Gå til innhold

det å få solgt kjolen sin etter bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen formening om det er lett eller vanskelig å få solgt kjolen sin etterpå? kommer jo selvsagt an på kjolen og pris, men er det generelt vanskelig å få solgt brukte brudekjoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om mange her inne som har hatt vanskeligheter med å få solgt kjolen sin, i hvert fall.

Skrevet

Tror ikke det er det letteste i verden nei. Mine veninner som giftet seg i sommer har ennå ikke fått solgt sine ennå de har annonsert og alt.

Skrevet

Tror ikke det er den letteste sak i verden.....

Men klart at det kommer mye an på åssen man annonserer også. Man bør være nøye på å legge ut gode bilder, legge ut på steder som folk finner, være villige til å legge til rette for prøving og ikke minst ikke være altfor dyr. Dessuten tror jeg det er iktig å skrive både merke og størrelse i overskriften (St. Patrick brudekjole, merke Amanda i str 40 selges)

i stedet for vakker brudekjole til salgs.....

Og som sagt, annonser uten bilder har jeg aldri giddet å klikke på.....

Skrevet

Dersom du ser her inne hvor mange som vurderer å kjøpe brukt brudekjole privat, så skjønner du kanskje hvordan det ligger an. For jentene her inne, og de fleste andre som gifter seg vil jeg tro, skal alt være *perfekt* til den store dagen :lol:

Skrevet

om ikke jeg får den kjolen jeg har skrevet im tidligere, så vurderer jeg faktisk å kjøpe brukt. :D Synes bare enkelte krever for høy pris for brukte kjoler, det er det eneste...

Skrevet
Synes bare enkelte krever for høy pris for brukte kjoler' date=' det er det eneste...[/quote']

Jeg er helt enig med Lurifuxa. Jeg er ikke interessert i å betale 7-8000 for en brukt kjole. Men jeg skjønner jo at de vil ha så mye for den da om de betalte det dobble for den... :roll: Men det ville jeg jo aldri gjort selv, så...

Jeg vil gjerne kjøpe brukt jeg, men det er vanskelig å finne riktig kjole. De er jo allerede tilpasset en person, så man må jo beregne tilpassing hos skredder i tillegg til prisen...

Skrevet

Det er veldig vanskelig. Angrer på at jeg kjøpte. Har sett så mye fint som er brukt og hadde jeg giddet å sjekke ut det først hadde jeg sluppet slitet med å få solgt.

Skrevet

hm, jeg blir litt i tvil om jeg virkelig skal kjøpe... har planer om å kjøpe en maggie sotero kjole fra usa og da vil den koste meg 200 kr mer enn hva det ville kostet å leie den. Men jeg har allerede betalt depositum på 1500 kr på den og da mister jeg de pengene, og så må jeg kjøpe underkjørt, så da blir den litt dyrere alikevel. Men tenkte at jeg kanskje fkk solgt den etterpå og da sparte jeg jo masse penger alikevel. Kjolen er jo ufattelig flott og med knytting i ryggen og da vil den jo være lettere å passe flere. Og siden jeg kjøper den mye billigere enn hva den koster i Norge så selger jeg den også billigere enn hva folk normalt selger kjolene sine for. Da må det jo være lettere å få solgt den! Så sant jeg blir flink å annonsere da! :D Jo, jeg tror jeg satser på å kjøpe, går nok bra til slutt!!! :lol:

Skrevet

Fikk også litt hakeslepp her jeg satt... Får jeg solgt kjolen min etterpå tro...

Jeg betalte 10 000 for min kjole (fikk den billigere enn den egentlig var. Egentlig 11 000) og lurer derfor på om det ville vært for dyrt å prøve å selge den for 5000?

Min har også snøring i ryggen og er derfor ganske fleksibel i passform, men oj! Trodde ikke det skulle være vanskelig å få solgt den!! :o

Skrevet

For de som liker typiske prinsesse kjoler som feks. Maggie Sottero, Demetrios o.l. er det MYE brukt å finne.

Jeg ville selv gjerne kjøpe brukt, og brukte mye tid på å lete etter brukte brudekjoler på nettet. Men siden nesten alt jeg fant ikke var min stil (vil definitivt ikke ha prinsessekjole), så fant jeg ingenting :-( og endte med å kjøpe en ny kjole.

Jeg har sett flere brukte brudekjoler som ligger ute for salg, men som tydeligvis ikke blir solgt, mens bruder her ikke kjøper nøyaktig samme modell ny i en salong.

Jeg skjønner selvsagt at ikke alle VIL kjøpe brukt. Helt fint det.

Men dersom du liker prinsessestilen, og gjerne vi spare noen kroner er det som sagt mye til salgs. Jeg er sikker på at man føler seg minst like vakker i en brudekjole som har vært brukt en gang før.

Skrevet

Jeg kjøper en kjole som riktignok er ganske dyr, men som er mulig å bruke om igjen. Den er to-delt,livet er i skinn og vil bli lekkert f.eks. til olabukse eller skjørt. Skjørtet kan sys om og evt. farges, så kan det brukes til andre selskapelige anledninger senere. Så jeg ser det som en investering. Noen andre som har gjort/skal gjøre noe liknende?

Skrevet

Hvor vanskeligt det er kommer nok mye ann på kjolen og str. Jeg har forsøkt å selge min siden juli og har fortsatt ikke fått solgt den, ikke er det noe galt med den heller.....

Hadde jeg visst at det kom til å bli så vanskeligt å selge den, så hadde jeg vurdert å leie isteden.

Personlig hadde jeg ikke hatt betenkligheter med å kjøpe en brukt kjole til 7-8000 hvis det følger med div. utstyr i tillegg, men nå er det ikke så enkelt å kjøpe en brukt kjole i str. 48.... :roll:

Skrevet

Tex skrev:

Brudekjole i skinn???

Nei, den var ny.....

TEX: Det høres sikkert veldig speisa ut, men den er utrolig fin. Du bor i Oslo,gjør du ikke? Ta deg en tur innom Unik og se på den, så skjønner du. Jeg var skeptisk da hun holdt den fram, men da jeg fikk den på.....

Den er bare ganske enkelt MIN!:-)

Skrevet

Kult!!

Jeg ville aldri i livet hatt det selv, men jeg er en prinsipprytter og vanskelig å ha med å gjøre innimellom..... :oops:

Men jeg gleder meg til du legger ut bilder av deg.... :sjarmor:

Skrevet

Lover! Kors på halsen! Bilder skal bli....:-)

Skrevet

Tror det er lettere og selge brukt kjole hvis du annonserer i lokalavis og henger opp lapper.

Ser det blir gjort en del her og da har du tryggheten med at du kan få prøvd den.

Men jeg tror pris er litt viktig og, tror ikke det er lett og selge en bruktkjole til 8000 kr.

:D :D

Skrevet

Tex skrev:

Tror ikke det er den letteste sak i verden.....

Men klart at det kommer mye an på åssen man annonserer også. Man bør være nøye på å legge ut gode bilder, legge ut på steder som folk finner, være villige til å legge til rette for prøving og ikke minst ikke være altfor dyr. Dessuten tror jeg det er iktig å skrive både merke og størrelse i overskriften (St. Patrick brudekjole, merke Amanda i str 40 selges)

i stedet for vakker brudekjole til salgs.....

Og som sagt, annonser uten bilder har jeg aldri giddet å klikke på....

Enig i alt Tex sier her, har sett altfor mange "dårlige" annonser med overskrifter som DRØMMEKJOLEN og med manglende bilde og opplysninger om merke og modell. Jeg syntes i hvertfall ikke de annonsene var særlig interessante den gangen jeg kikket... Men det er godt mulig det er vanskelig å få solgt selv med en god annonse, det er jo synd. Selv slipper jeg det problemet for jeg vil ikke selge kjolen min :wink:

Skrevet

Jeg brukte nesten et år på å selge kjolen min, og sendte den til to forskjellige personer for prøving, fikk napp hos nr. 2 (brukte flere mnd på å få inn pengene, men det er en annen sak, hadde aldri fått solgt den dersom jeg ikke hadde vært fleksibel).

Annonserte kun her på KG, og skrev detaljert i overskriften med bilde. Er helt enig med de som sier at det er vanskelig å få solgt uten bilde, jeg gidder ihvertfall ikke å kikke på annonser uten bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...