AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Imorgen skal jeg gå med hijab til bunaden. Videre skal jeg bære på både mine foreldres hjemlands flagg og det norske. Skal så kose meg med god mat med venninner og bekjente på pakistansk restaurant. Om dere ikke liker det, så kan dere kysse meg i ræva. Tradisjoner er til for å brytes. Hadde vi alle tviholdt på tradisjoner som om de var våre livsgrunnlag ville vi fortsatt bodd i huler og blitt voldtatt med treklubber av potensielle ektefeller. 11
xalo Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Hei! Jeg håper du får en flott 17. mai! Forstår ikke helt poenget med å flagge med andre flagg enn det norske da det er den norske grunnlovsdagen som feires imorgen, og antakeligvis ikke nasjonaldagen for dine foreldres hjemland, men det får nå så være, folk er forskjellige! 11
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Imorgen skal jeg gå med hijab til bunaden. Videre skal jeg bære på både mine foreldres hjemlands flagg og det norske. Skal så kose meg med god mat med venninner og bekjente på pakistansk restaurant. Om dere ikke liker det, så kan dere kysse meg i ræva. Tradisjoner er til for å brytes. Hadde vi alle tviholdt på tradisjoner som om de var våre livsgrunnlag ville vi fortsatt bodd i huler og blitt voldtatt med treklubber av potensielle ektefeller. 17. mai er ikke DERES nasjonaldag, det er NORGES! Altså: det er kun det Norske flagget som skal være oppe da! Alt annet vil bare være helt idiotisk. Du får ta på deg hijab, bunad og utenlandsflagg når DITT land har nasjonaldag! Burde ikke være så vanskelig å forstå. 37
Gjest Madelene1 Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg er enig med deg, xalo. Ts, jeg håper du får en fantastisk dag, men så må jeg også si at jeg syns det blir litt "feil" om du skal vifte med et annet flagg en det norske. Jeg er halvt svensk, men jeg vifter ikke med det svenske flagget på Norges nasjonaldag. Da vifter jeg stolt med det norske flagget. Det har jo litt med å vise respekt for det landet du bor i. Endret 16. mai 2012 av Madelene1 23
xalo Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 17. mai er ikke DERES nasjonaldag, det er NORGES! Altså: det er kun det Norske flagget som skal være oppe da! Alt annet vil bare være helt idiotisk. Du får ta på deg hijab, bunad og utenlandsflagg når DITT land har nasjonaldag! Burde ikke være så vanskelig å forstå. Hijab og bunad kan da hvemsomhelst få lov å gå med om de ønsker, jeg ville aldri i livet tatt på meg en hijab men nå er ikke jeg muslim heller da. Ikke glem at Nicolai Wergeland bidro sterkt til denne grunnloven vi feirer imorgen og at hans sønn, Henrik Wergeland var en av forkjemperne for religionsfrihet i Norge! Flagget forstår jeg som tidligere sagt likevel ikke, men mange av disse bunadene har da både skaut og sånn rar kyse, så la da noen få dekke til håret om de så inderlig har lyst. 5
Veslevimsa Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Imorgen skal jeg gå med hijab til bunaden. Videre skal jeg bære på både mine foreldres hjemlands flagg og det norske. Skal så kose meg med god mat med venninner og bekjente på pakistansk restaurant. Om dere ikke liker det, så kan dere kysse meg i ræva. Tradisjoner er til for å brytes. Hadde vi alle tviholdt på tradisjoner som om de var våre livsgrunnlag ville vi fortsatt bodd i huler og blitt voldtatt med treklubber av potensielle ektefeller. Ok, jeg gidder ikke å henge meg opp i hva du ønsker å ha på deg i morgen, du kommer sikkert til å se kjempefin ut. Men i morgen så skal Norge feires og da er det overhodet ikke nødvendig med andre flagg... og nei dette er ikke noen slags diskriminering, sån er det i alle land. Det norske flagget skal heises høyt og vi skal alle feire dette flotte landet vi elsker og bor i, ikke noe annet land heller. Blir som å dra i bursdag og mene at det er feil å bare feire den som har bursdag... 6
sebastianen Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Imorgen skal jeg gå med hijab til bunaden. Videre skal jeg bære på både mine foreldres hjemlands flagg og det norske. Skal så kose meg med god mat med venninner og bekjente på pakistansk restaurant. Om dere ikke liker det, så kan dere kysse meg i ræva. Tradisjoner er til for å brytes. Hadde vi alle tviholdt på tradisjoner som om de var våre livsgrunnlag ville vi fortsatt bodd i huler og blitt voldtatt med treklubber av potensielle ektefeller. Hva du går i er din egen sak, hvilkne flagg du vifter med og. Ingen kommer til å pågripe deg for det. At andre folk vil synes du er et dustete kvinnfolk med feil flagg kan du derimot gjøre lite med. 30
TheHairyToothfairy Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 tviholde på tradisjoner... du mener... tradisjoner som hijab? fra en del av verden hvor det fortsatt er poppis å bli voldtatt med treklubber av din potensielle ektefelle? ja jo. 36
KaDust Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Håper du får en fin dag, og du kommer sikkert til å se flott ut! Men som flere andre har poengtert skjønner jeg ikke hvorfor du tar med et annet flagg. Det er som å si gratulerer med dagen til ei helt annen på din bursdag. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 tviholde på tradisjoner... du mener... tradisjoner som hijab? fra en del av verden hvor det fortsatt er poppis å bli voldtatt med treklubber av din potensielle ektefelle? ja jo. Helt enig i det første du nevner her, wildthing. Uansett TS, hyggelig for deg at du vil feire dagen. Men som de fleste andre her sier, det er NORGES nasjonaldag, ikke Pakistan. Det er det NORSKE flagget som skal heises, ikke det pakistanske. Jeg er for et flerkulturelt Norge, men respekt ovenfor det landet man har bosatt seg i skal man jo fortsatt ha! 8
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Ha en flott 17.mai! Jeg skjønner heller ikke poenget med å vifte med andre lands flagg, men jeg har ikke tenkt å ta det i fra deg i hvert fall:) 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 For meg virker det som du gjør mye av dette på trass. Ser heller ikke grunnen til å vifte med andre flagg på norges nasjonaldag. 13
Sugerøret Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 Ts du er nettopp grunnen til at folk blir forbanna og reagerer. Ha en fin 17.mai ,men det hadde vært flott at du kunne klare å respektere det landet du fakisk bor i og Norges tradisjoner. Du valgte å bosette deg her og da synes jeg nesten du burde ha mer respekt. 21
BarteSatan Skrevet 16. mai 2012 #14 Skrevet 16. mai 2012 Folk skal få ha på seg det de vil, men hva er greia med flagget? Hadde det vært ok om jeg dro til et annet land med mitt norske flagg og brukte det på nasjonaldagen deres? Tror ikke det hadde vært like akseptert i alle land. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #15 Skrevet 16. mai 2012 Kos deg, men jeg repekterer ikke dine valg. Ikke spesielt lyst til å kysse deg i ræva heller. Og det er reglene som er til for å brytes, ikke tradisjoner. 8
lashara Skrevet 16. mai 2012 #16 Skrevet 16. mai 2012 hehe...go for it TS! Du blir sikkert "kjempe fin" med hijab til bunaden Jeg synest du skal synge ditt eget lands nasjonalsang også, helst samtidig som vi synger den norske mens det xxxxxxx flagget ditt svaier høyt i luften! Kan jo ikke skape noe annet enn god stemning, folk får jo noe å le av. Jeg tviler også på at noen henger seg oppi det...det virker som du selv er mer opphengt en vi andre 4
Snøvott Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 Bryte tradisjoner, sier du, iført en tradisjon du tviholder på, nemlig hijaben. 13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 hijab og utenlandsk flagg til den norske bunaden på 17 mai? Det er som å spise bløtkake med sosekjøtt som fyll, det bare passer ikke sammen. 13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #19 Skrevet 16. mai 2012 Jeg vil nå si at du kun oppnår å drite deg ut selv, ved å flagge med et annet lands flagg. Det viser at du ikke forstår hva 17. mai er..... 15
Gjest Hard Ride Skrevet 16. mai 2012 #20 Skrevet 16. mai 2012 "tradisjoner er til for å brytes" sier du. Vel, det er sikkert lett å si når du bryter andres tradisjoner 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå