AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Har fått ny partner, har ikke hatt sex på ca 9mnd før nå. Etter første samleie fikk jeg en skikkelig soppinfeksjon. jeg har ikke hatt sopp på mange år. jeg tenkte det kanskje var pga glidekrem(har vestibulitt). brukte canesten. etter kuren fikk jeg en skikkelig "syrlig" lukt fra underlivet, kjempeekkelt! brukte lactal som tok bort lukten. hadde sex på nytt (med ny glidekrem - skal ha vært uten tilsetningsstoffer). Får på nytt sopp. ikke like ille som sist gang, men definitivt sopp med den typiske utfloden.. Prøver canesten igjen nå og ser hvordan det går..hu på apoteket sa jeg burde la lactal etter å ha brukt canesten.. Noen som har noen tips til hvordan forhindre dette? det er skikkelig slitsomt!? Må jo styre unna sex også når dette foregår..har aldri hatt noe problem med tidligere partnere, nå har det vært lite seksuell omgang de siste fire årene, men likevel..
Gjest Indra Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 La mannen bruke canesten-salve på penis, han bør også behandles for sopp om du har det. 2
Wednesday Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 dette vil gå seg til når dere har hatt sex noen ganger. Da blir kjemiene deres "vant til" hverandre 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 dette vil gå seg til når dere har hatt sex noen ganger. Da blir kjemiene deres "vant til" hverandre TS her! bør jeg bruke lactal istedet for canesten da eller? jeg er redd for å bruke for mye av canesten.. har som sagt ikke brukt det på lange tider, men nå blir det to ganger på ca en måned..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 du burde behandle og bli kvitt soppen (canested vaginal-tablett kur+ creme), og det samme burde typen din (canesten creme) FØR dere har sex igjen, men etter det prøv å ha sex hyppigere. Vask deg kUN en gang om dagen med vann alene, eller med intimsåpe. Ikke vask deg oftere fordi du føler du må det pga soppen, skyll da isåfall kun med vann. Hvis ikke det bedrer seg, må du oppsøke fastlegen din. Kan hende du trenger antibiotikakur.
2shy Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Jeg var i et forhold hvor jeg fikk samme problem. Gynekolog/lege fortalte meg at noen var regelrett allergiske mot partneren sin, og at det var en allergisk reaksjon. Jeg fikk virkelig reaksjon umiddelbart etter samleie med han, har aldri opplevd lignende. Han hadde ikke sopp, bare så det er sagt. Bruk kondom og se om det hjelper. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå