Gå til innhold

Moren min sier ja til ting, og jeg må ta meg av det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min ringer til moren min iblant og spør om hun kan passe barna hans, og hun sier nesten alltid ja.

Og når broren min kommer hjem til mamma er hun ikke der, og jeg må ta meg av barna.

Ja, jeg bor hjemme med mamma(det er sånn det er akkurat nå-og slapp av, jeg betaler husleie og egen mat. Bor i kjellerleiligheten)

men når hun avtaler at broren min kan komme med barna, og hun ikke er hjemme når han kommer,

så ender det med at jeg må passe barna.

Jeg blir jo forbanna, for jeg vet ingenting om deres avtaler, og jeg er kanskje opptatt med mitt, eller har avtaler.

Avtalene må jeg avlyse, og det liker jeg ikke.

Jeg har sagt det rett ut til mamma at hun ikke kan gjøre sånn. Om hun ikke kan passe barna, må hun jo si nei til å passe barna.

Da blir hun sur...

Og broren min forventer at jeg bare kan ta barna siden jeg er singel og barnløs ...

GAD! :kjefte:

Hva skal jeg gjøre? Hva syns dere om saken? Føler at privatlivet mitt ikke blir respektert!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet fort som faen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet fort som faen.

Men jeg kan ikke flytte akkurat nå ... men jeg skal flytte så fort jeg har mulighet til det.

Hva skal jeg gjøre? Late som om jeg ikke er hjemme neste gang det skjer?

• Liker 1
Skrevet

Si, beklager men jeg har allerede planer. Å så lukker du døra eller tar veska å går fra leiligheten :jepp:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å stå på ditt. Si at du ikke har mulighet, end of story. Blir det for hett, forlat stedet. Du får ikke respekt for privatlivet ditt før du krever det og ikke gir etter.

• Liker 2
Skrevet

Du får si til broren din at du ikke kan neste gang.. Så får han avlyse sine avtaler og lærer å ikke avtale barnepass med moren deres.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gått og latt ungene være igjen alene. Er hverken ditt ansvar eller problem.

Skrevet
men når hun avtaler at broren min kan komme med barna, og hun ikke er hjemme når han kommer,

Sørg for å ikke være hjemme da.

Skrevet

Nå kan det vel kanskje bli litt vanskelig for henne å sørge for å ikke være hjemme, da hun som hun skrev tidligere, ikke er klar over disse avtalene og får plutselig levert barn på døra og beskjed om at de må være her til klokken sånn og sånn.

Men som flere her skriver, du må kreve respekt for privatlivet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal jeg kreve privatlivet mitt?

Hvordan hadde dere reagert om dere var meg?

Skrevet

"Oii, er ikke mor hjemme? Jaja, hun sa ja til å passe barnebarna så da får du være her med de til hun kommer tilbake", "Say whaaat? Hell no!" og så tar du med deg veska di og stikker å tar sol eller kjøper en is

Skrevet

Men hvordan skal jeg kreve privatlivet mitt?

Hvordan hadde dere reagert om dere var meg?

Jeg hadde sagt 'Beklager, det passer ikke.' Etter et par slike avvisninger hadde han vel lært at han måtte avtale konkret med moren deres, og eventuelt slutte å bruke henne som barnevakt hvis han ikke kunne stole på henne. Jeg hadde ikke prøvd å unngå å svare eller være hjemme, jeg hadde sagt rett ut at hvis han vil at jeg skal sitte barnevakt så får han spørre meg.

• Liker 2
Skrevet

Broren min ringer til moren min iblant og spør om hun kan passe barna hans, og hun sier nesten alltid ja.

Og når broren min kommer hjem til mamma er hun ikke der, og jeg må ta meg av barna.

Ja, jeg bor hjemme med mamma(det er sånn det er akkurat nå-og slapp av, jeg betaler husleie og egen mat. Bor i kjellerleiligheten)

Jeg blir jo forbanna, for jeg vet ingenting om deres avtaler, og jeg er kanskje opptatt med mitt, eller har avtaler.

Avtalene må jeg avlyse, og det liker jeg ikke.

Jeg har sagt det rett ut til mamma at hun ikke kan gjøre sånn. Om hun ikke kan passe barna, må hun jo si nei til å passe barna.

Da blir hun sur...

Og broren min forventer at jeg bare kan ta barna siden jeg er singel og barnløs ...

GAD! :kjefte:

Hva skal jeg gjøre? Hva syns dere om saken? Føler at privatlivet mitt ikke blir respektert!

Jeg forventer at folk som skaffer seg barn har tid til å ta vare på dem selv.

Slutt å være en dørmatte, si fra neste gang at du ikke kan passe barna. Blir de sur så får de heller bare bli det.

• Liker 3
Skrevet

Ta en prat med din bror,og si at han må dobbeltsjekke med deres mor om at hun faktisk er til stedet når han skal levere barna.

Han bør også skjønne at når det er hun som sier ja,bør det ikke være du som må stille opp.

Skrevet

Enig med de som sier at her må du si klart og tydelig i fra. Du har ikke sagt ja til den avtalen, og din mor får stå til ansvar for at hun sier ja til noe hun egentlig ikke kan holde. Jeg hadde enten valgt å si at jeg har andre planer,så det passer ikke, eller så hadde jeg ikke åpnet døren når han kom. Får være måte på hva andre mennesker skal gjøre med din tid, for den bestemmer du over selv. Din bror har fått barn, og må stå til ansvar for det selv. Han kan ikke lage avtaler med sin mor, og forventer at du skal stille opp fordi mor ikke holder sin del av avtalen. Det er frekt, og jeg hadde sagt klart i fra hva jeg mente om en sånn oppførsel. Selv om man ikke har barn selv, har man da virkelig et liv. Får være måte på hva enkelte med barn kan forvente av andre

Skrevet

Siden ingen av dem ser ut til å ta et nei, så ville jeg rett og slett passet på å være ute de neste gangene din mor har sagt ja til å passe barna.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått og latt ungene være igjen alene. Er hverken ditt ansvar eller problem.

Ja det var en god ide :ironi:

TS kan ikke sette barnas sikkerhet i fare selvom moren og broren har et problem de må løse.

Gjest Solsmil
Skrevet

Siden ingen av dem ser ut til å ta et nei, så ville jeg rett og slett passet på å være ute de neste gangene din mor har sagt ja til å passe barna.

men ts sier jo at hun ikke vet noe om deres avtaler, så det kan bli ganske vanskelig

Skrevet

Jeg forventer at folk som skaffer seg barn har tid til å ta vare på dem selv.

Slutt å være en dørmatte, si fra neste gang at du ikke kan passe barna. Blir de sur så får de heller bare bli det.

Det er helt legitimt å ha behov for barnevakt en gang i blant, men man kan ikke bare ta det for gitt at det alltid passer for deg bare fordi du er singel og barnløs.

Du må klare å si nei. Så enkelt er det faktisk.

Skrevet

Det er helt legitimt å ha behov for barnevakt en gang i blant, men man kan ikke bare ta det for gitt at det alltid passer for deg bare fordi du er singel og barnløs.

Du må klare å si nei. Så enkelt er det faktisk.

En gang i blant ja, selvfølgelig. Jeg mente ikke at foreldre aldri skal be om hjelp. Om ingen derimot kan passe ungen, ja da må foreldre selv avlyse planer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...