AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er midt i jobbsøking, og ser at i et par av utlysningene jeg har funnet søkes det etter en voksen medarbeider. Når er man voksen i jobbsammenheng? Jeg er straks 25... Vil jeg være voksen nok, sett at jeg fyller de andre kvalifikasjonskravene? Jeg ringte og hadde noen spørsmål om den ene stillingen (men om noe helt annet enn alderskrav), og h*n jeg snakket med begynte å prate om at de søkte etter en VOKSEN person. Jeg sa aldri hvor gammel jeg var...
loppekasse Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Skulle tro at den alderen tilsier at man er voksen, men det er aldri helt enkelt å tyde stillingsannonser. Skriv en bra søknad og send den avgårde! 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Skulle tro at den alderen tilsier at man er voksen, men det er aldri helt enkelt å tyde stillingsannonser. Skriv en bra søknad og send den avgårde! Tusen takk! Søknad er sendt!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Jeg tolker det som at de ikke vil ha en fjortis som taster på mobilen hele dagen lang. Eller en person som kommer på jobb i bakfylla og snakker om de kule festene som er hver helg. Det kan også bety at de vil ha en person de kan stole på at de får beholde lenge. En etablert person. En sånn en som har to barn og trenger penger til å betjene lånet på rekkehusleiligheten. En sånn en som ikke sier opp jobben for å reise til Australia om et halvt år. Et tredje alternativ er at alle på arbeidsplassen er 50+, og de helst vil ha en kollega på samme alder. Så lenge du gir inntrykk av at du ikke er i en stabil fase av livet, ferdig med ungdomsfjas, kan det ikke være noe galt i å hevde at du er voksen. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Så lenge du gir inntrykk av at du ikke er i en stabil fase av livet, ferdig med ungdomsfjas, kan det ikke være noe galt i å hevde at du er voksen. Ooops. "Ikke" skulle selvsagt ikke stå der.
Testosteron Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 25 er voksent i mine øyne, og jeg er 40 selv
Gjest Solsmil Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 25 er helt klart voksen, men det kommer selvsagt litt ann på hva de legger i ordet. Men jeg ser ikke hvorfor 25 ikke skulle vært voksen. Rundt 20 år og nedover er derimot ikke like selvsagt at de ser på som voksent.
Rosalie Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Hadde vi skrevet i en annonse at vi var ute etter voksen medarbeider, så hadde det underforstått betydd over 40/ferdig med småunger. Minimum utdanning for å jobbe på kontoret hos oss er tre-årig høgre utdanning, så alle vil jo da være voksne per definisjon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå