Gå til innhold

Hvilken side bærer du barnet på?

hvilken side?  

1. 1. hvilken side?

• Venstre
      8
    • Høyre
      8
    • Varierer
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for morroskyld, hvilken side bærer du barn på? Har du en fast en, eller bruker du begge sidene? Har du tenkt over dette, hvis ikke så tenk neste gang du løfter. :wink:

Jeg bruker visst automatisk venstre. Der henger ungen, og høyre armen er fri til det jeg nå måtte trenge den til. Dette tenkte jeg ikke over før jeg en dag la merke til at det såg så tungvindt ut å bære på høyre hofte *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om det på skolen i fjor i statistikk, utrolig hva det finnes statistikker på :ler: Selv har jeg ikke barn, men tror jeg bærer på venstre jeg også.

Skrevet

Jeg er høyrehendt og for meg er det helt naturlig å bære på høyre hofte. :D

Skal lillegutt bæres lenge bytter jeg på litt... :wink:

Skrevet

Når barnet var lite - på vestre side, nær hjertet. Tror barnet kjenner igjen hjertelyden.

Skrevet

Siden jeg er høyrehendt blir det på venstre side. En vil da få gjort noe også selv om en har et barn på armen...

Gjest Anonymous
Skrevet

En liten kommentar; en venninne fikk spørsmål på helsestasjonen om hun bar barnet bare på en side fordi håret på ungen var slitt på en side! Hun fikk seg en tankevekker. Når vi diskuterte dette (en sykepleier var også der), ble vi enige om at hodet og nakken kan bli skjevt av ensidig bæring. Men dette gjelder selvfølgelig mest veldig små barn.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Små babyer bærer jeg vekselvis på høyre og venstre.

Litt større barn sitter på venstre hofte, men skal jeg bære de lenge bytter jeg på.

Gjest Zalomine
Skrevet

Har ikke egne barn, så jeg bører ikke mye, men dersom de er av den størrelsen at de "sitter på hofta", ja da har jeg dem på høyre side. Jeg er høyrehendt, så der sviktet den sammenhengen... (men jeg er "venstrebent" om det har noen betydning..) Jeg bare synes de sitter bedre der, at det er lettere å ha dem der.

Små babyer bærer jeg jo med begge hender på en annen måte, så der trur jeg ikke jeg har noen bestemt side... vet ikke, jeg har jo ikke en baby...

Gjest Mayamor
Skrevet

Skal jeg gjøre noe samtidig: er babyen på venstre side.

Ellers bytter jeg side - men det blir nok mest på venstre siden.

Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...