Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tankespinn
Skrevet

Vært sammen med kjæresten i 1 år nå.

Vi har det bra sammen, men jeg går hele tiden rundt med en mistanke om at han ikke elsker meg. At han er forelsket i tanken på et forhold, og tanken på å stifte familie, men ikke i meg som person. Jeg er en tenker, og det går ikke et minutt uten at tankene mine vandrer rundt oppi hodet mitt, og jeg blir aldri enig med meg selv. Den ene dagen kan jeg være så sikker og tenke: Han ER forelsket! Andre dager tenker jeg at han bare er sammen med meg for å ha noen å være sammen med. Det er disse dagene det er mest av. Jeg har veldig dårlig selvtillit, noe som er et stort problem... I tillegg er jeg deprimert, og tenker sikkert en del mer negativt enn de fleste.

Litt forhistorie.

Vi har kontakt via sms og telefon-samtaler. Det går et år før vi faktisk møtes, og ting skjer kanskje litt vel fort, ser jo det nå.. Jeg blir egentlig ganske skremt av hele oppførselen hans, det at han er så på, og møter ham ikke igjen før en måned etterpå, etter mye masing fra hans side. Jeg møter ham oftere og jeg blir forelsket. I det minste tror jeg at det var det jeg var... Dette er mitt første forhold, så jeg vet liksom ikke helt hvordan et forhold skal være. Han er veldig tidlig ute med å si at han elsker meg. Alt for tidlig, og det skremmer meg litt, men jeg tenker at han kanskje ikke har så mye erfaring, og at han bare er veldig usikker på hvordan man skal prate med jenter.

Grunnen til at jeg lurer på om han egentlig er forelsket er at jeg følte alt ble så feil i starten.

Han var så ivrig! Litt for ivrig. Hadde det vært opp til ham hadde vi vært forlovet den første måneden. Barn har han også snakket mye om, helt fra starten av. Jeg lurer rett og slett på om han kun er sammen med meg for å kunne få et barn. At jeg bare er en del av pakka.

Han har aldri vist noen spesiell interesse over hva jeg driver med, og tenker om saker og ting. Og når han ser meg inn i øynene og sier han elsker meg, er det noe i blikket hans som sier meg at han lyver, eller kanskje ikke vet betydningen av ordene. I tillegg sitter han for det meste på pcen og er fornøyd med det. Mens jeg vil ut og oppleve ting, noe jeg har fortalt ham, men han tar aldri intiativ til noe.

Kanskje er jeg bare veldig paranoid, eller kanskje det er sånn som jeg tenker. Jeg klarer bare aldri å finne ut av hva som stemmer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tenker når jeg leser posten din er at du ikke er forelsket i ham.

Han er ikke mannen du ønsker deg, han viser ikke interessen du ønsker deg, og han presset deg inn i et forhold du ikke var klar for.

Det er vanskelig å si ifra ordentlig om sånt i sitt første forhold.

Men du må tenke på deg selv. Dette handler ikke om ham - det handler om ditt liv.

Hvorfor skal du forbli "kapret" av noen du ikke elsker?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det høres litt feil ut. Det eneste andre forholdet jeg vet om er et hvor gutten er 35 og vil ha barn mer enn noe annet.

*forhold som ligner på ditt

Endret av AryaUnderfoot
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Det jeg tenker når jeg leser posten din er at du ikke er forelsket i ham.

Samme her. Tror det er du som må finne ut hva du egentlig føler.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg tror du kan ha rett i dine mistanker. Jeg har opplevd et par lystløgnere og han ene klarte å forlove seg med 2 damer jeg kjenner etter at de hadde vært sammen i bare 2-3 måneder.

Lystløgnere har ikke problemer med å lire av seg sprøyt i det hele tatt. Det er som second nature for dem. Jeg hadde også vært veldig skeptisk hvis en person hadde hatt slik oppførsel.

Endret av .-L-.
Skrevet

Hva mener du med, det går faktisk et år før dere møtes?

Skrevet

Jeg tenker at du tenker for mye, og burde nyte forholdet istedenfor å tenke på alt i og rundt det. Om han viser i handling at du betyr noe, ville jeg stolt på det og jobbet med meg selv for å slutte å tenke så mye.

Samtidig må dere snakke sammen om hvordan dere vil ha det i forholdet, og begge to må tilpasse seg hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Er gutten ur- Norsk? Det er forskjell på kulturer, og kulturell bakgrunn gjør en forskjell for å kunne gjette hva han driver med.

Gjest Anonym
Skrevet

Dette høres akkurat ut som x'n min... Han sa "elsker deg" etter to uker, ville ha barn, hus og bryllup. For oss var det ikke meg han ville ha, det var familie og pakka rundt som du snakker om. Han brukte meg for å gjøre andre sjalu. Hva du skal gjøre vet jeg ikke, men det høres ut som tankene plager deg så tror jeg ville tatt opp temaet med han om jeg var deg. Lett er det nok ikke, og det skjønner jeg, men stol på magefølelsen! Det gjorde nemlig ikke jeg, men innser nå at det er det jeg burde gjort.. :klemmer: til deg!

AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært meg som skrev dette for 2 år siden!!!

Møtte også en fyr (over nett) Virkelig kjekk og pen mann utseendemessig - morsom og intelligent også, MEN - jeg ble meget skeptisk da han ellerede FØR han hadde møtt meg i real-life virket forelsket i tanken på å være forelsket i meg... Og rett fikk jeg kanskje da han allerede på vårt første møte spurte om jeg ville være kjæresten hans, HJELP!!

Men han var jo så kjekk og jeg likte han jo, så jeg ville ikke gi feil signaler - altså at han skulle tro at jeg ikke var seriøs eller interessert, så ble på en måte "kjærester" og jeg tenkte vi kunne bli kjent og utvikle det derfra!

Det gjorde det igrunn ikke... eller jo, vi hadde det supert hver gang vi var sammen, men han viste aldri noen interesse for meg og mitt, virket nesten som om han ikke var interessert i å bli kjent med meg. Men han snakket ofte om utseendet og at han var stolt av å kunne gå hånd i hånd med meg ute og at bekjente syntes jeg var pen... men JEG var visst ikke så interessant.. Jeg ble etterhvert veldig mistenksom til HVA han egentlig følte for meg og OM han følte noe... annet enn begjær til mitt utseende og at jeg fungerte som en "prydgjenstand" Jeg ble også en smule paranoid og begynte å lure på hva han drev med når jeg ikke var med han (avstandsforhold) Og etterhvert fant jeg jo ut at han fant det tilfredstillende å "booste" egoet" sitt ved å flørte med og sjekke opp andre jenter og samtidig utgi seg for å være SINGEL!!!

Da jeg konfronterte han med dette, bedyret han at det var meg han ville ha, men for meg var egentlig dette toppen av kaka på mystifistisk oppførsel som jeg ikke kunne bli klok på.. Det var HAN som rushet inn i forholdet med speedfart, og det var HAN som begynte å sette døra på gløtt før vi engang hadde blitt kjent samtidig som han omtalte oss og foholdet vårt som: Det beste han noengang hadde hatt!

Jeg kan si vi ikke lenger er sammen - jeg syntes hele han var en stor selvmotsigelse som jeg skjønte jeg aldri kunne føle meg trygg med eller bli klok på!

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fant denne tråden via google. Er i akkurat samme situasjon. Han sa at han elsker meg etter 1,5 mnd, men alt virker falsk og innøvd på en måte. Magefølelsen tar livet av meg og jeg klarer ikke å slappe av. Alt virker uvirkelig. Det virker som han er forelsket i ,,forhold,, status. Han ble ,,forelsket,, på 2. date og spurte om å bli kjærester på 4. date. Alt han sier og skriver ligner på replikker fra romantiske filmer.Det er noe som skurrer! Og jeg klarte jo å forelske meg, dumming!

Anonymous poster hash: 44335...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Sett litt mye filmer i det siste?

Anonymous poster hash: 6ad73...52e

AnonymBruker
Skrevet

Fant denne tråden via google. Er i akkurat samme situasjon. Han sa at han elsker meg etter 1,5 mnd, men alt virker falsk og innøvd på en måte. Magefølelsen tar livet av meg og jeg klarer ikke å slappe av. Alt virker uvirkelig. Det virker som han er forelsket i ,,forhold,, status. Han ble ,,forelsket,, på 2. date og spurte om å bli kjærester på 4. date. Alt han sier og skriver ligner på replikker fra romantiske filmer.Det er noe som skurrer! Og jeg klarte jo å forelske meg, dumming!

Haha! Unnskyld at jeg ler, det er jo egentlig ikke morsomt. Men dette høres akkurat ut som min ex. Han var forelska etter 2.date spurte om kjærester på 4.date. Kom med veldig store ord og kjærlighetserklæringer og gjorde seg selv så forbanna perfekt og romantisk-film-aktig.

Forresten var min enda verre, han spurte videre om jeg ville flytte inn hos han på 5.date, han fikset møte med foreldrene på 6.date. Og etter en måned fra første date sa han "jeg elsker deg!"

Alt føltes helt feil, jeg fikk klaus, men likevel klarte jeg ikke helt å si ifra, da jeg ble veldig forelsket i han.

Anonymous poster hash: b1bb1...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Haha! Unnskyld at jeg ler, det er jo egentlig ikke morsomt. Men dette høres akkurat ut som min ex. Han var forelska etter 2.date spurte om kjærester på 4.date. Kom med veldig store ord og kjærlighetserklæringer og gjorde seg selv så forbanna perfekt og romantisk-film-aktig.

Forresten var min enda verre, han spurte videre om jeg ville flytte inn hos han på 5.date, han fikset møte med foreldrene på 6.date. Og etter en måned fra første date sa han "jeg elsker deg!"

Alt føltes helt feil, jeg fikk klaus, men likevel klarte jeg ikke helt å si ifra, da jeg ble veldig forelsket i han.

Anonymous poster hash: b1bb1...2a6

Hm og som min eks også... Var forelsket selv så selv om jeg syntes det var rart lot jeg det fortsette. Nå skal det sies at han hadde borderline. Etter at forelskelsen ga seg dumpet han meg umiddelbart. Fant ut i ettertid at han har oppført seg slik mot alle eksene sine.

Anonymous poster hash: 31f68...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Alt føltes helt feil, jeg fikk klaus, men likevel klarte jeg ikke helt å si ifra, da jeg ble veldig forelsket i han. Anonymous poster hash: b1bb1...2a6

Nå må jeg også le! Akkurat samme situasjon. Kjøper små hjerte-gaver, bamser, skriver koselige lapper og overroser meg med kjærligheterklæringer Han har jo planlagt hele fremtiden og alt. Jeg har bestemt meg for å trekke meg tilbake. Orker ikke mer...går med konstant vondt i magen. Har aldri hatt sånn magefølelse før nei

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd akkuratt det samme! Forelskelsen forsvant fort og han dumpet meg via sms !

AnonymBruker
Skrevet

Var også sammen med en sånn, han var 10 år eldre enn meg og hadde 3 levende barn og et som døde litt etter fødselen. Han elsket meg etter 2 uker og ville ha barn og gifte seg etter 3 uker, men jeg fant ut at hvis han hadde til sammen 7 barn, uansett levende eller ikke, slapp han unna barnebidrag!! Så var det han skulle bruke meg til, trodde han...

Anonymous poster hash: 196b2...863
Skrevet

Jeg tror mange menn blir veldig gira i starten. Jeg var vel sånn selv også. Det er vel ei slags hormonboble og sikkert helt naturlig. Det man sier kan være ærlig og sant der og da, men situasjon kan roe seg etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...