Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av noen sminkekoster (øyeskygge) som jeg vil ta skikkelig vare på, i alle fall for en stund. Hvordan bør slikt vaskes? Jeg tenkte rett og slett å bruke sånne engangsansiktservietter og så skylle i vann før de får tørke over natta. Ja? Nei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sånn vask er nok grei å gjøre et par ganger i uken, men jeg ville nok tatt en grundigere vask i ny og ne. En mild shampoo er fin å bruke. Husk å tørke dem liggende, ellers kan limet i skaftene gå opp.

Skrevet

Jeg har heptan (fåes på apoteket) som jeg vasker med daglig. Tar litt på et papir, og roterer kostene i papiret. Da blir de rene, desinfisert og klare til bruk med en gang.

En gang i blant vasker jeg med vann og såpe, jeg bruker Daisio Detergent. Man kan også bruke shampo, og på vanskelige koster bruker jeg zalo ;)

Skrevet

Takk for tips! Jeg har vert altfor dårlig til å vaske kostene mine :sjenert:

Skrevet

En grundig vask med passende shampoo burde egentlig gjøres en gang hver 1-2 uke. Mens foundation-kosten din (om du har en) burde vaskes MINST 1 gang hver uke, aller helst hver gang den er brukt (i hvertfall spot-cleaning, gjerne med noe som er beregnet for nettopp dette. Kicks/esthetique har en som er fin til dette til rundt 50-lappen, og den holder lenge). Skal gå til innkjøp av Daiso, som ble nevnt over her. Veldig billig og drøy i bruk, og skal visst fungere veldig bra. Blir deilig å slippe å slite seg ut av vasking av koster, liksom! ;)

Ser det er noen over her som har nevnt heptan, og det er veldig lurt for å desinfisere etter deep cleaning (med shampoo). Det som er fint med heptan er at kostene blir tørre igjen veldig fort, fordi det fordamper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...