Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er butikksjef i en klesforretning og en av mine deltidsansatte spurte etter et anbefalingsbrev. Dette han h*n lært på et skrive søknadkurs greier og dette var noe dem kunne levere med søknaden når dem søker på stillinger. Er dette noe som brukes?

Slik jeg forstår det(hørt,google osv) så er dette bare noe som normalt brukes til studenter som skal til utlandet? Eller tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det h*n er ute etter er vel en utvidet attest. Noe man gjerne gir til de av sine ansatte som har gjort en god jobb.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Attesten h*n får er ganske god å positiv og referansen h*n får fra meg er også positiv da h*n har gjort en bra jobb den tiden h*n har vært hos meg. Det er ikke et langt arbeidsfold men det er heller ikke den ansattes feil da butikken skal flyttes(h*n viste dette på forhånd).

Men skal jeg da skrive en attest bare med mer detaljer og "personlige" ord som h*n skal legge ved eventuelle fremtidige søknader?

Gjest Frk.Poppins
Skrevet

Jeg har blitt spurt om det samme og kommer til å skrive vanlig attest, samt et anbefalingsbrev som noenlunde er det samme bare litt mer utdypet.

Men jeg vet ikke om dette er noe som er aktuellt å bruke men er jo alltid kjekt med anbefalingspapirer fra tidligere arbeidsforhold:)

Er det flere her som bruker anbefalingsbrev når dere søker jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...