Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om to dager er det 17. mai, og har egentlig ikkje tid til å pusse bunadskoene, så tenker jeg bruker vanlige høyhælte sko i stedenfor og tenker at ingen vil legge merke til. Er jo først og fremst bunaden som sees og som er i sentrum, ikke sko.

Men hva skulle dere tenke om dersom dere likevel skulle se ned, og ser at den som bruker bunad bruker vanlige hæltesko til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar jo ikke lange tida å pusse skoene...

• Liker 11
Skrevet

Hvis de var svarte og nøytrale hadde jeg ikke tenkt noe som helst, har sett det mange ganger før.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Om folk ikke ser på skoene, hvorfor kan du ikke bare gå med upussete bunadsko :klo:

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nei fysj, til bunad skal det brukes bunadsko eller snørestøvletter.

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

BÆ-BU-BÆ-BU-BÆ-BU

*Bunadspolitiet er på vei*

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke brukt uoriginale sko til bunad!

Endret av Best
  • Liker 4
Gjest Shake-shake
Skrevet

Nei. Ville heller tatt upussa bunadsko.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Heller upussa bundassko enn uorginale sko. Har du ikke tid å pusse skoa, har du vel ikke tid å stryke skjorta heller?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du røyka sokka dine, jente???

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Ikke OK!

• Liker 4
Skrevet

Å pusse bunadsskoa tar da omtrent like lang tid som å skrive en tråd på KG... :klo:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er litt i samme båt som TS. Ikke pga pussing, men fordi bunadsskoene er akkurat litt for små og derfor pyton vonde å gå i. Ikke har jeg lyst til å bruke penger på nye heller siden kontoen er rimelig skrapa, og jeg bare bruker bunaden en gang i året. Hadde håpet å snike meg unna med svarte, nøytrale pensko, men skjønner at jeg da legger hodet på blokka.

Æsj, nå kom jeg på hvorfor jeg ikke er så glad i bunaden min. :sukk:

Skrevet

Tar jo maks 5 min å pusse sko.. Gjør det mens du ser på TV. Tviler på at du ikke har 5 minutter å avse i kveld, i morgen eller på morgenen 17. mai.

• Liker 2
Skrevet

Er litt i samme båt som TS. Ikke pga pussing, men fordi bunadsskoene er akkurat litt for små og derfor pyton vonde å gå i. Ikke har jeg lyst til å bruke penger på nye heller siden kontoen er rimelig skrapa, og jeg bare bruker bunaden en gang i året. Hadde håpet å snike meg unna med svarte, nøytrale pensko, men skjønner at jeg da legger hodet på blokka.

I ditt tilfelle syns jeg det er greit å bruke andre sko. Men finn noen uten høøøøøy hel, og som er nøytrale. Hvis bunaden er fotsid går det jo hvertfall greit.

• Liker 3
Skrevet

Om du så ikke rekker annet enn en spitshine med dopapir (regner med du må bæsje en eller annen gang før 17.mai? ta med skoene inn!), så er det bedre enn å bruke vanlige pensko.....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok unna blikk om penskoene er runde, sorte, ikke for høye og i kombinasjon med de tykke strømpene i den fargen de skal være. :) Eneste gangene jeg vrir meg i vemmelse er når jeg ser spisse eller åpne sko, og i andre farger enn sort.

Tror nok vi tillater oss å være litt strenge med ts siden hun faktisk har bunadssko.

• Liker 4
Skrevet

Bor du i Vestfold og har bunadssko i 37? Jeg har 39 og skulle gjeeerne byttet. Haha :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...