AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Det er blitt så ille at vi ikke kan være hos han :C Katten ligger på gulvet feks, og hvis jeg skal forbi for å komme til kjøkkenet, så begynner den å reise bust, freser og synger rett og slett sint, så freser den og slår ut med klørne og har mange ganger angrepet leggen min! Og hvis jeg vil sitte i sofaen, og den ligger der, så skjer det samme, eller den plutselig våkner opp og RÅKLORER opp armen min. jeg er så full i skorper og kloremerker at jeg ser ut som et klorebrett. Av alle ting er det en dyr rasekatt som er innekatt, så jeg får ikke hivd den ut heller. Typen tar tak i katten og sier strengt "NEI, IKKE LOV, NEI!!!" men det hjelper ikke. Udyret hater meg. Før jeg kom inn i bildet var typen singel i 6 år, og har hatt katten i 5, så i 5 år har det bare vært pus og fyren, så den rottespiseren er vel sjalu da? Søren, hvordan få bukt med problemet? Finnes det kattetrenere, kattepsykologer, eller hva? I følge typen har den ikke oppført seg slik før, på en annen side har ikke han hatt fast kjæreste før heller.. Føler meg som den heksa, men andre katter og dyr liker meg, så jeg er vel ikke ond Nei, spøk langt unna, hvem har råd? 1
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Såpass ja Nåja, spøk til side; Andre katter liker deg sier du. Dte er et godt utgangspunkt Snakker du til pus med øynene dine ? Smiler til den på katters vis ? (kniper øynene sammen og snur hodet sakte bort, vender hodet mot pus igjen og åpner øynene halvveis, lukker dem og vender hodet bort. Gjentas noen ganger). Hvis du gjør det, og luker godt av andre katters kinnmarkering, så vil jeg si en ting; da bytter du parfyme. For i så tilfellet er det en rimelig sjans for at akkurat den parfymen du bruker inneholder noen dufter som for katten nærmest "oser" legemliggjørelsen av aggresivitet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Såpass ja Nåja, spøk til side; Andre katter liker deg sier du. Dte er et godt utgangspunkt Snakker du til pus med øynene dine ? Smiler til den på katters vis ? (kniper øynene sammen og snur hodet sakte bort, vender hodet mot pus igjen og åpner øynene halvveis, lukker dem og vender hodet bort. Gjentas noen ganger). Hvis du gjør det, og luker godt av andre katters kinnmarkering, så vil jeg si en ting; da bytter du parfyme. For i så tilfellet er det en rimelig sjans for at akkurat den parfymen du bruker inneholder noen dufter som for katten nærmest "oser" legemliggjørelsen av aggresivitet. Unnskyld, men jeg må bare spørre, er du seriøs nå? Skal jeg gjøre det mot katten, betyr det at jeg smiler og er glad? Du, andre katter har gjort det der til meg, og jeg har sett katter gjøre det mot andre dyr, betyr det rett og slett et stort smil? Hm, om katten ser så lenge på meg skal jeg prøve det neste gang, bare jeg ikke terger henne mer opp så hun prøver å drepe meg igjen... Mulig det er parfymen min forresten, det er ikke alltid jeg bruker den, men den henger kanskje igjen ved meg, katter har vel luktesans 1 mill ganger bedre enn vår? Tusen takk for konkrete råd!
Reaper Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Katter er jo noe femi som passer best for kvinnfolk da. Ekte menn har hund. Stor hund!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Unnskyld, men jeg må bare spørre, er du seriøs nå? Skal jeg gjøre det mot katten, betyr det at jeg smiler og er glad? Du, andre katter har gjort det der til meg, og jeg har sett katter gjøre det mot andre dyr, betyr det rett og slett et stort smil? Det betyr smil ja:) Så smil i vei til den :D 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Forutenom tips du har fått, så kan du legge igjen et pledd eller noe som lukter av deg når du ikke er der. 1
ludo Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 åh! hva med å gi katten noe digg kattegodis,slik at den kan forbinde deg med noe godt? Katten er sikkert sjalu fordi eieren koser med andre enn henne 1
org Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 (endret) He- her var gode og konstruktive råd til trådstarter! Jeg hadde en kamerat en gang, som alle - ja, samtlige - katter og hunder avskydde. Merkelig fenomen. Han var litt stor og ruvende og vugget litt når han gikk. Tror kanskje det var det. Det virket som om dyrene var redd ham. En gang prøvde vi å "overtale" en hund til å skjønne at han ikke var farlig. Vi klappet ham på hodet og strøk ham over armene, mens vi godsnakket med ham. Så fikk han en fristende kjeks han skulle gi dyret. Det var bare så vidt hunden turde å gå bort og snappe kjeksa lynkjapt ut av handa på ham. Kattegodis er kanskje en god ide - og det med kattesmilet hørtes listig ut! Lykke til! Endret 15. mai 2012 av org
Gjest kittycat Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Haha katter er noen skjønninger. Leste nettopp om noen svære kattepuser i Norge som drepte et lam, jeg ble nesten smigret. Jeg bare.. hellige katt.. Men stakkars deg da. Det jeg digger med katter er at de har så mange personligheter. Om pusen har problem med andre kan det godt hende den har psykiske problemer, og som du sier sjalu. Meow, håper det fins katteterapi. Alle fortjener å oppleve et hellig forhold med en pus. Meow 1
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Unnskyld, men jeg må bare spørre, er du seriøs nå? Skal jeg gjøre det mot katten, betyr det at jeg smiler og er glad? Du, andre katter har gjort det der til meg, og jeg har sett katter gjøre det mot andre dyr, betyr det rett og slett et stort smil? Hm, om katten ser så lenge på meg skal jeg prøve det neste gang, bare jeg ikke terger henne mer opp så hun prøver å drepe meg igjen... Mulig det er parfymen min forresten, det er ikke alltid jeg bruker den, men den henger kanskje igjen ved meg, katter har vel luktesans 1 mill ganger bedre enn vår? Tusen takk for konkrete råd! Nei, jeg tuller ikke. Det høres kanskje litt rart ut, men det er slik katter 'smiler' til hverander og forteller at de er vennligsinnede Jeg merker stor forskjell på de ulike parfymene i forhold til både mine egne og andres katter. Kattenes absolutte favoritt er Panthère de Cartier (som desverre ikke produseres lenger, men også er min egen favorittparfyme). På min hud gjør den enhver katt nærmest hypnotisert Jeg bruker ellers flest Chanel parfymer, og de liker vi alle sammen, Lille-pus og alle tre kattene 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Mat er tingen! Er ikke en eneste sur katter jeg kjenner som jeg ikke har fått over på godsida med hjelp av kattesnacks. Tar ikke mange ukene heller. Noe annet du kan prøve er å gnu hendene dine med litt kattemynte - eller hvis du har, valerina forte (tror man får det reseptfritt på apoteket?) Ikke alle katter som liker det, men allikevel mange som blir helt omsnudd og sååå elskverdige etterpå. ^^
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Alt dere kvinneguiden folk har peiling på, jeg er imponert, hadde faktisk ikke regnet med noe særlig til svar, men her er det mange som har peiling på katter som hater andre TAKK!
Arlea Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Det høres rett og slett ut som om katten har noe adferdsproblemer av noe slag. Katter kan være sære og bruke lang tid på å bli skikkelig trygg på en ny person, men vanlige, tamme huskatter blir ikke så sint av å se et menneske. Sannsynligvis er den mer redd enn sint, men jeg aner ikke hva som er lurt å gjøre. Det høres ut som et ekstremtilfelle.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 Tror katter kan merke om du er anspent. Min katt merker det kjempegodt. Min mor er også veldig redde for katter og skvetter og blir fort stressa i nærheten av dem. Og selv om hun har prøvd å skjule det så ser vi det godt på katta - den blir nesten like anspent som min mor når hun er i nærheten. Nå hører jeg sikkert helt fjern ut, men vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare det : Prøv å jobbe med energien din, vær obs på følelsene dine og energien du retter mot katten. Prøv å kommunisere at du er en venn og ikke en inntrenger. Si 'hei' til katten i tankene dine. (Haha dette ble så flaut forklart at nå krysser jeg av som AB. ) 1
Aurora M. Skrevet 16. mai 2012 #16 Skrevet 16. mai 2012 Jeg tror ikke katten hater deg. Den er nok mest redd. Husk den har vært vant til å være stort sett alene inne sammen med sin eier i så mange år. Det kan ikke sammenlignes med en utekatt som treffer både andre folk og dyr hele dagene. Du er en inntrenger på dens territorie, og det er dens instinkt å forsvare dette territoriet mot fremmede. Den kommer seg heller ikke unna deg, og det gjør den ytterligere frustrert. Utekatter eller familiekatter med barn og kanskje andre dyr har mye lettere for å akseptere fremmede innslag i tilværelsen enn katter som denne. Det er også stor sjanse for at en mann som har levd mange år alene med katten sin, har gitt denne betydelig mer stimuli i form av lek og oppmerksomhet enn han gjør nå når du er kommet til. Pus merker nok dette og engster seg muligens (om enn ikke bevisst) for at du skal 'ta fra han' den ene personen som var hans. Innekatter bør egentlig være minst to sammen for å trives optimalt. Nå har denne katten vært alene i såpass mange år at det kanskje ikke ville gå så bra med en 'inntrenger' til selv om det er dens egen rase, men jeg vil iallefall råde deg/dere til å gi katten masse oppmerksomhet i form av lek og kos (i det minste forsøk på fra din side ). Eier må også for sin del være påpasselig så han ikke glemmer katten i forelskelsens rus. Siden du sier det har gått så langt at dere ikke kan være hos han lengre, betyr jo det at pus også er mye alene hjemme. Det er ikke bra for psyken dens. Følg tipsene over, forsøk å innynde deg etter beste evne (god mat er alltid en vinner), vær tålmodig og sats på å vinne dens hjerte! Det er iallefall ingen god løsning å gi opp. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 I denne situasjonen er det definitivt du som må vike. Du kan kanskje prøve deg igjen når katten er død... 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 Be han kvitte seg med den. Elsker han deg gjør han det.
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mai 2012 #19 Skrevet 16. mai 2012 Be han kvitte seg med den. Elsker han deg gjør han det. Veldig, veldig dårlig råd ! Skulle han gi etter for slike trusler og krav så vil skyldfølelsen og savnet spise ham opp innvendig, - og siden det var dine krav han føyde seg etter, så vil det være deg som får dette slengt tilbake i enhver kritisk situasjon. Uansett hva du gjør så ikke prøv å presse mannen til å velge mellom deg og katten ! 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #20 Skrevet 16. mai 2012 Tror katter kan merke om du er anspent. Min katt merker det kjempegodt. Min mor er også veldig redde for katter og skvetter og blir fort stressa i nærheten av dem. Og selv om hun har prøvd å skjule det så ser vi det godt på katta - den blir nesten like anspent som min mor når hun er i nærheten. Nå hører jeg sikkert helt fjern ut, men vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare det : Prøv å jobbe med energien din, vær obs på følelsene dine og energien du retter mot katten. Prøv å kommunisere at du er en venn og ikke en inntrenger. Si 'hei' til katten i tankene dine. (Haha dette ble så flaut forklart at nå krysser jeg av som AB. ) Ikke vær flau, jeg tror det samme som deg, og prøver å være skikkelig blid og imøtekommende når jeg skal hilse på katten, men det hjelper ikke så mye. Får prøve å smile på kattens vis når jeg skal dit igjen i kveld I denne situasjonen er det definitivt du som må vike. Du kan kanskje prøve deg igjen når katten er død... Kommer ikke på tale Be han kvitte seg med den. Elsker han deg gjør han det. Kommer heller absolutt ikke på tale..! Ellers vil jeg takke for enda flere gode råd, herregud så kattekyndige og smarte alle her er, nå har jeg fått så mange råd at om jeg bevæpner meg med alle, så bør vel katten elske meg! Jeg skal dit igjen i kveld, så får vi se hvordan det går. Må bare også kommentere at pus er ikke så mye alene som det kan ha hørtes ut til på mine tidligere innlegg, det er det at vi ikke ses så ofte, så når vi ses så er vi noe hos ham, og noe hos meg, men absolutt ikke hver dag eller flere ganger i uka. Må få dette til å virke 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå