AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Jeg vurderer å ta extensions, men er litt usikker på hvilken type burde velge, og vet ikke fordelene og ulempene med de forskjellige typene heller. Jeg har veldig tynt hår, til litt under skuldrene. Jeg vil ikke nødvendigvis ha lengre hår, synes det ofte ser litt unaturlig ut om håret på toppen er mer slitt en det nederste (altså extensionsene). Ønsker bare å ha litt fyldigere hår. Så jeg vil tro at det vil se mest naturlig ut med enkle fester på meg, ikke en sammenhengende rad som festes under ditt eget hår, om noen skjønner hva jeg mener... Tror ikke håret mitt er tykt nok til å dekke over det. Så hvilken metode er den beste for at festene skal holde seg på plass lengst mulig, uten å skade håret? Det er vel noe som limes på, clip-on, annet sveises på osv. Vil helst ikke ødelegge mer enn nødvendig, så da er sveising kanskje uaktuelt, eller? Og hvor lenge holder extensions seg fine? Hvordan tåler det vasking, og eventuell farging? Hvor mye koster det hos frisør, og hvor ofte må de fikses på/byttes ut?
ninuska_ Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg har tynt hår, og mitt ble ikke ødelagt med sveising. Var like fint når jeg tok det av! Det er viktig med en frisør som har peil på extensions. Har hørt om folk som har fått dem klippet av, mistet masse hår pga frisøren har lugget dem ut med kam og lignende. Jeg hadde mine i 6 mnd, men jeg var påpasselig å behandle det fint, vaske med gode produkter som vanlig hår og et lite tips: flette det eller sette det opp når man sover. Frisøren var veldig overrasket over hvor fint det var så lang tid etter, men jeg tok det av for festene hadde vokst en del ut. Endret 16. mai 2012 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Takk for svar. Skulle ønske man kunne vite på forhånd om frisøren er flink med extensions eller ikke, men man må vel nesten bare ta sjansen. Litt skummelt da, har lite og slitt nok hår fra før av.
ninuska_ Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Det er bare å forhøre seg litt rundt. Det er f.eks en frisør i byen her som har spesialisert seg på extensions, og holder kun på med det.
Gjest Candy Pie Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Hei:) Jeg har hatt extension noen ganger, så kan si min erfaring i alle fall. Jeg har hatt keratinfester 3 ganger, sånne "ringer" 1 gang og teip en gang. I tillegg så har jeg hatt, og bruker nå clips. Jeg har vært veldig fornøyd alle gangene, håret varer lenge, floker seg ikke, kan farges, krølles, rettes ( jeg bleket mitt også, er nok ikke så lurt, men det overlevde det også) Håret mitt har aldri tatt stor skade av det, bortsett fra første gangen da jeg skulle ta dem ut selv, jeg klippet av og tok med en del av mitt eget hår....dumt av meg så klart. Så har vært avhengig av extension siden. Den teipe metoden fungerer sikkert greit, om man får det gjort hos frisør...jeg gjorde det hjemme, på meg selv. Heller ikke så smart av meg. Jeg anbefaler heller ikke å få noen til å sette på keratinfester for deg, gjorde det hjemme og jeg tok det ut neste dag. Men når det har blitt gjort hos frisør har jeg vært fornøyd HVER GANG. Det koster en del, det er gørr-kjedelig å sitte i den stolen i flere timer, men jeg synes det er verdt det. Clips er enkelt, billigere og greit bare man lærer seg en metode for å få det til å sitte fint og gli naturlig inn i sitt eget hår. Jeg har brukt clips i fra Pilus, Ebay ( et pr forskjellige) rapunzel og sweden, butterfly hair extension og luxushair. Jeg vet det er delte meninger ang dette, men JEG liker luxushair best. Før likte jeg best pilus, men etter at luxushair fikk mer hår i pakkene ( man kan fremdeles få de med mindre i) så liker jeg de best. En pakke med 180 gram er nok hår til de fleste, og koster litt over 1000 kr. Det holder lenge og JEG synes håret er utrulig fint Men som sagt, dette er bare min erfaring og mening
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Men som sagt, dette er bare min erfaring og mening Tusen takk for svar! Har du merket noen forskjell på ditt eget hår etter de forskjellige metodene, om noe har slitt mer, eller noe har holdt seg på plass kortere tid? I mitt hode virker clip-on som det snilleste for hår som mitt, som faller av bare man ser på det.. Men vet ikke om det virkelig er det, og om de muligens har lettere for å sitte dårligere fast
Gjest Candy Pie Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Mitt hår har ikke vært slitt etter å ha brukt extension:) Håret mitt ble ikke så veldig glad av å få keratin fester satt på hjemme. Alt ble rot og stygt da, men er nok en grunn for at folk med utdannelse skal gjøre det:P Jeg har i hvert fall hatt keratin fester flest ganger ( har da brukt den samme frisøren) og har som sagt vært fornøyd hver gang Men clips er også veldig greit, burde bare ikke sove med det eller vaske det mer enn nødvendig:) Men du kan jo forhøre deg med en frisøren om hva som hadde vært best?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå