Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Ser etter parfyme i vanlige/rimelige prisklasser (den er til meg selv).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

her er de jeg har i "samlingen" (jeg er 25):

Estee lauder Bronze goddess

lolita lempicka edp

lolita lempicka noir

crystal noir (favoritt)

clean warm cotton

bruno banani (lilla flakong)

boss orange

estee lauder sensuous

lancome midnight rose

britney spears fantasy

:takke:

Endret av stinestine
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Jeg skal sjekke ut disse. :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Gucci - Envy me

Versace - Bright crystal

Skrevet

Vercase - Bright Crystal

Ralph Lauren - (den grønne)

Escada

21 år

Skrevet (endret)

Serier jeg mener er verdt å sjekke ut (mine favoritter i parantes):

Mark jacobs (ohh lola og daisy)

Jenifer lopez (live luxe)

Britney spears (den lilla som jeg ikke husker navnet på)

Bruno banano (den røde og den rosa)

Korres (den gule)

Laura (orginale)

Gucci (de nye sommerduftene, 3 ulike)

Escada (fjordårets, Taj sunset)

Ed hardy (den beige <3)

Alle disse har flere ulike dufter, fra søtt, til friskt, til sporty til mer kryddret, så sjangsen for å finne sin favoritt er stor! Ta deg også god tid når du leter, be om prøver, om butikkene ikke har prøver (mange produsenter er gniiiiiitne med prøvene) test en parfyme på hver hånd og kjenn på disse gjennom en hel dag. Ikke bare fall for førsteinntrykket, parfymen endrer seg på huden og over tid.

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

De jeg bruker mest er

Avril Lavigne- Forbidden Rose

Ralph Lauren- Ralph (den blå)

og Versace- Bright Crystal

AnonymBruker
Skrevet

Serier jeg mener er verdt å sjekke ut (mine favoritter i parantes):

Mark jacobs (ohh lola og daisy)

Jenifer lopez (live luxe)

Britney spears (den lilla som jeg ikke husker navnet på)

Bruno banano (den røde og den rosa)

Korres (den gule)

Laura (orginale)

Gucci (de nye sommerduftene, 3 ulike)

Escada (fjordårets, Taj sunset)

Ed hardy (den beige <3)

Alle disse har flere ulike dufter, fra søtt, til friskt, til sporty til mer kryddret, så sjangsen for å finne sin favoritt er stor! Ta deg også god tid når du leter, be om prøver, om butikkene ikke har prøver (mange produsenter er gniiiiiitne med prøvene) test en parfyme på hver hånd og kjenn på disse gjennom en hel dag. Ikke bare fall for førsteinntrykket, parfymen endrer seg på huden og over tid.

Legg til DKNY Be Delicious og Victor & Rolf Flowerbomb nå, så har du den perfekte handlelista for å lukte som alle andre.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvilke dufter har du likt tidligere da TS? Og er den til dagbruk eller kveldsbruk? Er du lys eller mørk?

Jeg har jobbet 6 år i parfymeri, så er ganske dreven i duftverden :)

Endret av stinestine
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke dufter har du likt tidligere da TS? Og er den til dagbruk eller kveldsbruk? Er du lys eller mørk?

Jeg har jobbet 6 år i parfymeri, så er ganske dreven i duftverden :)

Har ikke brukt parfyme før i det hele tatt (har vært gutt, skal bli jente), så er dessverre helt blank på dette. Tenkte på en lett og feminin parfyme/eau de toilette til dagbruk først og fremst. Jeg har lys hud og mørkeblondt hår, hvis det var det du mente.

Skrevet

Elsker Miss Cherie av Dior.. Den rosa flasken mind you, så det er den jeg bruker for tiden. Men den er nesten tom så jeg lurer litt på den nye Prada-duften..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

anbefaler deg å finne ut hvilke type lukter du liker.

-jeg liker vanilje så mine parfymer pleier å ha vanilje i seg.

prøv parfyme i butikken, gå med den noen timer.lukta forandrer seg. overtoner ,under toner og dette.

jeg har gjerne en del forskjellige parfymer: en til vinter og mørkere tider. en til sommer og lysere tider. en til kveld og en til dagen.det er værtfall fire standarer jeg alltid har.så fyller jeg på etter som det passer seg.

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg er veldig glad i D&G. Så jeg bruker

D&G - Light Blue

D&G - The one

D&G - L'Impératrice

Light Blue er veldig sommerlig, The One er mer til fest (litt tung) og L`Impèratrice til hverdags.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Disse fire er lette og gode, ikke noe unikt, men heller ikke "støtende", de to i midten har masse jenter brukt opp igjennom åra av en grunn :D

Versace- bright crystal

Laura Biagiotti-Laura

Ralph Lauren-Ralph

Og LaVanilla-Vanilla Coconut

Men min ultimate favoritt er Dior sin Addict, i den blå flasken. Den er sterk, mystisk, sensuell og herlig. Men absolutt ikke en sommerparfyme. Den er fantastisk kvinnelig og feminin.

Endret av uAnonymBruker
Skrevet

Det veldig mange går for er lette blomsterdufter. Jeg har dette jeg også (er 21), men favorittene er dypere og litt mer feminine/sensuelle fremfor jentete og freshe og det har jeg alltid foretrukket. Jeg liker noter som vanilje, sandeltre, orientale noter +++ og jeg synes dette passer personligheten min bedre.

Det beste er vel å lukte på en del og se hvilken type du foretrekker (fresh, orientalsk, floral ++) , og så finne parfyme innad i "typen" duft, hvis det gir mening.

Skrevet

Jeg elsker sommerduftene til Marc Jacobs! Der er det mye snadder, og alltid like vanskelig å bestemme seg.

Ellers liker jeg også mange av duftene fra The Body Shop.

Gjest avocadoen
Skrevet

Escada - absolutely me

Bruno banani - not for everybody (den rosa som er skeiv med spiss topp)

Skrevet

London, Burberry

L'Impératrice, D&G

Coco Mademoiselle, Chanel

Flower Bombe, Victor & Rolf

Baiser Volé, Cartier

L'Eau de Chloé, Chloé

Ricci Ricci, Nina Ricci

Vamp à NY, Honoré des Prés

Shiso, Roger & Gallet

Tror det er alt ^^

(er 25, hvis det har betydning)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

En lett, feminin eau de toilette som integrerer seg bra med din egen duft kan være Chanel Chance :)

Kanskje du synes den er litt voksen, og i så tilfellet beklager jeg så mye... Men jeg mener det godt :klemmer:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...