Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte inn med kjæresten min om 1 mnd, og lurer litt på hva som er normalt å bruke på mat i uken? Tenker å ta stor-handling 1 fast dag i uka.

Hva mener dere?

Vi er begge i midten av 20 årene.

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

1500 ca.

( Da beregner jeg rengjøringsartikler, bomull, dopapir og whatever man også får på matbutikken som man trenger av forbruksvarer )

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Vi bruker 1000-1200 i uka, det er inkludert vaskemidler og hygieneprodukter. Godteri og alkoholvarer handler vi utenom det.

Skrevet

Vi bruker rundt 800-1000 kr/uka inkl. såpe, toalettpapir og andre slike ting man kjøper på matbutikken.

Gjest tommeltott
Skrevet

800-1000 bruker vi i uka ca :jepp:

Inkluderer da 6pk pils som ofte går med i helgene, dasspapir, og det som skulle mangle i hjemmet ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at et sted mellom 4000 og 5000 i mnd bør være nok.

Gjest barista
Skrevet

Vi bruker ca. 1000-1200 kr uken. Det er inkl. alt av vaskemidler, toalettpapir, godteri og alt annet du finner på dagligvaren..

AnonymBruker
Skrevet

1000-1500 kroner. Jeg bruker alene rundt 1000 kroner i uka og synes ikke jeg unner meg så mye ekstra. Mat er og blir grisedyrt i Norge.

Skrevet

1000-1500 kroner. Jeg bruker alene rundt 1000 kroner i uka og synes ikke jeg unner meg så mye ekstra. Mat er og blir grisedyrt i Norge.

Skjønner ikke hvordan du kan bruke så mye alene uten å unne deg noe ekstra...

Jeg og samboern bruker 4000/mnd (ca 500 per pers i uka) og vi har ordentlig middag hjemme, frokost, lunsj og kvelds, utemiddager, brus, snus osv i de pengene... Og vaskemidler og annet diverse til fellesen.

• Liker 1
Gjest pellepirat
Skrevet

Hos oss går det ca 1500 i uka og vi er 2+1(barn). Vi prøver å begrense oss, handle rimelige alternativer. føler over hodet ikke vi sløser, men summen på kassalappen spretter opp like mye uansett. :kjefte::sukk:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Norske husholdninger bruker en stadig mindre del av budsjettet på mat. En gjennomsnittshusholdning bruker i dag bare 11 prosent av budsjettet til mat, sammenliknet med 40 prosent i 1958.
ssb

Man kan ikke se på matprisene alene, når skal folk skjønne dette? :klo:

Skrevet

Vi setter av ca 4000 i måneden på en felles konto som går til mat, hygieneartikler og andre småting til hjemmet.

Noen ganger bruker vi mindre enn de 4000, andre måneder går vi litt over og betaler litt selv også (gjerne de ukene vi ikke har vært flinke nok til å planlegge innkjøp, eller vi er lite hjemme og det går litt ekstra penger på dyr take away og sånne ting).

Ville satt av en 1000-1500 pr uke, litt avhengig av hvor mye dere spiser og hvor mange måltider dere spiser hjemme. Bra dere satser på å handle inn én gang i uka, da går det mye mindre penger på impulskjøp og tull :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar :jepp:

Men hva bruker dere å spise i uken da? Er jo ganske dyrt å handle mat, så er spent på om vi klarer å holde oss til 1000kr uka. Middager er jo ganske dyrt? Hva lager dere?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva bruker dere å spise i uken da? Er jo ganske dyrt å handle mat, så er spent på om vi klarer å holde oss til 1000kr uka. Middager er jo ganske dyrt? Hva lager dere?

Så dyrt er det da ikke?

Jeg er enslig og bruker ca. 450 kr. i uka på mat. Jeg spiser middag 6-7 dager i uka. Middager er f.eks. pastaretter, kjøttkaker (hjemmelagede), ulike fiskeretter, hvalgryte, taco, pizza, svinekjøtt osv. Jeg bruker som regel 30 kr. på hver middag. Om man er prisbevisst er ikke middager dyre. Jeg handler ofte på tilbud, og handler inn stort når det er varer på tilbud som jeg bruker mye, f.eks. kjøttdeig.

Skrevet

Taco, salater, supper, lasagne, indisk, koteletter, makaronigrateng, pølser og potetmos, laks osv.

Hvis du vil ha det billig-billig så kan du lage lapskaus.

Vi spiser som regel ikke spesielt billige middager, men vi går ikke for biff heller.

Skal du ha det billig, så kan du kjøpe kyllingkjøttdeig fremfor karbonadedeig (ca 17 kroner vs ca 65 kroner (avhengig av hvor du handler)). Vi prøver å handle en dag i uka. Butikkturene ellers i uka går da til påfyll av brød, pålegg og melk/juice + evt påfyll hvis vi har kjøpt for lite salat osv.

Neste uke er matplanen:

M: Enchiladas

T: Tomatsuppe med kokte egg og makaroni

O: Koteletter med brun saus og surkål

T: Ovnsgratinert laks med grønsaker og ris

F: Taco

L: Hamburger med pommes

S: Tikka Masala

Skrevet

Forresten; bor dere hos foreldrene deres nå, eller bor en av dere "alene" i dag?

Det kan hende dere må betale litt ekstra i starten til basisvarer (som ris, pasta, mel, krydder osv).

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg bor alene og bruker ca 1200kr i mnd på mat.

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte inn med kjæresten min om 1 mnd, og lurer litt på hva som er normalt å bruke på mat i uken? Tenker å ta stor-handling 1 fast dag i uka.

Hva mener dere?

Vi er begge i midten av 20 årene.

Vi bruker ca. 4000 kroner i måneden på mat og husholdningsartikler. Vi er to unge i begynnelsen av 20-årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...