Gå til innhold

Tips til brudeparets ankomst og avreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere "gamle" bruder gjorde ved ankomst til og avreise fra festlokalet, og eventuelt hva dere kommende bruder har planer om å finne på? Noen som har noen kreative tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har planer om (som alle andre....) å ha velkomstdrink når vi kommer, og fotografering av familien sammen med brudeparet (dvs. oss :D )

Når vi reiser, har jeg lyst å kjøpe slike "sprutende" hvite raketter som settes i bakken og som fyres av når vi kjører (som man ofte ser i romantiske filmer på tv :wink: )

Skrevet

Vi skal også ha velkomstdrink, men utsetter familie-fotografering til seinere. Føler at gjestene har ventet lenge nok på middag når vi ankommer festen.

Rakketter høres morsomt ut :D

Skrevet
Vi skal også ha velkomstdrink' date=' men utsetter familie-fotografering til seinere. Føler at gjestene har ventet lenge nok på middag når vi ankommer festen.:D[/quote']

Skjønner. Vi har planer om at fotografen kommer til gården der vi skal ha middag, så da trenger ikke gjestene å vente alt for lenge :wink:

Skrevet

Vi tenkte å ha fotografering på kirketrappen etter vielsen sammen med familien. Men kanskje vi heller skal ta fotograferingen med familien ved festlokalet. Fotograferingen av bare oss skal uansett foregå der (ved festlokalet). Vi får vurdere det sammen med fotografen.

Vi har uansett tenkt til å ha velkomstdrink når vi kommer, og ingen stor avreise.

Skrevet

Vi ankommer lokalene bare fem minutter før middag. Da har alle gjestene fått champagne og står ved plassene sine ved bordet. Vi kommer inn, ved våre plasser står våre glass, vi skåler og setter oss til bords. Gjestene ankommer ca en time før oss, da får de kaffe og ett-eller-annet (kjeks, kaffesjokolade o.l.)

Vi blir så mange at det kan være greit for gjestene å få snakket litt sammen før vi spiser. Mange av gjestene er min familie som er spredd over hele landet, de syns sikkert det er hyggelig å prate litt.

Dessuten skal gave-opp-pakkerne få gjort jobben sin også håper jeg...

Skrevet

-når vi skal dra, skal vi rett og slett bare si hadet og dra :blunke:

Skrevet

Våre gjester drakk sprudlende, spiste frukt og snacks og så kom vi. Det var helt naturlig at vi pratet litt med folk og sånn da vi kom, mange hadde vi ikke sett på lenge.

Så gikk vi til bords, vi gikk først, og så ordnet toastmasterne resten sånn at ikke hele røkla satt fast i døren. De ropte opp, mener jeg å huske - etter bordplasseringen. Vi ønsket velkommen og ga ordet til toastamsterne.

Da vi gikk, så hadde nesten alle andre gått også :ler: Vi har aldri gått først fra en fest...

Skrevet

Vi tok bilder der vi hadde festen. Så rakk vi en liten aperitiff før folk begynte å gå inn til middag. Da stod vi ved køen som passerte og småpratet til gjestene som toget forbi. Når alle var på plass, hadde vi ei som spilte en meldodi på filolion mens vi kom inn og gjestene klappet.

Det var 4-5 stykker igjen når vi trakk oss tilbake for kvelden. De ga vi en klem og det var vel den spennende avreisen :ler:

Skrevet

Vi gjorde ikke noe spesielt ut av dette, fordi vi synes ikke det var så viktig å gjøre noe stort ut av dette.

Men da vi ankom stedet, stod mange ut på terassen og tok i mot oss. Hyggelig.

Da vi dro gikk alle vennene våre overraskende ut i veikanten på rekke og rad og vinket farvel til oss. Det var utrolig hyggelig, spesielt siden dette ikke var noe vi hadde planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...