Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal sies at jeg eeeeelsker sjokolade og lakris i alle varianter,og spiser dette akkurat når det passer meg. Men nå har jeg jo begynt å innsett at jeg dette må jeg slutte med,da tallet på vekta blir bare større og større for hver mnd som går:S

Så hva er ditt beste tips? Har du vært i samme situasjon og funnet noe som virkelig hjalp deg bort ifra disse søtsakene? Vil gjerne høre fra deg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Det skal sies at jeg eeeeelsker sjokolade og lakris i alle varianter,og spiser dette akkurat når det passer meg. Men nå har jeg jo begynt å innsett at jeg dette må jeg slutte med,da tallet på vekta blir bare større og større for hver mnd som går:S

Så hva er ditt beste tips? Har du vært i samme situasjon og funnet noe som virkelig hjalp deg bort ifra disse søtsakene? Vil gjerne høre fra deg! :)

Jeg begynte med krom tabeletter,alt søt sug forsvant etter et par uker.

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at oliven hjelper.

Ellers kan du jo erstatte godteri med frukt.

Skrevet

Krom tabletter sier du,noen flere som har erfaring med disse?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet rett og slett å spise søtsaker i det hele tatt. Full stopp, og etter kort tid var suget borte. Det inkluderte også søte drikker, selv saft uten sukker. For meg så trigger alt som smaker søtt søtsug rett og slett. Har en samboer og søster som spiser lavkarbo, og for dem så hjalp dette betraktelig. Ellers har jeg også blitt tipset om kromtilskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at oliven hjelper.

Ellers kan du jo erstatte godteri med frukt.

Hos meg så er frukt for søtt til at det hjelper. Jeg spiser bare grønnsaker om jeg skal småspise noe. Heldigvis er det lite som er bedre enn gulrøtter, stangselleri, agurk og en god dip da. :)

Skrevet

For meg hjelper mørk, mørk sjokolade (den med 86 % kakao er ideel). Jeg kan ta _en_ liten bit, og den sjokoladen er så mektig at den dekker søtsuget. :-)

AnonymBruker
Skrevet

krom ja. Funket bra for meg, men jeg måtte ta to om morgenen og to om kvelden. Tok de med mat.

Skrevet

Grønnsaker, lassevis med grønnsaker. Du kommer til å ha mageknip og fise som en vulkan de første dagene, men det går for over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordbær dyppet i sjokolade, tyggis, puss tennene, drikk fun light saft, lag deg en kopp kakao, frukt med vaniljekesam.

AnonymBruker
Skrevet

det som stoppet søthungeren min var rett og slett løk, del den fint opp surr den på svak varme med litt margarin bland gjerne inn litt hakket purre også , godt til både kylling og fisk

Gjest barista
Skrevet

Rett i koppen kakao - lett versjon.. :-)

Evt. å bruke atkins sjokolader til små mellommåltider (da har jeg fått i meg sjokolade i løpet av dagen)

Å spise nok til lunsj, hjalp veldig på å ikke få søtsuget om kvelden

Evt. ha litt sjokolademousse eller en kokosbolle liggende. Lite kcal!

Hvis jeg skal kose meg en Lørdag kan jeg f.eks. strimle skallet til en banan (slik at det blir en båt), og oppi der hive oppi 2-3 sjokoladeruter. Liten tur i ovnen. Også skraper jeg ut innholdet med ei skje.

Jeg passer mye på å ha noe godt for hånd hele tiden. Dent, tyggis, ++

Evt. bruker jeg noka dietten, og da kan jeg ta sjokoldeshaken, som både gjør meg mett og smaker sjokolade.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

LCHF!!

At du sa det var?

Hva er det med alle disse bokstavgreiene som folk inbiller seg at alle andre også vet hva betyr.

• Liker 2
Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

TS, det er mange som sverger til å skjære opp agurk og dryppe over sitron, ha det i kjøleskap så det er skikkelig kaldt og spise av dette.

Noen liker å ta eplesidereddik og drikke med vann, og ta krom.

Andre pleier å drikke lavkaloridrikker når suget kommer. Feks Fun Light, fruktte eller sukkerfi brus.

Dersom lakris er en guilty pleasure kan jeg anbefale deg å kjøpe Läckerol sine pastiller med saltlakrissmak, som er sukkerfri, lavkalori og smaker super godt.

Eller så kan du kutte frukt og gulrøtter i biter og snacke på, og velge pop-corn i stedet for chips som godis.

Ha bestemte anledninger der sjokolader er helt lov, så blir det ikke umulig å greie å utsette behovet for å mumse det i seg. Feks lørdager, 17 mai osv.

Bestem deg for en størrelse på sjokoladen du greit kan spise, så du ikke går bananas i godtehyllen de dagene du har bestemt å kose deg.

PS: Det blir alltid mindre sukkersug når man holder blodsukkeret sitt stabilt med matvaner som ikke innebærer raske karbohydrater, og når man mest av alt er skikkelig, godt ernært på sunne matvarer, så kroppen ikke mangler noe.

Edit: Å spise en skikkelig frokost og lunsj er et MUST for å unngå sukkersug. Da er salat ute av bildet. Spis ordentlig mat.

Endret av notetur nomen
  • Liker 1
Skrevet

Særlig nå i graviditeten prøver jeg å ikke å ha i meg så mye søtsaker, derfor spiser jeg gjerne druer når søtsuget melder seg. :) Det synes jeg hjelper :)

Skrevet

At du sa det var?

Hva er det med alle disse bokstavgreiene som folk inbiller seg at alle andre også vet hva betyr.

Low Carb High Fat. Altså lavkarbo :)

Skrevet

Mitt beste tips er å slutte totalt med sukker (inkludert raske karbohydrater som tørket frukt, banan og potet HVIS dette gir deg søtsug). Jeg har alltid vært et godterimonster, men etter at jeg sluttet med sukker har søtsuget forsvunnet helt. De eneste gangene jeg får søtsug er hvis jeg har spist noe med sukker i dagen før. Når sukkersuget melder seg lager jeg meg en stor smoothie med kokosmelk og fryste bær, nom, eller en sjokoladesmoothie med kakaopulver, kokosmelk, isbiter og diverse søtning som ikke påvirker blodsukkeret som sukker.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Bytt ut alt sukkeret med sukrin eller fruktose.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner foreslo paprika. Det hjelper visst nok :) Har ikke prøvd enda, men skal gå til innkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...