AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har hatt veiledning med treningssenteret og fått program for å trene de store muskelgruppene på maskiner, 6 øvelser. Har gjort dette i 1 år nå. Kunne tenke meg å trene 3-4 armøvelser med løsvekter. Er det dumt å ta dette i tillegg?
PelleP Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Hei. Du burde ta tak i denne veilederen din og be h*n ete en bolle! Løsvekter er og har og vil alltid være bedre å trene enn maskiner. Å nei det er ikke dumt å trene dette i tillegg, ganske lurt vil jeg påstå. 1
Gjest alille Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Trene i tillegg? Tja, du kan jo erstatte alle maskinøvelsene med frivekter (ta det gradvis), da gjør du hvertfall noe smart. 2
Arlea Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Løsvekter er best. Jeg føler at jeg får mer kontakt med musklene enn i apparater. Edit: Jobbet som resepsjonist/intstruktør i en treningssenterkjede før, og ble da oppfordret av sjefen til å konsekvent bruke apparater, og helst de som ble minst brukt for å spare plassen som store benker og vekter tok. I det hele tatt fikk jeg inntrykk av at min sjef var mer opptatt av å få treningen til å virke enkel (slik at folk skulle fortsette etter bindingstiden) femfor effektiv. Dette varierer nok, men jeg ville tatt tips fra treningssenter med en klype salt. Endret 16. mai 2012 av Arlea
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Løsvekter og kettlebell er gøy. Så kjør på. Er du usikker så skaff deg en PT-time (men ikke samme som sist kanskje?) Selv fordeler jeg treningsøkten min på kondis, apparater (fordi jeg ikke er helt stø på alle frivektøvelsene ennå) og løsvekter/kettlebell. Liker kettlebellene veldig godt. Og man blir ikke russerbiffen Elena av den grunn altså
Supraspinatus Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Ja til frivekter. Ja til baseøvelser! Knebøy, markløft, miltærpress og benkpress. Kroppsroing, pullups, frivending. Tre ganger hurra for frivekter, tre ganger hurra for baseøvelser!
Envy Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Ja til frivekter. Ja til baseøvelser! Knebøy, markløft, miltærpress og benkpress. Kroppsroing, pullups, frivending. Tre ganger hurra for frivekter, tre ganger hurra for baseøvelser!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Ja til frivekter. Ja til baseøvelser! Knebøy, markløft, miltærpress og benkpress. Kroppsroing, pullups, frivending. Tre ganger hurra for frivekter, tre ganger hurra for baseøvelser! Så jævla tull og gammel gymlærerholdning. Det er så mye skader forbundet med disse to øvelsene og det er ingenting som tyder på at de gir noe bedre resultarer enn en beinpressmaskin hvis du ellers trener resten av kroppen med frivekter. Jeg har fått mer tykkelse og mer deffinasjon på beina etter at jeg gikk fra markløft og knebøy og jeg hadde korrekt teknikk på de øvelsene. Blant annet fordi beinpressmaskinen lettere tillater meg å kjøre rep etter rep uten å måtte strekke helt ut å støtte vektene på skjelleteleddene noe som i praksis nærmest er umulig på de siste repetisjonene ved markløft og knebøy uten å gå i bakken. Men folk flest går bare rundt som nisser og hører på fitnessbloggen eller sånne som deg uten å faktisk prøve ut å teste ut selv hva som fungerer eller ikke. Å trene beina issolert ga hvertfall bedre resutater fr meg enn å ha med tre jævla baseøvelser i programmet som bare ga meg "chubby" musklaturen og blikkboks proposjonen de fleste går rundt med.
Supraspinatus Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Så jævla tull og gammel gymlærerholdning. Det er så mye skader forbundet med disse to øvelsene og det er ingenting som tyder på at de gir noe bedre resultarer enn en beinpressmaskin hvis du ellers trener resten av kroppen med frivekter. Jeg har fått mer tykkelse og mer deffinasjon på beina etter at jeg gikk fra markløft og knebøy og jeg hadde korrekt teknikk på de øvelsene. Blant annet fordi beinpressmaskinen lettere tillater meg å kjøre rep etter rep uten å måtte strekke helt ut å støtte vektene på skjelleteleddene noe som i praksis nærmest er umulig på de siste repetisjonene ved markløft og knebøy uten å gå i bakken. Men folk flest går bare rundt som nisser og hører på fitnessbloggen eller sånne som deg uten å faktisk prøve ut å teste ut selv hva som fungerer eller ikke. Å trene beina issolert ga hvertfall bedre resutater fr meg enn å ha med tre jævla baseøvelser i programmet som bare ga meg "chubby" musklaturen og blikkboks proposjonen de fleste går rundt med. Jeg synes du skal fortsette med den treningen som du driver på med dersom du er fornøyd med den. Jeg tror du vil få de færreste med på din side dersom man må velge det ene eller andre. Baseøvelser vil alltid gi mest tilbake i form av funksjon, overføringsverdi og skadeforebygging. Det er også derfor idrettsutøvere på høyere nivå velger baseøvelser som en del av grunntreningen. Jeg er enig med deg at alle bør prøve selv i stedet for å "nisse rundt", men jeg fremdeles anbefale folk å høre på fitnessbloggen eller sånne som meg fremfor å høre på sånne som deg. Det er trossalt ikke alle som trener for å bli bodybuildere.
Envy Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Jeg synes du skal fortsette med den treningen som du driver på med dersom du er fornøyd med den. Jeg tror du vil få de færreste med på din side dersom man må velge det ene eller andre. Baseøvelser vil alltid gi mest tilbake i form av funksjon, overføringsverdi og skadeforebygging. Det er også derfor idrettsutøvere på høyere nivå velger baseøvelser som en del av grunntreningen. Jeg er enig med deg at alle bør prøve selv i stedet for å "nisse rundt", men jeg fremdeles anbefale folk å høre på fitnessbloggen eller sånne som meg fremfor å høre på sånne som deg. Det er trossalt ikke alle som trener for å bli bodybuildere. Vil bare legge til at ved å bruke maskiner får man ikke trent støttemuskulaturen, og den trenger man også i dagliglivet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå