Hibiskus Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Hei, håper det er noen erfarne hunde-eiere som kan uttale seg, er veldig usikker på dette selv. Jeg en 5 mnd gammel husky-tispe som er verdens flotteste hund. Jeg er førstegangs-eier av husky, og vil selvsagt gjøre alt jeg kan for å gi henne ett flott liv med meg. Kort sagt; Nabodamen har en tispe labrador/husky mix som hun har "lekt" sammen med i den ca 10 kvm store hundegården til nabohunden (8 mnd) ett par ganger. Nabohunden logrer, søker kontakt med min hund, men hunden min glefser, knurrer og biter og løper rundt med halen gjennom beina, og står på to mot meg fra innsiden av hundegården, som om hun vil ut. De har bare "lekt" sammen ett par ganger, og andre gangen var det betydelig mindre glefs osv fra min hund, og tilogmed litt forsiktig logring ett par ganger. Nabodamen mener de bare finner ut av rang. Er dette gunstig for min hund, er dette forårsaket av dominanse og usikkerhet hos henne? Kan det være for liten plass å boltre seg på, usikkerhet med hundegård? Når hunden min treffer nabohunden utenfor hundegården er det tegn på leken adferd hos begge. Vil jo så gjerne at hun skal ha en lekekamerat rundt hennes alder, men skjønner jo at ikke alle hunder går godt sammen. Takker på forhånd på svar, alt er velkomment. edit:skrivefeil Endret 16. mai 2012 av Hibiskus
Gjest Bobler Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Hunden din liker tydeligvis ikke å leke med denne hunden og da syntes jeg at hun skal la vær. Hunden din er en en valp som er tydelig usikker og ikke ønsker å leke med denne hunden. La hunden din KUN møte trygge, VOKSNE hunder, ikke unghunder som ikke er helt voksne. Ikke unge tisper eller hunder i samme alder. Det skaper bare dårlige opplevelser med andre hunder for din. Og ikke er det spesielt hyggelig heller Red; Feil Endret 16. mai 2012 av Bobler
la Flaca Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Ja, det er for lite plass å boltre seg på. Og det er jo bare nabohundens lukter der, hennes område. 5 mndr. gamle valper kan være ganske pysete på steder det lukter sterkt av andre hunder. Og når det ikke er noen steder å unnslippe blir det enda mer skremmende. Valpen din har vist tydelig at hun ikke vil være der og er redd, så da bør du vise henne at du forstår. Det har litt med tilliten til deg å gjøre også, hun skal føle at du tar ansvar. Veldig greit å følge magefølelsen når det gjelder sånne ting. Det er ingen av dem som mobber. Nabohunden er vennlig og kontaktsøkende og din hund er ikke komfortabel med å være i andres hundegård. Forståelig nok. La dem heller være sammen andre steder. Valpelek i tillegg til samvær med voksne hunder er bare positivt. Endret 16. mai 2012 av la Flaca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå