venus_ Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 For noen uker siden bestilte jeg et produkt fra Chepsmells med verdi £19.75, altså ca 188kr. I går fikk jeg hentelapp fra Posten og der står det at jeg skal betale 176kr i fortolling+mva. Når jeg henter pakken står det at den totale verdien på pakken er £23.85, men dette er jo ikke verdien på pakken, men verdi på pakken+frakten. Jeg skal jo ikke betale for fortolling og moms når varensverdi er under 200kr! Har jeg rett eller tar jeg feil nå? Hvis det er feil, er det tollen jeg skal kontakte for å få tilbake penger? Og hvordan kan jeg få tak i de?
Gjesten Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Jeg tror det beste du kunne gjort var å nekte å betale det i utgangspunktet. Så vidt jeg har forstått, er det ikke uvanlig at de regner med frakten når de skal beregne toll. Dette er en feil, og du må opplyse om det slik at de kan rette det opp. Hvem du skal kontakte er jeg faktisk ikke sikker på, du kan jo begynne med å gå til kontoret du faktisk betalte på og opplyse om feilen. Det er også greit å være klar over at cheapsmells tilbakebetaler toll og moms, så om feilen ikke blir rettet opp, kan du få igjen pengene av dem Jeg anbefaler dog at du prøver å få feilen rettet opp av posten/tollvesenet, slik at verken du eller cheapsmells betaler for noe dere ikke egentlig skal.
Solknapp Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 For noen uker siden bestilte jeg et produkt fra Chepsmells med verdi £19.75, altså ca 188kr. I går fikk jeg hentelapp fra Posten og der står det at jeg skal betale 176kr i fortolling+mva. Når jeg henter pakken står det at den totale verdien på pakken er £23.85, men dette er jo ikke verdien på pakken, men verdi på pakken+frakten. Jeg skal jo ikke betale for fortolling og moms når varensverdi er under 200kr! Har jeg rett eller tar jeg feil nå? Hvis det er feil, er det tollen jeg skal kontakte for å få tilbake penger? Og hvordan kan jeg få tak i de? Du ringer postens kundeservice og opplyser om at du har kvittering på beløpet du har betalt, så ordner det seg! (du kan f.eks sende ordrebekreftelsen, eller nettbank kvitteringen) Enten ordner de det når du sender kvittering eller så gir de deg e-post adresse til tollens kundeservice så du kan sende det direkte dit.
venus_ Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2012 Har sendt mail til tollvesenet. Men er usikker på om det er de som er riktig å kontakte. Men egentlig så er det vel cheapsmells som har gjort feilen, de har jo inkludert frakten når de skrev på varens verdi og det blir jo feil. Så om jeg ikke får tilbake noe fra tollen/posten så kontakter jeg de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå