AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ei 17 år gammel jente som trenger å gå ned i vekt. Jeg veier 79 kg og er 168 cm høy. Siden jeg er litt ung, og ikke så erfaren på det med slankemat, så lurte jeg på hvordan dette ser ut i løpet av en dag? Prøver å holde meg på 1500 kcal om dagen, men vet ikke hvor mye kcal det er i ulike matvarer. 08:30 - En rett i koppen potetstappe (196 kcal) og en apppelsinjuice (ca 200 kcal) 11:30 - En stor porsjon pastasalat med kylling, reddik, mais, agurk, paprika og tomat, og en spiseskje med rømmebasert dressing. 16:00 - 6 nuggets og 2 hender pommesfrites (to never i frossen tilstand) 17:30 - En appelsin 19:30 - Litt gulrot med dipp (spiste det siden barna jeg passte på spiste det) Og har tenkt å spise en pakke med jordbær senere i kveld. Ser dette greit ut? Eller er jeg helt på villspor?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 det der er vel sikkert over 3000 kalorier....
Tabris Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Nei, 3000 kalorier er det nok ikke, men mulig det er mer enn 1500. God start, men jeg ville spist en sunnere frokost (knekkebrød med magert pålegg, havregrøt kokt på vann eller lettmelk...), vært forsiktig med mengden pasta og dressing til lunsjen, og spist en sunnere middag (halve tallerken grønnsaker/salat, en fjerdedel rent kjøtt eller ren fisk, og en fjerdedel sunne karboyhdrater). Det samme til kveldsmat som til frokost.
OhMickey Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Logg maten med ca vekt på diett.no, så får du regnet ut ca hva du får i deg hver dag
Miah Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Ville droppet nuggest og pommes frites, i alle fall ikke spist det ofte. Bytt det ut med rent kjøtt (kylling, svin osv...) og sleng på litt grønnsaker. JEG ville også ha droppet juice, med mindre du tar en appelsin og skviser den selv.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ei 17 år gammel jente som trenger å gå ned i vekt. Jeg veier 79 kg og er 168 cm høy. Siden jeg er litt ung, og ikke så erfaren på det med slankemat, så lurte jeg på hvordan dette ser ut i løpet av en dag? Prøver å holde meg på 1500 kcal om dagen, men vet ikke hvor mye kcal det er i ulike matvarer. 08:30 - En rett i koppen potetstappe (196 kcal) og en apppelsinjuice (ca 200 kcal) 11:30 - En stor porsjon pastasalat med kylling, reddik, mais, agurk, paprika og tomat, og en spiseskje med rømmebasert dressing. 16:00 - 6 nuggets og 2 hender pommesfrites (to never i frossen tilstand) 17:30 - En appelsin 19:30 - Litt gulrot med dipp (spiste det siden barna jeg passte på spiste det) Kutt ut Og har tenkt å spise en pakke med jordbær senere i kveld. Ser dette greit ut? Eller er jeg helt på villspor? Kutt ut potetstappa til frokost. Lag havregrøt, havregryn og melk eller en god frokostblanding. Lunsjen din ser helt ok ut. Middagen din er full av fett. Gå for rene råvarer som kyllingfilet og grønnsaker. Appelsinen er helt ok. Dippen? Jordbær er fint. Savner grovt korn som i grovt brød eller knekkebrød. Gjerne med fiskepålegg som tunfisk, røkelaks, reker eller makrell i tomat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå