Gå til innhold

Visa eller Mastercard ?

Diva

Anbefalte innlegg

Scuse me, om denne har blitt tatt opp før....

Hva slags kredittkort bruker dere ?

Fordeler ?

Negative sider ?

:: spent på svar ::

D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde visa fram til i høst, så bytta jeg bank og kunne da bare velge mastercard. Har enda ikke opplevd noen forskjeller så det kan ikke være så store greiene å prate om tror jeg... (har det liksom for meg at det var større skiller før....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visa og er fornøyd med det. Det ble visa rett og slett fordi det er det banken min tilbyr. Men jeg har ikke sammenlignet priser og fordeler med de ulike kortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke ha kreditt kort, orker ikke å bli gjeldslave. Klarer ikke å styre eg når det gjelder penger, vanlig visakort på meg! Men kredittkort har jo mange fordeler bl.a. forsikringer og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VISA - kan brukes over alt

MASTERCARD - ok å ha et alternativt kredittkort. Visa-bruken trekkes ofte direkte fra bankkontoen. Kan utsette å betale beløpet dersom det er krise (men jeg satser aldri på det!)

DINER's CLUB - kredittkort. Rentefri utsettelse... Fungerer omtrent som Mastercard. Ikke alle steder som aksepterer det. Stor fordel at det inkluderer reiseforsikring når jeg betaler reisen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VISA-bruker det hele tiden!!

MASTERCARD- har det med på ferier. Det er noe med rentefritt 'lån'. Og så lenge du betaler regningene når de kommer, så er det heller ikke dyrt... Jeg bruker det på ferie for da får du regningen på ferien under ett, du kan se hva du har brukt lettere og du betaler ikke gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare Visa-kort, jeg.

Banken har prøvd å prakke på meg mastercard mange ganger, men jeg har takket nei hver gang. Er ikke interessert i å ha kreditt. Hvis jeg trenger kreditt, så tar det meg 2 minutter å få en kontokreditt på Visa-kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det blir Mastercard jeg.

Takker og bukker for inspill :)

P.S : har ikke noen planer om å bli gjeldslave og misbruke kortet. Jeg synes det er greit å ha, og man får en 30 dagers betalingsutsettelse på Mastercard. Om man da ikke har råd til å betale, så er man jo fint i det... Men det skal ikke skjer :)

Denna jenta er fornuftig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica i.i.

Bruker VISA til vanlig, fra Skandiabanken. I tillegg har vi et kort fra Gebyrfri.no. Koster jo ingenting så lenge man betaler i rett tid, og det gjør vi! Kjekt å ha flere kort! Etter jeg ble frastjålet veska mi på ferie, har jeg hadd to kort, og hadd et i safe på hotellrommet hele tiden i reserve.

Koster ikke mastercard? Årsavgift etc? Isåfall ville jeg heller hatt Gebyrfrikort, koster ikke noe! (ok da, blir litt av en rente om man ikke betaler på første regning!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...