen, pappaen hennes og mannen har skiftet batteri og noen plugger, men de mente det mest sannsynlig var kondens i forgasseren. Så nå går bilen, enn så lenge :wink:

Men tusen takk for all hjelp, får heller komme tilbake til den, hvis den stopper igjen !! :ler:

Pludre :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...