Gå til innhold

9/10 Imamer i Sverige er kvinneundertrykkende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er altså folk som tror det relativt sett er minst like mange voldtekter i parforhold blant etniske nordmenn (eller svenkser) enn hva tilfellet er for muslimer. Forstå det den som kan.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det fins 1.3 milliarder muslimer, fra mange forskjellige land, fra mange forskjellige sosio-økonomiske klasser klasser osv. Tror du de er alle like, eller handler etter et bestemt mønster? Tror du muslimer på bygda i India, er som de i byene i Bosnia? Tror du Afghanske muslimer i Kandahar har lik kultur som de tyrkiske i Istanbul?

Selvsagt er du fordumsfull, men du kan gjerne kalle det for "realist". Å si at muslimer behandler sine kvinner slik og slik er ekstremt dumt, all den tid muslimer er et så vidt begrep som det er. Dette blir som da enkelte av dere begynte å gnåle om kvinnelig omskjæring og muslimer, også viste det seg at dette var jo noe kun afrikanske muslimer bedrev med. Men selvsagt skulle det dumpes på begrepet "muslimer". Idiotisk.

Innlegg redigert,

Sophie-Ann,mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Dette blir som da enkelte av dere begynte å gnåle om kvinnelig omskjæring og muslimer, også viste det seg at dette var jo noe kun afrikanske muslimer bedrev med. Men selvsagt skulle det dumpes på begrepet "muslimer". Idiotisk.

Og dette førte selvsagt til at mange muslimske jenter fra ikke-afrikanske land, som knapt hadde hørt om denne skikken, måtte besvare på spørsmål om deres underliv var omskjært eller ikke. Slutt nå for faen å bruke "muslim" begrepet til å definere folk.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor har jeg skrevet at alle muslimer er like? Ikke lag hylekor utav ingenting, det er så påtatt at du bare ønsker å krangle.

Du sier jo det her

What else i new? Dette visste vi vel fra før vel.....muslimske menn ser på kvinner som eiendommen sin. Kvinner har ikke engang status som fullverdige mennesker, det er det bare menn som har.

Muligens det var ikke det du mente å gi uttrykk for, men det er nå slik majoriteten av oss vil interpretere deg. Derfor er det greit å formulere seg annerledes, enn å utbasunere at "muslimske menn" er ditten og datten.

AnonymBruker
Skrevet

Og dette førte selvsagt til at mange muslimske jenter fra ikke-afrikanske land, som knapt hadde hørt om denne skikken, måtte besvare på spørsmål om deres underliv var omskjært eller ikke. Slutt nå for faen å bruke "muslim" begrepet til å definere folk.

Omskjæring av jenter er vanlig i midtøsten også (bl.annet Jordan, Yemen og Saudi-Arabia). Hvilke religioner er definitivt mest utbredt der?

Det er en mildere variant som praktiseres i midtøsten enn i Somalia++, men det er fortsatt omskjæring.

Angående linken mellom islam og omskjæring:

Those who commit female genital mutilation also often try to justify it by saying it is required by Islam.[83] Although female genital mutilation is not mentioned in the Quran, "it has, however, become a 'law by custom'...The practice has become important to Islam because it is associated with female sexual purity."[83] Furthermore the practice "is often associated with the religion of Islam, and is most often performed in Middle Eastern and North African countries."[83]

Get your facts straight! :kjefte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vestens kultur, demokrati og kvinners rettigheter står for fall. :tristbla:

Gjest sannheten
Skrevet

Lett å se hvor tåkeleggerne i denne tråden får sin inspirasjon fra. Imamene og de som ble lurt på kamera prøvde så godt de kan å bortforklare, objektivisere og tåkelegge hva som hadde skjedd. Selv da de ble konfrontert med hva de hadde sagt PÅ KAMERA, klarte lederne for moskeene å skylde på at dette var EN subjektiv mening fra EN imam, og at han sikkert ikke hadde ment det på den måten, og at de for all del fulgte svensk lov bla bla bla bla.

Faktum er at muslimer er mye mer radikale enn vi tror. Joda, noen ikke troende muslimer med f.eks en norsk far/mor og en muslimsk forelder født og oppvokst i norge kan man kalle nordmenn, som følger norske verdier. Jeg har EN sånn venn. Det finnes ikke mange slike. Over 99% av alle muslimer gifter seg med andre muslimer, og selv relativt sekulære norskfødte andre/tredjegenerasjonsmuslimer tvinges av foreldrene sine til å finne seg menn fra opprinnelseslandet. Muslimske menn kan i større grad finne seg ei norsk jente, men disse forholdene varer sjeldent, eller så konverterer kvinnen enten frivillig eller under tvang til islam.

Sånn er det bare. Enten så innser du det nå, eller så vil du garantert innse det om 30 år når disse fundamentalistene får politisk makt i landet. Blir jo artig å se på sverige først da.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

Muslimer skal i følge Koranen lyve til ikke-muslimer for å beskytte islam. Om konflikt oppstår mellom Koranens befalinger og lovene i et land hvor muslimene er i mindretall, da skal muslimene lyve. Så lenge de hater de vantro og de troløse i sitt hjerte kan de lyve og fravike muslimsk praksis til de er i en posisjon hvor islam ikke lenger trues av de vantro. Det står i Koranen. Det er derfor ingen grunn til å stole på noe av det som kommer fra muslimenes "moderate" talspersoner.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Muslimer skal i følge Koranen lyve til ikke-muslimer for å beskytte islam.

Sprøyt og vås. Dette er ikke noen utbredt forestilling.

Dersom du bruker dette til ditt forsvar mot muslimer, hva da med de imamene som nå fikk et nyttig korrektiv fra det svenske samfunnet og andre muslimske, religiøse? Skal de høre på DEG da og si at, "Nei, det hedninegne sier er nok riktig.Da andre muslimene lyver nok bare for å beskytte islam, så vi trenger ingen justring av vår heretiske praksis, og kan fortsette med mishandlingen av kvinner, for de andre lyver nok nå for å beskytte islam. Det er jo en kunnskap disse hedningen har hørt om at muslimer kan gjøre.Det ville være dumt om jeg spør om noe stemmer som tilogmed en hedning har hørt om." Så da har du gitt dem en grunn til å ikke lære seg at de har hatt feil tolkning av den hellige boken.

De fikk nemlig tydelig beskjed om at det å mishandle konen sin strider mot islams verdigrunnlag i synet på kvinnen som familiens matriark, sentrum og hun som har rettighetene til å bli underholdt, beskyttet og båret på hendene siden hun er guds avbilde på jorden, siden hun er sentrum for familien, som er sentrum for samfunnet. Lykkelige kvinner bidrar til balanserte familier som bygger gode samfunn. Derfor skal kvinner ikke mishandles.

Men det er klart, jeg "lyver for å beskytte islam" når jeg sier dette, selv om jeg personlig med dette innlegget går rett i konfrontasjon med disse imamene.. :filer:

Gjest notetur nomen
Skrevet

Lett å se hvor tåkeleggerne i denne tråden får sin inspirasjon fra. Imamene og de som ble lurt på kamera prøvde så godt de kan å bortforklare, objektivisere og tåkelegge hva som hadde skjedd. Selv da de ble konfrontert med hva de hadde sagt PÅ KAMERA, klarte lederne for moskeene å skylde på at dette var EN subjektiv mening fra EN imam, og at han sikkert ikke hadde ment det på den måten, og at de for all del fulgte svensk lov bla bla bla bla.

Faktum er at muslimer er mye mer radikale enn vi tror. Joda, noen ikke troende muslimer med f.eks en norsk far/mor og en muslimsk forelder født og oppvokst i norge kan man kalle nordmenn, som følger norske verdier. Jeg har EN sånn venn. Det finnes ikke mange slike. Over 99% av alle muslimer gifter seg med andre muslimer, og selv relativt sekulære norskfødte andre/tredjegenerasjonsmuslimer tvinges av foreldrene sine til å finne seg menn fra opprinnelseslandet. Muslimske menn kan i større grad finne seg ei norsk jente, men disse forholdene varer sjeldent, eller så konverterer kvinnen enten frivillig eller under tvang til islam.

Sånn er det bare. Enten så innser du det nå, eller så vil du garantert innse det om 30 år når disse fundamentalistene får politisk makt i landet. Blir jo artig å se på sverige først da.

Ville du sagt de sammen tingene om alle kristne i Sverige, etter at de anholdt pastoren i Knutby?

Skrevet

Ville du sagt de sammen tingene om alle kristne i Sverige, etter at de anholdt pastoren i Knutby?

Her var det snakk om flere enn bare én imam, 9 av 10.

Representerer Knutby-pastoren 9 av 10 kristne prester?

• Liker 2
Gjest sannheten
Skrevet

Sprøyt og vås. Dette er ikke noen utbredt forestilling.

Dersom du bruker dette til ditt forsvar mot muslimer, hva da med de imamene som nå fikk et nyttig korrektiv fra det svenske samfunnet og andre muslimske, religiøse? Skal de høre på DEG da og si at, "Nei, det hedninegne sier er nok riktig.Da andre muslimene lyver nok bare for å beskytte islam, så vi trenger ingen justring av vår heretiske praksis, og kan fortsette med mishandlingen av kvinner, for de andre lyver nok nå for å beskytte islam. Det er jo en kunnskap disse hedningen har hørt om at muslimer kan gjøre.Det ville være dumt om jeg spør om noe stemmer som tilogmed en hedning har hørt om." Så da har du gitt dem en grunn til å ikke lære seg at de har hatt feil tolkning av den hellige boken.

De fikk nemlig tydelig beskjed om at det å mishandle konen sin strider mot islams verdigrunnlag i synet på kvinnen som familiens matriark, sentrum og hun som har rettighetene til å bli underholdt, beskyttet og båret på hendene siden hun er guds avbilde på jorden, siden hun er sentrum for familien, som er sentrum for samfunnet. Lykkelige kvinner bidrar til balanserte familier som bygger gode samfunn. Derfor skal kvinner ikke mishandles.

Men det er klart, jeg "lyver for å beskytte islam" når jeg sier dette, selv om jeg personlig med dette innlegget går rett i konfrontasjon med disse imamene.. :filer:

For noe bull. "Fikk tydelig beskjed om at det å mishandle konen sin strider mot islams.."

Feil.Poenget er ikke at det ikke er lov i islam å mishandle konen sin. Poenget er at det ER LOV innen islam å tvinge konen sin til sex, ha 4 hustruer, og daske kona si rundt. De ble også oppfordret av 9/10 imamer til å ikke kontakte politiet. Du kan bare tenke deg hvilke enorme mørketall det er i også Norge, hvor omtrent INGEN muslimske kvinner tar kontakt med politiet. Man kan sikkert anta at over 50% av alle muslimske kvinner blir mishandlet av mennene sine, ja om ikke mange flere.

DU tar helt feil. Det er konsensus i moskeene at islamske lover trumfer de svenske. Denne gangen ble de konfrontert, de løy, det ble vist en video, de bagatelliserte, og sa de skulle ta oppgjør med det. Skal love deg at han sjefen for "hoved-islam-kontoret i stockholm" klapper imamen sin på skulderen akuratt nå, og sier han skal gjøre alt han kan for at det ikke vil få noen store konsekvenser.

Men fortsett å tåkelegg du. Herlig. Så eksploderer det bare ENDA mer når det først eksploderer.

Gjest notetur nomen
Skrevet

For noe bull. "Fikk tydelig beskjed om at det å mishandle konen sin strider mot islams.."

Feil.Poenget er ikke at det ikke er lov i islam å mishandle konen sin. Poenget er at det ER LOV innen islam å tvinge konen sin til sex, ha 4 hustruer, og daske kona si rundt. De ble også oppfordret av 9/10 imamer til å ikke kontakte politiet. Du kan bare tenke deg hvilke enorme mørketall det er i også Norge, hvor omtrent INGEN muslimske kvinner tar kontakt med politiet. Man kan sikkert anta at over 50% av alle muslimske kvinner blir mishandlet av mennene sine, ja om ikke mange flere.

DU tar helt feil. Det er konsensus i moskeene at islamske lover trumfer de svenske. Denne gangen ble de konfrontert, de løy, det ble vist en video, de bagatelliserte, og sa de skulle ta oppgjør med det. Skal love deg at han sjefen for "hoved-islam-kontoret i stockholm" klapper imamen sin på skulderen akuratt nå, og sier han skal gjøre alt han kan for at det ikke vil få noen store konsekvenser.

Men fortsett å tåkelegg du. Herlig. Så eksploderer det bare ENDA mer når det først eksploderer.

Herlig med folk som forteller muslimer hvordan muslimer gjør det og hva som er akseptert i islam, og samtidig strør rundt seg med krenkende fiendebilder og fantasifulle konspirasjonsteorier.

AnonymBruker
Skrevet

De som forsøker å tåkelegge dette og bagatellisere det, er de samme som ville vært i harnisk om 90% av kristne prester hadde et slikt makabert og groteskt kvinnesyn. De ville blitt rasende om noen forsøkte å bagatellisere problemet slik de gjør. Kristendommen er fienden deres, mens islam skal beskyttes.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlig med folk som forteller muslimer hvordan muslimer gjør det og hva som er akseptert i islam, og samtidig strør rundt seg med krenkende fiendebilder og fantasifulle konspirasjonsteorier.

Koranen forteller oss hva muslimer skal synes og tro og gjøre. Koranen (Allah) anbefaler deg faktisk å lyve til de vantro og de troløse for å beskytte islam. Den sier heller ingenting om at kvinnen har noen opphøyet plass eller rettigheter til å bestemme selv når hun vil ha sex eller når hun ikke vil bli slått, tvert imot. Jeg tillegger koranen større autoritet enn deg i spørsmål knyttet til islam. ..eller er du større enn Allah og hans ufeilbarlige ord?

Jeg vil ha meg frabedt å bli referert til som "hedning". Det sier litt om hva slags syn du har på ikke-muslimer (herunder humanister, kristne, buddhister, shaktiister, jainister, taoister, paganister, indianere, ateister og pastafarianere) når du bruker en slik betegnelse. "Hedning" er et definert livssyn, og har ingen tilknytning til ateisme, men ligger ganske nært enkelte retninger innen satanisme. Jeg skjønner at det er lett å gå i surr blant de mange religionene og livssynene, men da finnes det kanskje trøst i at det for en religionskritiker som meg også kan være vanskelig å skille islam fra enkelte retninger innen satanisme. Jeg har bl.a. problemer med den delen der enten Allah eller Satan skal være ond eller god. Ut fra beskrivelsene i bøkene skjønner jeg aldri helt hvem av dem som skal være hva...

Det at du bruker betegnelsen hedning som noe samlende på alle ikke-muslimer forteller meg at du er såpass tro mot Koranen at det ikke er noen grunn til å stole på noe av det du skriver. Gi oss heller noen Koranvers som sier at det er galt å slå kvinner, hvis du vil bli trodd.

AnonymBruker
Skrevet

De som forsøker å tåkelegge dette og bagatellisere det, er de samme som ville vært i harnisk om 90% av kristne prester hadde et slikt makabert og groteskt kvinnesyn. De ville blitt rasende om noen forsøkte å bagatellisere problemet slik de gjør. Kristendommen er fienden deres, mens islam skal beskyttes.

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor. Venstresiden i Norge (Rødt/RV/NKP, SV, og til dels AP)) har i alle år kjempet mot kristendommens innflytelse i skole og samfunn (Takk for innsatsen! :) ), men når det så dukker opp en ny religion som er mye verre enn kristendommen, da verner de om den og går i strupen på kritikerne. :hakeslepp:

Hva er det ved islam som gjør at den fortjener å bli beskyttet mot kritikk, i motsetning til kristendommen som skal harseleres med?

Skrevet

Her var det snakk om flere enn bare én imam, 9 av 10.

Representerer Knutby-pastoren 9 av 10 kristne prester?

Tenkte på det samme. Ikke særlig pent gjort å sammenligne en "fringe" i den ene leiren, med en tilsynelatende utbredt praksis i den andre leiren.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Unnskyld, men fikk du med deg at jeg gikk rett på teologisk og konfronterte disse folka på at det de framsetter er i strid med islams verdigrunnlag? Og forklarte tilogmed hvorfor.

Noe jeg hadde gjort , og har gjort, dersom det dreier seg om kristne. Feks han moroklumpen Anders Helge Myhren i Kristent Samlingsparti som har noen verdier han forfekter som ligger heller langt utenfor det som med rette kan kalles kristendom...

Men din respons var at muslimer lyver så man kan ikke lytte til den kritikken de kommer med når de mener det kan trenges noen runder med indre dialog og skjerpings... Problemet er at det ikke kreves formell utdannelse til imam, så da kan folk med slike holdninger som det er framkommet her, bli imam i en forsamling. Da trengs det at slikt avdekkes så man kan ha en kritisk refleksjon og mynte ut verdigrunnlaget.

Hva med dernden hellige skiften forteller muslimer at de skal rette seg etter lovene i det landet de bor, når de ikke bor i et muslimsk land?

Det er mange forhold her som kan og bør tas opp, og derfor mener jeg det var en gledens dag at Uppdrag Granskning fikk dette dokumentert og fikk det på agendaen, og at de muslimske organisasjonene i Sverige blir avkrevd et svar og aktisk uttaler seg normativt imot de kvinnefiendtlige holdningene som framkom her.

Men da fant du altså ut at jeg bedriver, hva kalte du det: Tåkelegging? Og at de som vil avskaffe slike holdninger hos imamer egentøig "lyver for å beskytte islam". Beskytte islam mot hva, om jeg tør spørre?

Vel, jeg kaller det jeg bedrev her for RELIGIONSKRITIKK.Så får du bare konspirere videre.

Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

Tenkte på det samme. Ikke særlig pent gjort å sammenligne en "fringe" i den ene leiren, med en tilsynelatende utbredt praksis i den andre leiren.

Det var vel strengt tatt mer enn ETT medlem av forsamlingen i Knutby som ikke fikk med seg at de var heelt på vidotta teologisk og hadde vært det en laang stund før drapene skjedde... Betyr det at jeg skal forstå verden slik at alle svensker mener man skal drepe barnepikene sine når man er sjalu, eller gjelder det bare kristne svensker?

Eller er det avgrenset til kristne svensker i Knutby?

Å, så det VAR et avgrenset fenomen, ja. Akkurat som dette fenomenet her ikke er direkte overførbart til sekkebetegnelsen " svenske imamer" eller " alle muslimer", men svenske imamer innen én retning av islam og muslimer fra én kulturkrets innen de landene der islam er den dominerende religion.

Edit: Religionen vil alltid møte kulturen og de som tror vil tilpasse sin tolkning av skriften til den kulturelle horisonten de selv innehar. Altså vil en kulturkrets der menn er vant til å utøve makt overfor kvinner lete etter å se støtte for å beholde sine kulturelle konvesjoner i skriften, selv om det kanske må tolkes litt i feil retning, som i det tilfelle der den ene imamen forklarer HVOR på kroppen han syns man kan tillate seg å gå på tvers av det verdigrunnlag som sier at kvinnen skal beskyttes, støttes og forsørges og i prinsippet sees på som hellig. Altså sier skriften til ham at man ikke skal skade kvinnen, men mannen vil ikke gi slipp på sin makt, så han ( med fler) flager seg egne "regler" hvordan de kan fortsette å slå uten at de føler at de begår en utvetydig synd. De "begrenser" skaden og bagatelliserer volden de utøver når de "bara slår lite på armen og voldtar bara hon jag gift mig med." ... Noe som er en tenkning som er HELT på tur, og som IKKE skal forsvares eller bagatelliseres på noen som helst måter, for det er et forsøk på å tilpasse religionen til mannsdominansen i den aktuelle kulturen og ikke den aktuelle mannen til underkastelsen som ligger i religionen hans...

Og jeg vil gjerne vite hvordan det beskytter islam på noen måter å si dette, for det utfordrer da vitterlig de som tolker den feil.

PS. Hvor mange andre tilfeller er det ikke voldelige folk som bagatelliserer volden de utøver med å feks si at de slo ikke, de bare smekket til, klapset eller fiket til litt... Mens det i virkeligheten er mishandling de driver med.

Eller der de sier "Jeg mente det ikke, og jeg gjør det fordi jeg elsker deg og du provoserer meg." Samme tankegang, fortsatt feil, men samme ansvarsfraskrivelse og bagatellisering for å rettferdiggjøre egne handlinger.Dvs mangel på vilje til å innrømme at man handler feil.

Hvor kult er det ikke for en voldsmann å kunne lage seg egne regler for at man ikke skal slå, men "bare daske på armen"..Og det blir gjort her av én av de ti. Det er feil, og det har andre, svenske muslimer påpekt.

Da må man få lov å si det uten å bli beskylt for å fare med løgn.

Løgn for å oppnå hva, egentlig? Beskytte islam fra nøyaktig hva? Å innføre riktig tolkning av sin egen hellige bok?

Endret av notetur nomen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...