Alida Skrevet 29. januar 2004 #1 Skrevet 29. januar 2004 I dag er det tre uker siden min siste røyk- og nå vet jeg ikke om jeg klarer mer.... Er hjemme alene , drev og prøvde klær for vi skal på kick-off med jobben i morgen. Synes ingenting passet, at jeg har est ut etter at jeg sluttet å røyket, selv om jeg aldri før i mitt liv har vært så sunn. Unner meg ingenting, trener (som jeg hater.... ) og alt er bare dritt. Vel , plutselig orket jeg ikke mer- løp inn på kjøkkenet- lette gjennom alle skapene helt til jeg fant røykpakken som samboeren har gjemt.- Dro ut en røyk , og ble sittende og se på den- og gråte Er noe som holdt meg fra å tenne den- klarte å tenke at da er de siste tre ukene helt bortkasta. I morgen skal vi altså på kick-off, og gruer meg masse for jeg vet at det blir helt forferdelig å bli utsatt for all røykinga. Ender med at jeg enten kommer til å røyke eller begynne å gråte ..... Har så lyst til å være festrøyker, men vet ikke om jeg skal tørre å ta sjansen- er redd for at jeg ikke kommer til å klare det. Så nå sitter jeg her med sigaretten ved siden av meg.... Vær så snill- kan noen komme med noen støttende råd. Vet at dette høres forferdelig sytete ut- og vanligvis er jeg ikke sånn i det hele tatt, men etter at jeg slutta å røyke har jeg ikke hatt mange gråtefrie dager. Er akkurat som om hormonene mine er helt ute å kjøre. Trodde det skulle bli bedre etter en uke eller to, men nå har det gått tre uker, og jeg har ikke vært mer røyksugen og trist enn jeg er nå. Please- si at det kommer til å bli bedre !!!
Quinden Skrevet 29. januar 2004 #2 Skrevet 29. januar 2004 Heisann IKKE TA DEN RØYKEN - hååper jeg ikke er for sent ute. Legg den vekk. Jeg har holdt meg vekke i 10 mndr. nå og det var jæ... i begynnelsen, men det blir bedre, tro du meg. Nå slipper jeg å gå ut, mens andre sitter i varmen, for å røyke, jeg lukter ikke drit lenger, det er så mange fordeler. Tenk at du har klart deg gjennom de 3 verste ukene, ta en og en dag framover, og vær kry av deg selv. Tar du den røyken er du tilbake til utgangspunktet, imorgen vil du være så forbanna på deg selv for at du var svak idag. Tenk på alle de positive tingene med å være ikke røyker, på kick-offen vil røykerne være misunnelige på deg som klarer å stå imot, og vær du sikker, de vil gotte seg om du sprekker. Ta rotta på dem!!!
Quinden Skrevet 29. januar 2004 #3 Skrevet 29. januar 2004 Heisann IKKE TA DEN RØYKEN - hååper jeg ikke er for sent ute. Legg den vekk. Jeg har holdt meg vekke i 10 mndr. nå og det var jæ... i begynnelsen, men det blir bedre, tro du meg. Nå slipper jeg å gå ut, mens andre sitter i varmen, for å røyke, jeg lukter ikke drit lenger, det er så mange fordeler. Tenk at du har klart deg gjennom de 3 verste ukene, ta en og en dag framover, og vær kry av deg selv. Tar du den røyken er du tilbake til utgangspunktet, imorgen vil du være så forbanna på deg selv for at du var svak idag. Tenk på alle de positive tingene med å være ikke røyker, på kick-offen vil røykerne være misunnelige på deg som klarer å stå imot, og vær du sikker, de vil gotte seg om du sprekker. Ta rotta på dem!!!
Gjest Nicoline Skrevet 31. januar 2004 #4 Skrevet 31. januar 2004 Håper du ikke sprakk. Jeg har absolutt ingen tro på at folk som slutter å røyke kan fortsette og ta en røyk i ny og ne etterpå. Du har jo nesten holdt deg i tre uker - da er faktisk det verste overstått - resten blir mer plankekjøring. Jeg kuttet røyken for halvannet år siden og har ikke tatt et eneste trekk av en sigarett etterpå - det er jeg kjempeglad for - nå er det blitt slik at jeg synes synd på folk som røyker. Tidligere var det motsatt - da tenkte jeg at ikke-røykere måtte ha et veldig trist og kjedelig liv Det er bare SÅÅÅÅ herlig å være en ikke-røyker - jeg har mye bedre tid til å gjøre andre ting - slipper å bli avbrutt av røykesug og gå ut og ta en sigarett ute i all slags vær. Så har jeg mye mer penger - har regnet ut at jeg sparer omtrent 23.000,- kroner i året på å ikke røyke !!! Kom gjerne tilbake og fortell hvordan det gikk - jeg blir aldri lei av å diskutere røykekutt og har fremdeles "Endelig ikkerøyker" av Allan Carr som fornøyelig lektyre. Det er utrolig mye sant i det han sier
Alida Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2004 Heisann ! Takk for fine svar Klarte å la være å røyke på torsdag, men det var bare så vidt ja... Nå sitter en fornøyd anna hjemme i stua igjen. Har vært på en kjempemorsom kick- off - helt røykfri Gikk faktisk mye bedre enn forventet. Hadde det faktisk verre på torsdagen da jeg grudde meg så mye :blunke: Det hjalp veldig mye at det var absolutt helt røykfritt under middagen. Det var ikke en gang lov å røyke etter hovedretten. (Må si jeg trakk på smilebåndet da dette ble annonsert og røykerne sukket oppgitt - hihi ) Og etterpå var det ikke så ille da heller. Folk skrøyt masse av meg. Må innrømme at jeg fikk en del til å røyke meg i ansiktet :oops: , men etter hver syntes jeg faktisk at det lukta forferdelig. Det var bare såååå deilig å våkne opp i dag- uten røykhoste og med god samvittighet. Må innrømme at jeg kunne tenkt meg å være festrøyker, men nå har jeg klart meg over den første kneika, og ser for første gang lys i tunnellen : kanskje jeg faktisk kan klare dette.....
Saeria Skrevet 31. januar 2004 #6 Skrevet 31. januar 2004 Føler med deg, siden jeg vet hvor jævlig det kan være. Selv knakk jeg totalt sammen forrige helg. Var helt ødelagt og alt føltes som et eneste kaos. Mitt råd når suget kommer er: Spis noe. Gulrøtter har en merkelig ta vekk suget effekt. Knaskerøtter er ekstra gode. :D Lykke til videre, og flink var du som ikke tok den røyken. :klem2:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå