Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen syns det er palgsomt med tiggere.

Syns noe som er verre.

På veg ut av døren for 4 uker siden,så sto det to damer der. De sa ikke hvem de var.

De ga heller ikke noe respons.Bare pratet,men sa: desverre,jeg er på veg ut. Å joda, de skulle ikke hefte meg,men stakk i meg et blad.

Slenge det fra meg,og så da jeg kom hjem. Våkn opp!!!

Så gikk det 6 dager. Der sto de igjen. Hedigvis,sto jeg og tok i mot besøk. Samme frasen,opptatt.

Jeg har ikke svart på noe,ikke spurt om noe,men nå har de faen meg vært på døren 6 ganger.

Høflig som jeg er,så sier jeg ikke dra dit pepperen gror.

Klarer de ikke ta en hint?

Kan dere ikke spørre,er du intr. i å skifte menighet? Er du i tvil? Vil du at vi skal fortelle deg om vår tro?

Dette er terror

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Den som misjonerer er ikke åpen for hint. Får de ikke klar beskjed regner de nok med at det er håp.

Man trenger ikke be folk dra dit peppern gror for å avvise dem ;)

Fortell dem kort, men høflig, at du ikke er interessert. Gidder du, kan du også forklare dem at det er bortkastet tid for dem å komme så ofte på døra di, og at de heller bør prøve noen andre, for du kommer ikke til å ombestemme seg.

Skrevet

Noen syns det er palgsomt med tiggere.

Syns noe som er verre.

På veg ut av døren for 4 uker siden,så sto det to damer der. De sa ikke hvem de var.

De ga heller ikke noe respons.Bare pratet,men sa: desverre,jeg er på veg ut. Å joda, de skulle ikke hefte meg,men stakk i meg et blad.

Slenge det fra meg,og så da jeg kom hjem. Våkn opp!!!

Så gikk det 6 dager. Der sto de igjen. Hedigvis,sto jeg og tok i mot besøk. Samme frasen,opptatt.

Jeg har ikke svart på noe,ikke spurt om noe,men nå har de faen meg vært på døren 6 ganger.

Høflig som jeg er,så sier jeg ikke dra dit pepperen gror.

Klarer de ikke ta en hint?

Kan dere ikke spørre,er du intr. i å skifte menighet? Er du i tvil? Vil du at vi skal fortelle deg om vår tro?

Dette er terror

I stedet for å si "jeg er opptatt" - noe som sier at du ikke har tid til å prate, men godt kan ta i mot et blad - kan du si "jeg er ikke interessert i å motta bladene deres". Dermed slipper du det. Trenger ikke være uhøflig. Det er ingenting ulovlig i å ringe på døren og tilby gratis lesestoff, eller ringe på og snakke om Jesus eller Vakttårnet eller Satan eller Buddha eller Lars Gule. Men du må selv være ansvarlig for å sette grensene på en høflig måte. Si nei takk, så går de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selgere som kommer på døren har legitimasjon med seg, de forteller hvem de kommer fra,og hva de selger.

Jehovas omgås alt som heter skikk og bruk.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg ser som regel hva de har i hånden (bibel, våkn opp, vakttårnet)

Da sier jeg "ikke interessert" og lukker døra, gidder ikke være høflig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser som regel hva de har i hånden (bibel, våkn opp, vakttårnet)

Da sier jeg "ikke interessert" og lukker døra, gidder ikke være høflig.

Det er da skremmende hva de kan gjøre for å komme seg inn til folk. Tenker på alle som ikke klarer å si nei,og slipper de inn

Skrevet

Har du ikke kikkehull? Ikke åpne hvis det står ukjente raringer utfor.

AnonymBruker
Skrevet

pleier å si har ikke lov av mamma å snakke med fremmede..da blir de som oftes veldig paff.

Og til jehovas vitne kan en si at en er utstøtt medlem,for da har de ikke lov til å snakke med deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...