Sophia. Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Har nettopp gått til innkjøp av nye Nike+-sko, og ser det er mulig å kjøpe en sensor for å holde oversikt over treningsøktene. Er det noen som har erfaringer med denne? Positive og negative sider? Tenker meg det blir mye kjekkere å trene med en gang man får en klar oversikt over hvor langt man har løpt osv, for ikke å snakke om progresjonen etter hvert
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Hatt det i snart tre år! Love it! Ingen negative sider.
challenger Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har en sånn. Innbiller meg at "telleren" i skoa går litt fortere enn virkeligheten. Altså hvis ipoden viser at jeg har løpt 5km, så er nok den litt over den reelle distansen jeg faktisk har løpt. Men ellers er det en veldig kjekk ting å ha altså, bare slå av "stemmen", den synes jeg var fryktelig irriterende:p
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har en sånn. Innbiller meg at "telleren" i skoa går litt fortere enn virkeligheten. Altså hvis ipoden viser at jeg har løpt 5km, så er nok den litt over den reelle distansen jeg faktisk har løpt. Men ellers er det en veldig kjekk ting å ha altså, bare slå av "stemmen", den synes jeg var fryktelig irriterende:p Stemmen er jo halve morroa! 2
Dragonfly84 Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Jeg syns det fungerte kjempefint i kanskje 8-9 mnd, så sluttet den å virke midt under en økt... Jeg prøvde å restarte den, for det er en slags knapp man kan dytte inn med en penn eller noe (husker ikke helt, er en stund siden), og da fungerte den en måned eller to til, før den plutselig sluttet å virke igjen. Da gadd jeg ikke mer, og nå bruker jeg bare endomondo på telefonen. Positivt:Den virker nøyaktig, og man kan kalibrere den for å få den enda mer nøyaktig, og det er gøy å logge treninga. Man får motivasjon av å få vite at man har løpt sin "fastest mile yet", for eksempel, av fargekodene på nettsida (man får ny farge når man logger mye) osv. Negativt: Man bør huske å ta ut sensoren av skoene hvis de brukes til mer enn trening, for sensoren er ikke ment for å vare evig. For min del funka den overraskende kort tid, selv om jeg ikke brukte skoene så mye. Man får heller ikke oversikt over hvor man har løpt, som man får med f.eks. endomondo. Men jeg tror man kan opprette løperuter på nettsiden
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg syns det fungerte kjempefint i kanskje 8-9 mnd, så sluttet den å virke midt under en økt... Negativt: Man bør huske å ta ut sensoren av skoene hvis de brukes til mer enn trening, for sensoren er ikke ment for å vare evig. For min del funka den overraskende kort tid, selv om jeg ikke brukte skoene så mye. Da er det nok noe feil med din, for jeg har som sagt hatt min i snart tre år og den fungerer fortsatt. Tar den aldri ut hvis jeg bruker skoene til noe annet.
Sophia. Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2012 Ser jo ut som det kun er gode erfaringer - foruten den som sluttet å virke! Høres jo helt fantastisk ut Synd man ikke kan bytte batteri i den, ser den skal vare i 1000 timer, men det er jo ganske lenge. Tror jammen jeg skal bestille en med en gang! Takk for at dere delte erfaringer!
Sophia. Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Forresten, hvor har dere kjøpt deres? Ser at apple har så fryktelig lang leveringstid, når jeg skriver inn postnummer regnes det med at den er her innen to uker. Litt for utålmodig til det akkurat nå som jeg er så giret på å trene, haha. Er det mulig å kjøpe den direkte i butikk? Evt hva ligger prisen på da i forhold til hos apple (159 kr)? Edit: Trenger kun sensor, ikke mottaker. Endret 16. mai 2012 av Sophia.
challenger Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Forresten, hvor har dere kjøpt deres? Ser at apple har så fryktelig lang leveringstid, når jeg skriver inn postnummer regnes det med at den er her innen to uker. Litt for utålmodig til det akkurat nå som jeg er så giret på å trene, haha. Er det mulig å kjøpe den direkte i butikk? Evt hva ligger prisen på da i forhold til hos apple (159 kr)? Edit: Trenger kun sensor, ikke mottaker. Kjøpte min på xxl, tror den kostet rundt hundrelappen..
Sophia. Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2012 Tusen takk, da skal jeg ta en kikk i morgen!
Sophia. Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2012 Nå har jeg hatt min første treningsøkt med Nike+ sensor, og jeg er storfornøyd! Veldig kjekt å se alle resultatene etter økten, og gleder meg til å se fremgang etter hvert! Anbefales
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #14 Skrevet 20. mai 2012 Nå har jeg hatt min første treningsøkt med Nike+ sensor, og jeg er storfornøyd! Veldig kjekt å se alle resultatene etter økten, og gleder meg til å se fremgang etter hvert! Anbefales Bra du ble fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #15 Skrevet 9. august 2012 Jeg har fått meg nye Nike løpesko nå, og har allerede Endomondo på iPhone'n, som funker genialt. Hva har Nike sensoren som ikke Endomondo har? Jeg synes det virker så kult med sensor i skoen men det er jo ingen vits i hvis jeg har samme funksjonalitet i Endomondo.... Anonym poster: 2f070a2c687337e7c16948e2f2419226
Sophia. Skrevet 9. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2012 Jeg aner ikke hva Endomondo er da, men jeg er i hvert fall kjempefornøyd med min sensor! Har kjøpt GPS-klokka i tillegg, så nå er jeg enda mer fornøyd. Sensoren måler jo hvor langt og hvor fort du løper samt gjennomsnittsfart, samt hvor mange kalorier du har forbrent. Med klokken kan du også måle pulsen (med pulsbånd du må kjøpe utenom) og få oversikt over ruten man har løpt. Jeg syns det kjekkeste er å laste økten opp på nett, og se kurvene over hver løpetur (og ikke minst hvordan de forbedrer seg for hver gang!). Nikeplus siden er utrolig grei å bruke, og ikke minst motiverende
Wonderbitch Skrevet 6. september 2012 #17 Skrevet 6. september 2012 For oss som ikke har noen apple produkter, er det mulig å synkronisere med en app som endomondo f.eks på vanlig mobil? Slik at man har gps?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå