AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Jeg var en gang så dum i å rote meg borti en fyr her jeg bor. Her vi bor er en middels by på en 10-13 000 innbyggere, og det virker som alle som drikker øl eller av og til er ute på byen, kjenner hverandre. En gang hadde jeg veldig lite selvrespekt, veldig lite selvfølelse og egenverdi, og var sjenert og stille som en mus. En fyr viste kraftig interesse for meg, og jeg fallt for det, jeg likte meg jo ikke selv, så ganske stas at en mann gjorde det. Det tok et par uker før jeg forstod at jeg var i et lynrasktuviklende forhold med stedets sprit- og narkobaron, hurra!! Jeg turte ikke å gjøre det slutt for jeg ville ikke være alene igjen.. Men etter 6 uker sammen så innså jeg at dette går ikke, jeg ble rett og slett redd for fyren. For det første hadde alt misbruket satt sine spor i hodet hans, for det andre slåss han hele tiden, drakk hver dag, solgte dop om natta :S Hvertfall, jeg våknet opp og dumpet ham, jeg oppsøkte hjelp for den manglende selvfølelsen og selvtilliten min, og vokste godt på det. Det er nå ganske lang tid siden. I det siste har jeg gått på dater med en kjempekoselig fyr, han er alle tiders. Så har det kommet ham for øre at jeg var sammen med denne narkofyren, og han er tydeligvis helt sjokkert, selv om det er år og dag siden. Han sa han ikke kunne være sammen med en type som meg, som hadde vært sammen med en slik, for det sa litt om meg. Jeg hverken drikker, røyker, eller tar narkotika jeg, så det er jo ikke derfor jeg endte opp med han fælingen der, men det tror jeg ikke nådde gjennom til ham. Vi har sluttet å møtes nå, og det synes jeg er leit Vi har møttes jevnlig i 2 måneder, så jeg trodde inntrykket av meg ikke hadde vært så ille..
Piper Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Når han velger å se på deg ut i fra hvem du har vært sammen med tidligere, ville jeg vært glad for at han fant det ut så tidlig og at du ble kvitt han så kjapt. Han er tydeligvis alt for opptatt av hva man får og ikke får lov til å gjøre, og klarer ikke å se på deg for den du er men for det han tror ut i fra fortiden din. Gå videre, og ikke tenk en tanke på at det var synd du mistet han. Han er ikke verdt din kjærlighet 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Når han velger å se på deg ut i fra hvem du har vært sammen med tidligere, ville jeg vært glad for at han fant det ut så tidlig og at du ble kvitt han så kjapt. Han er tydeligvis alt for opptatt av hva man får og ikke får lov til å gjøre, og klarer ikke å se på deg for den du er men for det han tror ut i fra fortiden din. Gå videre, og ikke tenk en tanke på at det var synd du mistet han. Han er ikke verdt din kjærlighet Tja, det er vel en litt ensidig fremstilling. TS, no offense, men hvis han du var sammen med var så ille som du beskriver han så er det nødvendigvis noen potensielle kjærester som vil være skeptiske. Enten man liker det eller ikke så sier også valg i kjærlighetslivet litt om hvem vi selv er, på lik linje med andre valg. Når man har vanket sammen med og datet kriminelle så kan jeg godt skjønne han selv om du overhodet ikke er slik selv. Siden han ikke ble så godt kjent med deg så hadde han jo kanskje ingen forutsetning for å se at du ikke hadde noe som helst med miljøet til eksen din å gjøre selv. Og det er ikke for å være slem jeg skriver det, men jeg har også tenkt mitt på date med jenter som har vært eller er involvert i miljøer som begår alvorlig kriminalitet med unntak av de som har vært rene ofre for kriminalitet. Men hovedsaken er jo at du nå har kommet deg videre, og etterhvert som tiden går blir det jo mye lettere å legge alt bak seg å begynne på nytt Ikke gråt over en spilt melk, det vil komme flere potensielle og etterhvert har du jo kommet deg langt unna alle kriminelle assosiasjoner.
Piper Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg velger å leve med mine valg, og jeg forstår at mine valg får konsekvenser for meg i livet. Det er ikke dermed sagt at jeg skal velge annerledes, bare fordi enkelte kan se ned på meg av den grunn. Du kan velge å se på det som en ensidig fremstilling, men jeg velger å se det på den måten fordi mennesker som dømmer meg på bakgrunn av mine tidligere handlinger også er mennesker jeg ikke behøver å ha i livet mitt. Selvfølgelig vil enkelte velge en vekk, fordi de tenker som de gjør, men jeg anser ikke det som min oppgave å leve etter å tilfredstille alle mennesker i hele verden. De valgene jeg tar i mitt liv, er også de valgene jeg må leve med både på godt og vondt. Men når man har datet i to måneder, mener jeg at han burde kjenne henne godt nok til å ikke vudere henne ut i fra det han fikk høre. Og han burde i alle fall hørt hennes versjon av det hele, før han valgte å dømme henne for dette. På bakgrunn av det, kan jeg si det jeg sa og stå for det. Endret 16. mai 2012 av Piper
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Jeg får snu det litt rundt, hvis jeg hadde møtt en fyr og funnet ut at han hadde datet "hun der og kanskje hun der" - som jeg visste litt for mye om allerede - da ville jeg vært skeptisk skal jeg ærlig innrømme. Man kan desverre få et stempel på seg. MEN, det behøver ikke gjøres verre enn det er; it's plenty of fish in the sea, som ikke bryr seg om slikt eller ikke er innforstått med småbyens personligheter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Jeg velger å leve med mine valg, og jeg forstår at mine valg får konsekvenser for meg i livet. Det er ikke dermed sagt at jeg skal velge annerledes, bare fordi enkelte kan se ned på meg av den grunn. Du kan velge å se på det som en ensidig fremstilling, men jeg velger å se det på den måten fordi mennesker som dømmer meg på bakgrunn av mine tidligere handlinger også er mennesker jeg ikke behøver å ha i livet mitt. Det er jo ingen som har snakket om å dømme noen Nord og ned her. Poenget var jo at verden fungerer slik at mange vurderer en ut ting man har gjort i fortiden også. Det er selvsagt ikke hele vurderingsgrunnlaget, men fortiden sier unektelig noe om ens tidligere prioriteringer, vurderingsevne og verdier og mulig også nåværende sett av de samme aspektene. Har man kjent noen i kun 2 mnd har man ikke forutsetning nok for å vite nok om en person til å vurdere om denne personen er den samme som før eller har forandret seg. Mulig han burde ventet, men om det heller ikke klaffet helt på kjemien så skjønner jeg godt at folk da velger det tryggeste alternativet basert på manglende kjemi og (sett fra hans synspunkt - ikke de faktiske forhold) mulig kriminell omgangskrets - nemlig å komme seg videre. Selvfølgelig vil enkelte velge en vekk, fordi de tenker som de gjør, men jeg anser ikke det som min oppgave å leve etter å tilfredstille alle mennesker i hele verden. De valgene jeg tar i mitt liv, er også de valgene jeg må leve med både på godt og vondt. Men når man har datet i to måneder, mener jeg at han burde kjenne henne godt nok til å ikke vudere henne ut i fra det han fikk høre. Og han burde i alle fall hørt hennes versjon av det hele, før han valgte å dømme henne for dette. På bakgrunn av det, kan jeg si det jeg sa og stå for det. Det er ingen som kan tilfredsstille andres preferanser på alt uansett, men det er ganske mye å forvente at man skal kjenne en potensiell partner på kun 2 mnd. Med mindre man henger sammen hele døgnet, som de færreste har tid til, så har man knapt nok rukket å bli kjent. Kanskje har man ikke engang truffet hverandres venner og familie, og langt mindre hatt tid til å utelukke en mulig kriminell tilknytning. Så kommer det jo selvsagt også an på måten det legges frem på. Når TS skriver at "Så har det kommet ham for øre at jeg var sammen med denne narkofyren" så virker det jo slik at for det første at han har hørt det fra noen andre. For det andre så har han tydeligvis fått et skjelett fallende direkte ut av skapet, og ingen av disse måtene å få vite om ting på innbyr til tillit. Jeg får snu det litt rundt, hvis jeg hadde møtt en fyr og funnet ut at han hadde datet "hun der og kanskje hun der" - som jeg visste litt for mye om allerede - da ville jeg vært skeptisk skal jeg ærlig innrømme. Man kan desverre få et stempel på seg. MEN, det behøver ikke gjøres verre enn det er; it's plenty of fish in the sea, som ikke bryr seg om slikt eller ikke er innforstått med småbyens personligheter Nettopp. Etterhvert som tiden går, så vil hun trekke stadig lenger unna kriminelle assosiasjoner.
Gjest Anna.S Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har erfaringer nok til å ikke dømme andre ut i fra hva andre mener, men å skape mine egne meninger. Og det samme forventer jeg om de jeg treffer også. Han får høre på andre og en dag innse at han gikk glipp av en fantastisk jente pga det. DU fortjener bedre.. 1
Piper Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Det er jo ingen som har snakket om å dømme noen Nord og ned her. Poenget var jo at verden fungerer slik at mange vurderer en ut ting man har gjort i fortiden også. Det er selvsagt ikke hele vurderingsgrunnlaget, men fortiden sier unektelig noe om ens tidligere prioriteringer, vurderingsevne og verdier og mulig også nåværende sett av de samme aspektene. Har man kjent noen i kun 2 mnd har man ikke forutsetning nok for å vite nok om en person til å vurdere om denne personen er den samme som før eller har forandret seg. Mulig han burde ventet, men om det heller ikke klaffet helt på kjemien så skjønner jeg godt at folk da velger det tryggeste alternativet basert på manglende kjemi og (sett fra hans synspunkt - ikke de faktiske forhold) mulig kriminell omgangskrets - nemlig å komme seg videre. Det er ingen som kan tilfredsstille andres preferanser på alt uansett, men det er ganske mye å forvente at man skal kjenne en potensiell partner på kun 2 mnd. Med mindre man henger sammen hele døgnet, som de færreste har tid til, så har man knapt nok rukket å bli kjent. Kanskje har man ikke engang truffet hverandres venner og familie, og langt mindre hatt tid til å utelukke en mulig kriminell tilknytning. Så kommer det jo selvsagt også an på måten det legges frem på. Når TS skriver at "Så har det kommet ham for øre at jeg var sammen med denne narkofyren" så virker det jo slik at for det første at han har hørt det fra noen andre. For det andre så har han tydeligvis fått et skjelett fallende direkte ut av skapet, og ingen av disse måtene å få vite om ting på innbyr til tillit. Nettopp. Etterhvert som tiden går, så vil hun trekke stadig lenger unna kriminelle assosiasjoner. Helt enig i at slik fungerer veldig mange mennesker, men det er ikke dermed sagt at jeg må leve etter samme metode. Det vil si at de menneskene som dømmer meg for tidligere erfaringer, er de menneskene jeg ikke ønsker å ha i livet mitt. Alle mennesker har en fortid, og alle mennesker forandrer seg med erfaringer. De fleste av oss lærer av det vi har vært igjennom, og det former oss til det menneske vi er i dag. Valgte man noe tidligere, er det ikke dermed sagt man vil velge det samme igjen. Jeg gjorde utrolig mye dumt tidligere i mitt liv, men jeg velger å se på det som erfaringer som har formet meg til den jeg er i dag. Om en person velger meg vekk fordi han tilfeldigvis fikk høre noe av en annen, mener jeg at den personen ikke er rett for meg og da er det like greit å gå videre. Folk må velge det trygge for min del, men jeg kan velge hvordan jeg vil oppfatte dette og hvordan det skal påvirke meg. Det blir jo da på en negativ måte, der jeg sitter og syns synd på meg selv og angrer bittert på det jeg har gjort tidligere i livet, eller så kan jeg velge å se på dette også som en erfaring rikere, kanskje synes synd på meg selv et lite øyeblikket men reise meg igjen og møte verden med stolthet over hvem jeg er som person, og den personen som får meg er meget heldig. Det er nok av mennesker som drar seg selv ned, og som ikke alltid klarer å komme seg skikkelig opp igjen. Det vil si at de da vil slite med andre forhold de går inn i, fordi de ikke er trygg på seg selv fordi de kanskje føler de har gjort noe dumt tidligere og som de føler de blir straffet for. Jeg velger ikke se det slik, for jeg velger heller å gå videre, og leve mitt liv som jeg vil og ikke angre på ting jeg allerede har gjort, for de klarer jeg ikke å gjøre noe med. Jeg kan bare gjøre noe med det som er her og nå og fremover
Steinar40 Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Folk må velge det trygge for min del, men jeg kan velge hvordan jeg vil oppfatte dette og hvordan det skal påvirke meg. Det blir jo da på en negativ måte, der jeg sitter og syns synd på meg selv og angrer bittert på det jeg har gjort tidligere i livet, eller så kan jeg velge å se på dette også som en erfaring rikere, kanskje synes synd på meg selv et lite øyeblikket men reise meg igjen og møte verden med stolthet over hvem jeg er som person, og den personen som får meg er meget heldig. Hovedsaken er å lære av sine feil. Det er de som ikke lærer som er det store problemet i denne verden. 1
Gjest BM2 Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Sånn går det når en roter seg inn i feil folk. Du må nok innfinne deg med at dette kommer til å henge med deg i flere år. Nå er det opp til deg å leve så langt vekk fra det livet du er heftet med. Så går ting seg til etter noen år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå