Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du er irritert over folk som studerer og forbereder seg på et aktivt yrkesliv, som attpåtil jobber for at du skal få penger? Interessant :popcorn:

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller en er lei sutringa fra de som faktisk kan studere og forberede seg på et aktivt yrkesliv. De er kjempeheldige. Tenk litt lenger enn hva nesa di rekker.

Og btw, hvor tror du pengene i lånekassen kommer fra? Pengetreet? :popcorn:

Så det er ikke lov til å synes studier kan være krevende fordi man ikke har sosial angst eller dårlig rygg?

Støtten fra lånekassen til høyere utdanning er først og fremst lån. Det skal betales tilbake. Hvor stor del av nav-støtten din skal du betale tilbake?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke lov til å synes studier kan være krevende fordi man ikke har sosial angst eller dårlig rygg?

Støtten fra lånekassen til høyere utdanning er først og fremst lån. Det skal betales tilbake. Hvor stor del av nav-støtten din skal du betale tilbake?

Men hvis du syns studiet er krevende UTEN å ha noen sykdom.. Forestill deg hvordan det er for de som er SYKE. Tror du ikke det blir LITT krevende?

Hvor stor del av støtten fra lånekassen betaler du tilbake? Hvor stor del av støtten din er stipend og hvor stor del er lån? Hva med sykestipendet, foreldrestipendet, borteboerstipendet, forsørgerstipendet osv? Please, tell me.

(Æsj, jeg bare måtte blande meg inn)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du syns studiet er krevende UTEN å ha noen sykdom.. Forestill deg hvordan det er for de som er SYKE. Tror du ikke det blir LITT krevende?

Hvor stor del av støtten fra lånekassen betaler du tilbake? Hvor stor del av støtten din er stipend og hvor stor del er lån? Hva med sykestipendet, foreldrestipendet, borteboerstipendet, forsørgerstipendet osv? Please, tell me.

(Æsj, jeg bare måtte blande meg inn)

Jeg har ikke sagt at jeg ikke tror studier er krevende for mennesker med sykdommer. Jeg reagerte bare på at TS så ut til å mene at friske mennesker ikke har lov til å synes det er vanskelig å studere bare fordi de er friske. Studier kan være krevende for alle, medisinsk diagnose eller ikke.

Etter bestått eksamen kan 40 % av lånet omgjøres til stipend. Altså er fremdeles mesteparten av støtten lån som skal betales tilbake.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eller en er lei sutringa fra de som faktisk kan studere og forberede seg på et aktivt yrkesliv. De er kjempeheldige. Tenk litt lenger enn hva nesa di rekker.

Og btw, hvor tror du pengene i lånekassen kommer fra? Pengetreet? :popcorn:

Pengene fra Lånkassen blir hovedsakelig delt ut som nettopp det, et lån. Kun en liten del av det blir omgjort til stipend ved for hver beståtte eksamen. Uansett; vi lever av lånekassen kun noen få år, deretter er det ut i arbeid. ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

^ Mange studenter som jobber utenom tjener IKKE 5000 - 8000 i måneden, som regel ligger det på 3000 - ca. 5000.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

^ Mange studenter som jobber utenom tjener IKKE 5000 - 8000 i måneden, som regel ligger det på 3000 - ca. 5000.

For ikke å snakke om at det kan være ekstremt krevende å studere på fulltid og jobbe samtidig. Nei vent, friske mennesker har jo ikke lov til å bli slitne..

• Liker 3
Gjest O___o
Skrevet

Men de fleste studenter bruker mer penger på alkohol, bøker, klær og kaffébesøk enn medisiner, helsekost og legebesøk.

Å være student er en midlertidig livssituasjon - Å være ufør er (stort sett) en permanent livssituasjon.

Gjest O___o
Skrevet

For ikke å snakke om at det kan være ekstremt krevende å studere på fulltid og jobbe samtidig. Nei vent, friske mennesker har jo ikke lov til å bli slitne..

Det er forskjell på å være student og kunne studere 40 timer i uka og arbeide 30 timer ved siden av

kontra det å ikke kunne studere eller jobbe I DET HELE TATT.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta diskusjonen i en annen tråd!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du foreslår for folk i din omgangskrets at de kan prøve å bli uføre, gå på AAP osv.

Uføretrygd smitter.

• Liker 3
Gjest O___o
Skrevet

Ja, fysj for noen uansvarlige studenter som bruker penger på sånt tøv!

Selv brukte jeg 45 000 på bøker da jeg var student.

Fordi jeg var så heldig at jeg hadde mulighet til det

Å være student = En selvvalgt og midlertidig livssituasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv brukte jeg 45 000 på bøker da jeg var student.

Fordi jeg var så heldig at jeg hadde mulighet til det

Å være student = En selvvalgt og midlertidig livssituasjon.

Og nå er du så heldig at du har mulighet til å leve greit selv om du ikke bidrar med en dritt til samfunnet.

• Liker 5
Gjest O___o
Skrevet

Og nå er du så heldig at du har mulighet til å leve greit selv om du ikke bidrar med en dritt til samfunnet.

Jeg betaler min skatt og arbeider med mennesker i en vanskelig livssituasjon

som faller innunder målgruppen du forsøker å skape enda mer stigma rundt.

Her. Ta deg en bolle. :kgbaby:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En student kommer til å bidra i samfunnet så fort vedkommende er ferdig med studier.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er irritert over folk som studerer og forbereder seg på et aktivt yrkesliv, som attpåtil jobber for at du skal få penger? Interessant :popcorn:

Beklager, men jeg har ikke stor tro på at de fleste mennesker drar på jobb hver dag med tanken "å nå skal jeg bidra til fellesskapet og er med på å opprettholde den norske velferdsstaten!" Det er ikke slik at alle arbeidstakere er snille, moralske altruistiske mennesker, mens alle navklienter er krevende, sytete gribber som lever for å snylte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men jeg har ikke stor tro på at de fleste mennesker drar på jobb hver dag med tanken "å nå skal jeg bidra til fellesskapet og er med på å opprettholde den norske velferdsstaten!" Det er ikke slik at alle arbeidstakere er snille, moralske altruistiske mennesker, mens alle navklienter er krevende, sytete gribber som lever for å snylte.

Men man får litt inntrykk av det ved å lese denne tråden...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En student kommer til å bidra i samfunnet så fort vedkommende er ferdig med studier.

Hva får deg til å tro at vi nav-klienter ikke "bidro i samfunnet" før vi ble syke?

AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tro at vi nav-klienter ikke "bidro i samfunnet" før vi ble syke?

Blant annet dette innlegget:

"Men de fleste studenter bruker mer penger på alkohol, bøker, klær og kaffébesøk enn medisiner, helsekost og legebesøk.

Å være student er en midlertidig livssituasjon - Å være ufør er (stort sett) en permanent livssituasjon. "

AnonymBruker
Skrevet

Men man får litt inntrykk av det ved å lese denne tråden...

Men da kan man jo også si at mange av de som ikke er nav klienter i denne tråden står frem som uvitende, blottet for empati, surmaga og totalt uten forståelse for at man kan bidra til samfunnet på andre måter enn kun gjennom å betale store summer skattepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...