Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg venter tvillinger(jente og gutt) og har bestemt seg for navnene Sol og Måne.

Må si jeg reagerte litt da ja. Hva synes dere om navnene? En mann som heter Måne kunne jeg nok hatt litt problemer med å ta seriøst. Sol er også veldig spesielt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Madelene1
Skrevet

Ei venninne av meg venter tvillinger(jente og gutt) og har bestemt seg for navnene Sol og Måne.

Må si jeg reagerte litt da ja. Hva synes dere om navnene? En mann som heter Måne kunne jeg nok hatt litt problemer med å ta seriøst. Sol er også veldig spesielt.

Ser hun mye på hotel cæsar?

Men ja, navnene er søte de :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns Sol er et fint navn, og det er det jo flere som heter også. Men en mann som heter Måne.. Litt uheldig hvis han faktisk får måne når han blir eldre da..

• Liker 6
Gjest Spinell
Skrevet

Det blir veldig New Age for meg, samt et aldri så lite snev av Hotell Cæsar.

• Liker 4
Skrevet

Heter venninna di Bitten? ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det er fine navn, men Hotel Cæsar har ødelagt dem...

Skrevet

Sol er jo et helt greit jentenavn. Men Måne??? Når jeg hører ordet "måne" i forbindelse med en mann, tenker jeg på den månen som stikker opp av håret når de blir eldre. Ikke spesielt sjarmerende som navn på en gutt. Hun kunne like gjerne kalle gutten Store Ører eller Nesehår.

• Liker 3
Skrevet

Sol er fint, men Måne passer bedre på en hund.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Fine begge to, men kun hver for seg.

Gjest Elfrida
Skrevet

Sol og Dag kanskje, eller Bjart/Bjarte. Ikke Måne da.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vits i å fundere på dette, har hun bestemt seg så blir det disse navna :) Når ungene kommer ut vil det være helt naturlig at dette er Sol og Måne! Man vil forbinde navnene med dem, og etter hvert ikke kunne se for seg et annet passende navn :) Kan virke litt rart i begynnelsen, fordi man gjerne forbinder Måne med lite hår, men etter hvert vil det bli omvendt at man forbinder Måne med denne lille gutten :)

AnonymBruker
Skrevet

Sol og Måne er SMBD-losjen i Trondheim. Skikkelig kult at ungene dine er kalt opp etter en sex-klubb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker heller den engelske varianten, Sun. Måne eller moon har jeg aldri hørt om og ble litt uvant for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Sol og Måne er SMBD-losjen i Trondheim. Skikkelig kult at ungene dine er kalt opp etter en sex-klubb

Er det noe bedre å hete Gunn, da? Oppkalt etter et våpen som dreper :sukk:

Kan sikkert finne slike ting om alle navn. Kari er forresten et guttenavn i Finland. Og i Sverige så lærer forresten små barn å telle til sex.

Vi kan fortsatte i det uendelige.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Det er forresten heller tvilsomt om det i det hele tatt finnes gutter som heter Måne i dag, se SSB og trekk egen konklusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten heller tvilsomt om det i det hele tatt finnes gutter som heter Måne i dag, se SSB og trekk egen konklusjon.

Jeg har aldri hørt om noen som heter Måne(kun i cæsar), men når Sol er tillat, så bør jo Måne også være det.

Skrevet

Sol: Ja. Måne: Herregud, nei!

• Liker 1
Gjest Okusan
Skrevet

Litt ekstra trist for gutten at navnet ikke "funker" uten søsteren.

Sol er jo et navn i seg selv, men Måne høres enda fjernere ut når det står for seg selv, enn når det står i sammenstillingen "Sol og Måne".

Foreldre som velger veldig matchende navn til barna sine, glemmer at søsken som regel kun tilbringer barndommen sammen på daglig basis... ikke resten av livet.

Gjest Okusan
Skrevet

Hun kunne like gjerne kalle gutten Store Ører eller Nesehår.

:hoho: Briljant!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som heter Måne(kun i cæsar), men når Sol er tillat, så bør jo Måne også være det.

Den "logikken" holder nok ikke.

Dag er et navn uten at Natt er det.

Bjørn er et navn uten at Binne er det.

Rose er et navn uten at Tistel er det.

osv osv...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...