Gå til innhold

Har dere sett noen med hijab til bunad eller med utenlandsk flagg i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig er dagen her! Gratulerer med dagen Norge :)

De siste dagene har det vært diskutert blant annet bruk av hijab til bunad og å vifte med utenlandsk flagg på nasjonaldagen vår.

Har noen sett dette i dag? Evnt andre ting som dere synes er upassende?

Selv skal jeg lese til eksamen i dag, og får dessverre ikke feiret 17. mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig er dagen her! Gratulerer med dagen Norge :)

De siste dagene har det vært diskutert blant annet bruk av hijab til bunad og å vifte med utenlandsk flagg på nasjonaldagen vår.

Har noen sett dette i dag? Evnt andre ting som dere synes er upassende?

Selv skal jeg lese til eksamen i dag, og får dessverre ikke feiret 17. mai.

Jeg har sett mangle øgler i altfor dyre bunader?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger med på nrk, og har sett noen med hijab og korpsuniform

Gjest Bella111
Skrevet

jeg har ikke tv. så har ikke sett noen der. jeg har enda ikke vært ute så langt ingenting upassende og melde...men regner med noen som ikke følger reglene der ute.så da må jeg ut å leke politi etter på :sinnatagg:

• Liker 2
Skrevet

Et av de utenlandske flaggene jeg så i dag hang på min egen skulder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så både regncape og paraply til bunad, samt feil sko på en person. Eh, det siste var meg selv, da. Fy skam.

Men nei, ingen hijab eller utenlandske flagg.

Skrevet

Det eneste utenlandske flagget jeg så idag..var det samiske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ELSKER NORGE! HATER NORDMENN!

• Liker 1
Skrevet

Synes det samme blir diskutert før hver 17.mai. Har ikke sett det idag, men så har jeg ikke vært i byen heller :tongue:

Jeg ser ikke helt problemet hvis noen velger å vifte med et annet flagg, Norge går ikke til grunne for det. Men jeg forstår ikke poenget med å gjøre det heller, egentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe verre at det blir viftet med utenlandske flagg i Norge, enn at nordmenn i utlandet lager 17. maitog og vifter med norske flagg i gatene der de måtte befinne seg. Jeg synes faktisk at sistnevnte muligens er en smule respektløst og harry.

• Liker 4
Gjest Solsmil
Skrevet

De eneste flaggene jeg så idag som ikke var norske, var noen fn-flagg, som noen av osloskolene bar i flaggborgen, og ei med et finskt flagg (men hun hadde et norskt også). Og så så jeg de danske flaggene på tv. Så noen hijaber også, men ikke kombinert med bunad. Derimot var det ei med bunad og blått hår - og det hadde tatt seg bedre ut med hijab.....

Skrevet

Nei, ingen hijab til bunad eller utenlandske flagg. La merke til (sikkert på grunn av all snakket om dette med utenlandsk flagg) en del utlendinger (ja bekledningen tilsa utenlandsk opprinnelse) som bar norsk flagg, kjempe fint syntes jeg :5:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste utenlandske flagget jeg så idag..var det samiske.

javel.kaller ikke meg selv utlending selv om jeg er same...ei heller flagget.

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ingen. Så mange som jeg antar var innvandrere i bunad, men ingen som hadde hijab samtidig. Jeg så én med bunadskaut.

AnonymBruker
Skrevet

ELSKER NORGE! HATER NORDMENN!

Om jeg hadde skrevet " Elsker Norge,men hater utlendinger" Gjett om rasismeordene hadde haglet!

• Liker 7
Gjest Meridius
Skrevet

Samene er del av landet vårt :) Norsk eller Samisk flagg, same shit!

• Liker 5
Skrevet

Jeg så mange med skaut til, faktisk..:) De som hører til bunaden, altså.

Jeg så mange i utenlandske, fargerike festdrakter, med fantastiske hijaber til.

Jeg så jenter med kjoler så korte at man så litt av rumpeballene når de gikk, gjerne med 10cm hæl i tillegg.

Jeg så folk i joggeklær.

Jeg så dritafulle folk klokka 14 i bunad..

Jeg så folk med masse "feil tilbehør" til bunad, og feil sko.

Jeg så mange pyntete mennesker, og så ut som 90% både innvandrere og etniske norske og nordmenn hadde det norske flagg et eller annet sted på kroppen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hengt med 5 jenter som alle brukte hijab,men som brukte "vanlige"finkjoler og ikke bunad.

en sitat fra idag: "Jeg har så lyst til å kjøpe bunad,fordi jeg elsker Norge,og har bodd i Norge hele livet, men jeg vet at folkene ikke liker det" hvorav jeg svarte: "so what?drit i dem,du kler bunad,og hijab er et plagg."

Så jeg håper hun har bunad til 17.mai 2013.

Selv gikk jeg også i en "vanlig"finkjole,og vi hadde alle 17.mai flagg,så på tog,spiste is og satt i parken.

Hurra for 17.Mai og hurra for de ikke-ignorante!! :flagg::flagg::flagg:

• Liker 3
Skrevet

Jeg så mange med skaut til, faktisk..:) De som hører til bunaden, altså.

Jeg så mange i utenlandske, fargerike festdrakter, med fantastiske hijaber til.

Jeg så jenter med kjoler så korte at man så litt av rumpeballene når de gikk, gjerne med 10cm hæl i tillegg.

Jeg så folk i joggeklær.

Jeg så dritafulle folk klokka 14 i bunad..

Jeg så folk med masse "feil tilbehør" til bunad, og feil sko.

Jeg så mange pyntete mennesker, og så ut som 90% både innvandrere og etniske norske og nordmenn hadde det norske flagg et eller annet sted på kroppen.

Binta Ba! Akkurat nå kjenner jeg at jeg elsker deg! :strix: Ikke på den lesbiske måten, men på den mennesklige, hvis du skjønner hva jeg mener. :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Sorry, mente ikke å såre deg. Jeg har ikke noe imot samer og en av mine beste venner har samisk slekt.

Det jeg mente var, et annet flagg utenom det vanlig norske...

javel.kaller ikke meg selv utlending selv om jeg er same...ei heller flagget.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...