AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er en nybegynner når det kommer til sying. Jeg har kjøpt en nydelig kjole som jeg gjerne skulle ha hatt en glidelås i siden på. Den er umulig å få over puppene... Er det å sy i glidelås så lett som jeg tror? Man spretter opp sømmen i siden og syr igjen med glidelåsen mellom? Er det mulig å gjøre for hånd eller burde man ha en symaskin?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Tror det er greit å ha en symaskin ja. Hva med å øve deg litt først, slik at du ikke ødelegger kjolen? Eller få en dreven sydame-veninne til å hjelpe deg. Jeg er nybegynner selv, og har sydd småvesker,babysko ol - og det er ikke så vanskelig om du følger en oppskrift. Etterhvert så går det lett, og du kan selv begynne å lage egne mønstre.
Mamma1 Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Det er mulig å gjøre det for hånd, det er nok også enklere, om du ikke har gjort det før. Et tips er å tråkle det for hånd og sy det med maskin etterpå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå